Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fijn stof!?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fijn stof!?

Naar aanleiding van het topic "Witte (of overwegend witte) botten + handschoenen" ben ik nog eens met lederzeep aan de slag gegaan om mijn lederen pak zuiver te maken en om te proberen om het gedeelte wit nog eens terug wit te krijgen. Dat doe ik zo'n 2tal keer per jaar. Met lang en veel schrobwerk krijg het weer een beetje "ordentelijk"

Als ik echter zie hoeveel zwarte smurrie (fijn stof) van zo'n pak afkomt, voornamelijk van de voorkant, dan vraag ik me af hoeveel van dat vettig spul we tijdens onze tochtjes inademen! Ik rij altijd met zo'n Buff voor mijn mond, maar ik vrees dat dit maar weinig tegenhoudt!

Hebben jullie dit ook al gemerkt (waarschijnlijk wel )? Wat doen jullie om te voorkomen dat je meer van dat spul naar binnen werkt dan de hoeveelheid teer die een kettingroker te verwerken krijgt. Ik vrees dat deze rotzooi veel ongezonder is dan een pafke opsteken?
    [font=Georgia]Vanaf je 50ste zijn er nog maar twee dingen belangrijk!!! [/font]
    [font=Georgia]DIKKE TETTEN !!! [/font]

Re: Fijn stof!?

Dat vraag ik me ook telkens af als ik zie wat voor zwarte stof er op mij pak en helm hangt na een ritje.

Sent from my U20i using Tapatalk
    Is life real or just a dream?
    Yamaha R1 '08
    Zolder - Mettet - Franco - ...
    A racer never looks back

Comment

Er zijn wel meer dingen die je niet ziet en binnenkrijgt/absorbeerd/door je gaan, en niet gezond zijn.
      Niet teveel van aantrekken..
      TL1000S kwijler, SV650s rijder
      "She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LedZep
        Er zijn wel meer dingen die je niet ziet en binnenkrijgt/absorbeerd/door je gaan, en niet gezond zijn.
        Da's inderdaad zo. Ge kunt best niet weten wat ge zo per dag allemaal binnenspeelt
        Maar indien ge het wel weet, en ge kunt het verminderen of voorkomen, dan doe ik daar toch graag iets aan. Stoppen met motorrijden zou het probleem uitschakelen , maar da's geen optie

Daarom mijn vraag. Er zijn misschien rijders onder jullie die een min of meer goede oplossing hebben hiervoor?

Comment

Nu moet ik terugdenken aan die Roof helmen vroeger met ingebouwd mondstuk en filters.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dedjutoch
            Oorspronkelijk geplaatst door LedZep
            Da's inderdaad zo. Ge kunt best niet weten wat ge zo per dag allemaal binnenspeelt
            Maar indien ge het wel weet, en ge kunt het verminderen of voorkomen, dan doe ik daar toch graag iets aan. Stoppen met motorrijden zou het probleem uitschakelen , maar da's geen optie

Daarom mijn vraag. Er zijn misschien rijders onder jullie die een min of meer goede oplossing hebben hiervoor?
            Zoals ze in grootsteden doen: stofmasker dragen. Weet wel niet in hoeverre dit helpt, en of het onder je helm past
            Een buff helpt volgens mij niet..(alhoewel ik ook altijd een voor m'n mond/neus heb, maar das eerder uit gewoonte)
            TL1000S kwijler, SV650s rijder
            "She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo

Comment

niet specifiek naar TS gericht want ik weet niks van zijne moto, maar geldt wel voor de meeste :

ge kunt niet eerst uwe katalysator vewijderen, en daarna komen klagen over fijn stof. kwestie van wa consequent te zijn ...

Comment

Er bestaat in ieder geval al een patent op helm met luchtfilter.
                http://www.google.com/patents?id=kDooAA ... &q&f=false

Comment

Ge zijt toch duiker. Hang de fles op de rug en ontspanner in de mond en hoppaaaaaa
                  I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Ik gebruik Belgom leder wax.
                    een topprodukt.
                    Is een beetje zoals Dash voor de textiel: je krijgt je pak "witter dan wit"

2006 Yamaha FJR 1300
                    ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wazaa
                      een topprodukt.

LOL Helpt dat ook als ge het inademt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
                        Ge zijt toch duiker. Hang de fles op de rug en ontspanner in de mond en hoppaaaaaa
                        ... en als ik daarbij mijn droogpak aantrek, blijf ik ook 100% droog

Comment

euh.........
                          Oorspronkelijk geplaatst door dedjutoch
                          Naar aanleiding van het topic "Witte (of overwegend witte) botten + handschoenen" ben ik nog eens met lederzeep aan de slag gegaan om mijn lederen pak zuiver te maken en om te proberen om het gedeelte wit nog eens terug wit te krijgen. Dat doe ik zo'n 2tal keer per jaar. Met lang en veel schrobwerk krijg het weer een beetje "ordentelijk"
                          Als ik echter zie hoeveel zwarte smurrie (fijn stof) van zo'n pak afkomt, voornamelijk van de voorkant, dan vraag ik me af hoeveel van dat vettig spul we tijdens onze tochtjes inademen! Ik rij altijd met zo'n Buff voor mijn mond, maar ik vrees dat dit maar weinig tegenhoudt!

Hebben jullie dit ook al gemerkt (waarschijnlijk wel )? Wat doen jullie om te voorkomen dat je meer van dat spul naar binnen werkt dan de hoeveelheid teer die een kettingroker te verwerken krijgt. Ik vrees dat deze rotzooi veel ongezonder is dan een pafke opsteken?
                          2006 Yamaha FJR 1300
                          ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
                            een topprodukt.

en houd ge dat dan heel de rit in uw mond ??
                            lijkt mij beetje onhandig

Lig hier dubbel

Comment

een topprodukt.

Om ran ff hierop verder te gaan. Ik heb de beste ervaring met warme melk.

Comment

Working...
                              X