Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mening gevraagd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• mening gevraagd ?

ik heb zitten zoeken op het internet en kwam op deze rug bescherming uit
    hij lijkt me fijn, maar weet er toevallig iemand of hij dat ook is ?

het gaat om een Komperdell Cross2 Protector
    ( blauw voor mannen, paars voor vrouwen )
    motor rijden is geen must, maar enkel een lust

Irene

Re: mening gevraagd ?

Das er een voor de wintersport ... Niet om tegen een hoge snelheid op de asfalt te belanden ... denk dat ge beter binnen de motormerken zoekt ... Ga is kijken in de RAD ofzo daar vind ge die ook en ze kosten geen stukken van mensen !!!
    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
      Das er een voor de wintersport ... Niet om tegen een hoge snelheid op de asfalt te belanden ... denk dat ge beter binnen de motormerken zoekt ... Ga is kijken in de RAD ofzo daar vind ge die ook en ze kosten geen stukken van mensen !!!

hij word wel ook bij motor zaken aangeboden

Irene

Comment

Volgens mij zit er niet zo heel erg veel verschil de wintersport en moto rugbeschermers.
        Ik heb er ooit ene gewonnen op een motorforum en gebruik die om te gaan skiën. Veel beschermers die ze in skiwinkels verkopen lijkt me echter minstens zo veilig, om nog maar te zwijgen over het comfort.

Het is allemaal hard plastiek zodanig verpakt dat het wat convenabel om je romp zit en blijft zitten.
        Asfalt is niet harder dan een ijzige piste en de ruwheid van het asfalt wordt opgevangen door je vest, niet door de rugbeschermer.

Comment

Ja ik weet ook het verschil niet maar denk toch dat er een verschil op gaat zitten ... Maar beter een snowboard rugbeschermer dan geen denk ik dan ...

PS Sluweschaduw dainese-rugbeschermer-maat-large-t44601.html
          Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!

Comment

motorrugbeschermer moet eigenlijk absorbsiegraad level 2 hebben dat is de hoogste beschermingsgraad,skirugprotectie is slechts level 1.Die van büse zijn level 2
            if you obey all the rules
            you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
            yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
            suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

Der is een verschil tussen "moeten hebben" en effectief hebben.
              Op de site van Dainese bijvoorbeeld lees ik dat op zijn minst een aantal (heb ze niet allemaal nagekeken) rugbeschermers die voor wintersport verkocht worden, aan dezelfde normen voldoen als die die ze voor de motorsport aanbieden.
              Dat zal allicht niet bij elk merk zo zijn maar volgens mij kan je niet zomaar zeggen dat een ski-rugbeschermer sowieso ontoereikend is.

En eigenlijk, zolang een rugbeschermer niet verplicht is, kan je ook moeilijk uitspreken doen over de daaraan verbonden normen. En dan heeft Sheriff gelijk, beter een ski-rugbeschermer dan geen.

Comment

Joepie ik heb gelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
                  L lijkt me wat groot?? ben maar 164 ( nee dat is niet me leeftijd )

Irene

Comment

Schild zelf is 58 cm lang ...

Comment

Schaamteloos van het interweb gecopieerd. De testresultaten van een test uitgevoerd lang geleden:
                      Acerbis Atlantis 59: onvoldoende
                      Alpinestars Tech Backprotector: onvoldoende
                      Axo Backprotector: onvoldoende
                      BWM Protector 2: onvoldoende

Büse Protectorvest Belluno: test winnaar
                      Dainese Wave: voldoende

Erbo P8: onvoldoende
                      Götz P9: onvoldoende

Hein Gericke ProSports Safety Shirt: voldoende
                      Held Backprotector: onvoldoende
                      Louis Super Shield: onvoldoende

Polo Prolife: voldoende
                      Rukka Airpower: voldoende
                      Bron: http://www.ignishion.info/test_rugprotectoren.pdf

De gevraagde protector staat er niet tussen maar het valt wel op dat het merendeel van de protectors in die test niet voldoet.
                      Ben blij dat ik indertijd per toeval de Buse heb aangeschaft. Al een paar keer de degelijkheid kunnen testen.

Comment

schrik er eigenlijk wel van dat er zoveel niet voldoen, tijd voor een keurmerk ??
                        Raar toch dat beschermde kleding dus totaal niet serieus genomen word, telt voor alle moto kleding wel
                        is op niks echt volop testen gedaan
                        juist zo kwetsbare groep, je zou verwachten dat van uit verzekerings maatschapijen al lang zo iets geeist zou worden

Irene

Comment

Working...
                        X