Hoe zit het nu met tss de file rijden? Als je er tss rijd en er verandert plots een koekendoos van baanvak. Wie is er in de fout?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
File filteren
Collapse
X
-
Re: File filteren
In theorie degene die van rijvak verandert maar ik denk dat daar toch discussie gaat ontstaan
Probeer in zo'n geval zowieso voor getuigen te zorgen
Edit: verkeer-frustraties-t44695-20.htmlIs 1x per jaar grondonderzoek verrichten meer dan voldoende? sigpic
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door EagleOfEternityIn theorie degene die van rijvak verandert maar ik denk dat daar toch discussie gaat ontstaan
Probeer in zo'n geval zowieso voor getuigen te zorgen
Edit: verkeer-frustraties-t44695-20.html
Comment
-
-
-
Zal het binnenkort weten te vertellen. Reed tss linker en midden, links vd lijnen en ben van rechts aangereden aan achterste helft (was dus al voorbij). Wordt betwist en gaat voorkomen. €6000 schade aan dikzak RT, hopelijk krijgen we beetje goed nieuws. Oh ja, dystrofie aan linker pols is nu na 6 maand al wat beter, is tenminste fixed met titanium plaat en 6 schroeven. Klein botsingske, rustig tempo tss de auto's... 15j ging dat prima. Oud worden zekerSoit, zal blij zijn wat van die 6 lappen terug te zien. Volgens de blauwe vrienden zag het er goed uit, vooral na wetstelling sinds 1/9/2011.
KTM 530 EXC Factory 2011
KTM 990SM 2009
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door KleineJeroenZal het binnenkort weten te vertellen. Reed tss linker en midden, links vd lijnen en ben van rechts aangereden aan achterste helft (was dus al voorbij). Wordt betwist en gaat voorkomen. €6000 schade aan dikzak RT, hopelijk krijgen we beetje goed nieuws. Oh ja, dystrofie aan linker pols is nu na 6 maand al wat beter, is tenminste fixed met titanium plaat en 6 schroeven. Klein botsingske, rustig tempo tss de auto's... 15j ging dat prima. Oud worden zekerSoit, zal blij zijn wat van die 6 lappen terug te zien. Volgens de blauwe vrienden zag het er goed uit, vooral na wetstelling sinds 1/9/2011.
Deze week ben ik 2x bijna aangereden met het tss de file rijden. Eerste x maakte dat kieken nog van haar neus. Ze wou van midden naar linker rijvak. Van een pinker was geen sprake. Alles mogen toesmijten of zat erin. Dag erna weer prijs. Het lag glad van de regen, moest weer in de rem omdat iemand besloot van rijstrook te veranderen omdat hij een 'gaatje' zag. Dus bij nat wegdek stevig in de rem mogen gaan. Deze heeft zich wel geexcuseerd maar als je op je gezicht gaat ben je daar vet mee. Rij altijd met mn 4 pinkers op dus met een kleine glimp zou je moeten zien dat er een motor afkomt.
Comment
-
-
Ik rij nu al zo'n 14 jaar met de motor naar 't werk en ik heb intussen ook al wat meegemaakt en gezien. Maar geen haar op mijne kop dat er aan denkt om ermee te stoppen. Mijn motor geeft mij veel te veel vrijheid inzake werkuren + dat het mij een pak minder tijd kost dan met de trein.
Ik kan je maar 1 goede raad geven : nog meer anticiperend rijden. 't Gaat je misschien 5 min langer per rit kosten maar 't zal je zeker nog meer kans geven om ongevallen te vermijden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbrIk rij nu al zo'n 14 jaar met de motor naar 't werk en ik heb intussen ook al wat meegemaakt en gezien. Maar geen haar op mijne kop dat er aan denkt om ermee te stoppen. Mijn motor geeft mij veel te veel vrijheid inzake werkuren + dat het mij een pak minder tijd kost dan met de trein.
Ik kan je maar 1 goede raad geven : nog meer anticiperend rijden. 't Gaat je misschien 5 min langer per rit kosten maar 't zal je zeker nog meer kans geven om ongevallen te vermijden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door NATASOorspronkelijk geplaatst door flexRij altijd met mn 4 pinkers op dus met een kleine glimp zou je moeten zien dat er een motor afkomt.Dec 2009 Yamaha XT660X.
QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
**You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door WoutervrSinds ik mijn groot licht op zet in de file heb ik geen enkele nood stop meer moeten doen, en rij dagelijks E19 + de ring.In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black
Lifetime member of the "National SARCASM Society"
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door CowboyOorspronkelijk geplaatst door WoutervrSinds ik mijn groot licht op zet in de file heb ik geen enkele nood stop meer moeten doen, en rij dagelijks E19 + de ring.
Comment
-
-
Vergeet die 4 pinkers.
Vergeet uw fluo vestje (toch voor de file)
Enige wat ik eventueel zie, is je grootlicht. En dan nog.
Vergeet dat ik uw snelheid juist kan inschatten. Zeker als je (iets) sneller rijdt.
En dan moet je geluk hebben dat ik juist in de spiegels kijk.
En dat doe ik niet voortdurend als ik in de file sta/bol. Gewoon regelmatig om eventueel beetje meer plaats te maken voor iemand die wel met de moto tussen de file durft.
Als ik van rijstrook wil wisselen kijk ik natuurlijk wel, file of geen file.
Maar na al die jaren zouden jullie toch moeten doorhebben dat er altijd onoplettenden, gehaasten, jaloersen, knoeiers ,ochtendhumeuren etc in die file zitten.
Hou er dan ook aub rekening mee. Je mag in je recht zijn, maar daar ben je vet mee als je in de prak ligt.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbrIk rij nu al zo'n 14 jaar met de motor naar 't werk en ik heb intussen ook al wat meegemaakt en gezien. Maar geen haar op mijne kop dat er aan denkt om ermee te stoppen. Mijn motor geeft mij veel te veel vrijheid inzake werkuren + dat het mij een pak minder tijd kost dan met de trein.
Tot vorige week reed ik max 50km/u tss de file, vanmorgen was dat 40. Vind dit tergend traag maar je hebt iets meer tijd om in te grijpen/kortere remafstand/minder grote schade bij een ongeval. Ben zelfs even aan de kant gegaan voor een Sym
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door NATASOorspronkelijk geplaatst door flexIk vermoed dat je met anticiperen trager rijden bedoelt? Want dit is imo de enige mogelijkheid om onvoorziene manoeuvers van autobestuurders te vermijden/minimaliseren.
beter / verder leren kijken, je kan soms al zeggen welke oen er van vak gaat veranderen nog voor hij het zelf weet
anticiperen is voor mij ook de bescherming van de wagens opzoeken.
valt er een gat waar een auto inpast....wees dan maar alert.
anticiperen kan ook betekenen dat je even aan het gashendel moet draaien om die slaapkop naast je wat sneller voorbij te gaan.....
anticipatie ( en geluk ) is wat je in leven houden op de moto
niet te verwarren met emancipatie....dat doet je stillekes dood
Wat ik bedoel is dat er bij file filteren 2 problemen optreden die je in normaal verkeer niet tegenkomt:
-Je hebt nergens marge om uit te wijken want je hebt van beide kanten mss 0,5m
-Je rijd op een plek waar sommige bestuurders te dom zijn om te denken dat je er kan rijden
Je bent dus volledig afhankelijk van het feit dat je niet met een slechte chauffeur mag te maken hebben. Ga je me zeggen maar dat is bij normaal verkeer toch ook. Dan kan je er nog ietwat op inspelen. Hier is de reaktietijd/uitwijkingsmarge veel kleiner.
Comment
-
Comment