Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aquaplanning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aquaplanning

Iemand dit al voorgehad met de motor? Eergisteren was het echt aan het gieten. Op de autostrade ging ik de 80 niet voorbij. Achterband is nieuw en vraag me af tot hoeveel km/u water veilig kan afgevloeid worden

Re: Aquaplanning

Hangt af van het type band en de hoeveelheid water op de baan. Da kan je moeilijk zeggen. Zal je zelf moeten aanvoelen op het moment zelf.

Comment

Rij dagelijks met PP2CT in alle weersomstandigheden en tegen "normale" snelheid. Deze banden hebben me nog nooit een gevoel van instabiliteit gegeven
      RF 600 >>Ducati 749 (2003)>>Ducati 848 Evo (2011)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
        Hangt af van het type band en de hoeveelheid water op de baan. Da kan je moeilijk zeggen. Zal je zelf moeten aanvoelen op het moment zelf.
        Heb een nieuwe Metzeler roadtec z6 steken. Is meer een tourband dus vermoed dat die geschikter is bij regenweer dan een raceband?

Comment

heb dit 2x voorgehad,was telkens in een vrachtwagen spoor bij hevige regen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
            Bij mij nog maar één keer. Antwerpse ring. Sindsdien bij regenweer (ook) altijd meest linkse vak
            In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Aan welke snelheid hebben jullie dit voorgehad en was dit met een tourband of raceband?

Comment

Heb al veel kilometers met de moto gaan en ook in serieus str*ntweer dat je bijna gene meter ziet maar eigenlijk nog nooit voorgehad. Op autostrade altijd 120-130, dan blijft mijn vizier tenminste een beetje druppelvrij.
                Reed wel altijd op de R6 met een tourband, de Pirelli dragon angel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgens
                  Heb al veel kilometers met de moto gaan en ook in serieus str*ntweer dat je bijna gene meter ziet maar eigenlijk nog nooit voorgehad. Op autostrade altijd 120-130, dan blijft mijn vizier tenminste een beetje druppelvrij.
                  Reed wel altijd op de R6 met een tourband, de Pirelli dragon angel.
                  altijd gehoord dat ne moto daar veel minder last van heeft dan nen auto (minder raakvlak dus water kan sneller weg)

Zal vooral afhangen van hoeveel profiel ge nog overhebt, als uwen band zo goed als op is kan ik me best voorstellen dat ge er wel last van kunt hebben, want dan kan het water niet goed afvloeien.

denk dat choppers met hun veel te brede banden hier ook meer last van zullen hebben dan gewone naked bikes/sportmotoren die een veel spitser profiel hebben
                  Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Circuit Maniac
                    Zal vooral afhangen van hoeveel profiel ge nog overhebt, als uwen band zo goed als op is kan ik me best voorstellen dat ge er wel last van kunt hebben, want dan kan het water niet goed afvloeien.
                    Bij mij waren het inderdaad ver versleten Bridgestone BT023's
                    Met de nieuwe Michelin PR2's zou dit in de toekomst opgelost moeten zijn
                    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
                      Met dat verschil dat ik het maar ene keer heb meegemaakt (en dat is voldoende) maar was ook in spoorvorming van vrachtwagens. Daar uit blijven dus als het erg regent.
                      En 't is geen leuk gevoel in uw stuur

Nickel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flex
                        Aan welke snelheid hebben jullie dit voorgehad en was dit met een tourband of raceband?
                        snelheidngeveer 120
                        Band:conti roadattack

Comment

Gebeurt inderdaad heeel af en toe wel eens..
                          Tot nu toe nog maar 1 keer aan de hand gehad met de moto
                          Is 1x per jaar grondonderzoek verrichten meer dan voldoende? sigpic

Comment

Met de motor nog nooit voorgehad. Denk dat dit met de motor veel minder kans toe is dan met de auto.
                            Ik ben eens van de ardennen terug gekomen in een halve wolkbreuk en ik kon 120 blijven aanhouden zonder probleem. De band was een michelin pure.

Comment

1 keer ... net nieuwe bandjes laten steken bij de Loe en dan door een wolkbreuk over de ring ... Schoof zonder mijn wil van rechtse naar middenste rijvak ... Blij dat ik toen heel ben thuisgeraakt ...
                              Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                              Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                              als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎