Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

File filteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • File filteren

    Hoe zit het nu met tss de file rijden? Als je er tss rijd en er verandert plots een koekendoos van baanvak. Wie is er in de fout?

  • #2
    Re: File filteren

    In theorie degene die van rijvak verandert maar ik denk dat daar toch discussie gaat ontstaan
    Probeer in zo'n geval zowieso voor getuigen te zorgen

    Edit: verkeer-frustraties-t44695-20.html
    Is 1x per jaar grondonderzoek verrichten meer dan voldoende? sigpic

    Comment


    • #3
      Re: File filteren

      Oorspronkelijk geplaatst door EagleOfEternity
      In theorie degene die van rijvak verandert maar ik denk dat daar toch discussie gaat ontstaan
      Probeer in zo'n geval zowieso voor getuigen te zorgen

      Edit: verkeer-frustraties-t44695-20.html
      Heb ander topic eens doorgenomen. Getuigen vinden denk ik dat dat niet makkelijk zal zijn. Peis dat iedereen gewoon gaat doorrijden, ook om al het verkeer niet te belemmeren. Het is me net zoals je in ander topic leest al meermaals opgevallen dat sommigen niet in hun spiegels kijken. Op zich is dit geen probleem maar als ze besluiten van rijstrook te veranderen en dan nog zonder pinker...

      Comment


      • #4
        Re: File filteren

        Neem uw eigen getuige mee.
        http://www.youtube.com/watch?v=aJa_cVcBZwI

        Comment


        • #5
          Re: File filteren

          Zal het binnenkort weten te vertellen. Reed tss linker en midden, links vd lijnen en ben van rechts aangereden aan achterste helft (was dus al voorbij). Wordt betwist en gaat voorkomen. €6000 schade aan dikzak RT, hopelijk krijgen we beetje goed nieuws. Oh ja, dystrofie aan linker pols is nu na 6 maand al wat beter, is tenminste fixed met titanium plaat en 6 schroeven. Klein botsingske, rustig tempo tss de auto's... 15j ging dat prima. Oud worden zeker Soit, zal blij zijn wat van die 6 lappen terug te zien. Volgens de blauwe vrienden zag het er goed uit, vooral na wetstelling sinds 1/9/2011.
          KTM 530 EXC Factory 2011
          KTM 990SM 2009

          Comment


          • #6
            Re: File filteren

            Oorspronkelijk geplaatst door KleineJeroen
            Zal het binnenkort weten te vertellen. Reed tss linker en midden, links vd lijnen en ben van rechts aangereden aan achterste helft (was dus al voorbij). Wordt betwist en gaat voorkomen. €6000 schade aan dikzak RT, hopelijk krijgen we beetje goed nieuws. Oh ja, dystrofie aan linker pols is nu na 6 maand al wat beter, is tenminste fixed met titanium plaat en 6 schroeven. Klein botsingske, rustig tempo tss de auto's... 15j ging dat prima. Oud worden zeker Soit, zal blij zijn wat van die 6 lappen terug te zien. Volgens de blauwe vrienden zag het er goed uit, vooral na wetstelling sinds 1/9/2011.
            Dit is voor mij de enige reden waarom ik sterk overweeg de motor weg te doen. Heb hem gekocht puur voor woon-werk en de interessante fiscale voordelen.

            Deze week ben ik 2x bijna aangereden met het tss de file rijden. Eerste x maakte dat kieken nog van haar neus. Ze wou van midden naar linker rijvak. Van een pinker was geen sprake. Alles mogen toesmijten of zat erin. Dag erna weer prijs. Het lag glad van de regen, moest weer in de rem omdat iemand besloot van rijstrook te veranderen omdat hij een 'gaatje' zag. Dus bij nat wegdek stevig in de rem mogen gaan. Deze heeft zich wel geexcuseerd maar als je op je gezicht gaat ben je daar vet mee. Rij altijd met mn 4 pinkers op dus met een kleine glimp zou je moeten zien dat er een motor afkomt.

            Comment


            • #7
              Re: File filteren

              Ik rij nu al zo'n 14 jaar met de motor naar 't werk en ik heb intussen ook al wat meegemaakt en gezien. Maar geen haar op mijne kop dat er aan denkt om ermee te stoppen. Mijn motor geeft mij veel te veel vrijheid inzake werkuren + dat het mij een pak minder tijd kost dan met de trein.

              Ik kan je maar 1 goede raad geven : nog meer anticiperend rijden. 't Gaat je misschien 5 min langer per rit kosten maar 't zal je zeker nog meer kans geven om ongevallen te vermijden.

              Comment


              • #8
                Re: File filteren

                Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr
                Ik rij nu al zo'n 14 jaar met de motor naar 't werk en ik heb intussen ook al wat meegemaakt en gezien. Maar geen haar op mijne kop dat er aan denkt om ermee te stoppen. Mijn motor geeft mij veel te veel vrijheid inzake werkuren + dat het mij een pak minder tijd kost dan met de trein.

                Ik kan je maar 1 goede raad geven : nog meer anticiperend rijden. 't Gaat je misschien 5 min langer per rit kosten maar 't zal je zeker nog meer kans geven om ongevallen te vermijden.

                Comment


                • #9
                  Re: File filteren

                  Sinds ik mijn groot licht op zet in de file heb ik geen enkele nood stop meer moeten doen, en rij dagelijks E19 + de ring. En de meeste auto's gaan opzij zoals de zee voor Mozes

                  Comment


                  • #10
                    Re: File filteren

                    Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
                    Oorspronkelijk geplaatst door flex
                    Rij altijd met mn 4 pinkers op dus met een kleine glimp zou je moeten zien dat er een motor afkomt.
                    vind ik niet nodig, irritant en levensgevaarlijk ( en bij wet verboden )
                    Dan mag het nog verboden zijn ... ik blijf mijn 4 pinkers aanzetten in de file tot ze mij tegenhouden. Ik heb al genoeg zwaantjes gezien tussen de file MET hun 4 pinkers aan. Wel handig als ze voor jou rijden, dan rij je der achter en rustiger
                    Dec 2009 Yamaha XT660X.
                    QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
                    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
                    **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

                    Comment


                    • #11
                      Re: File filteren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Woutervr
                      Sinds ik mijn groot licht op zet in de file heb ik geen enkele nood stop meer moeten doen, en rij dagelijks E19 + de ring.
                      Groot licht zet ik ook op, in combinatie met de 4 pinkers
                      In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

                      Lifetime member of the "National SARCASM Society"

                      Comment


                      • #12
                        Re: File filteren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy
                        Oorspronkelijk geplaatst door Woutervr
                        Sinds ik mijn groot licht op zet in de file heb ik geen enkele nood stop meer moeten doen, en rij dagelijks E19 + de ring.
                        Groot licht zet ik ook op, in combinatie met de 4 pinkers
                        Ik ook, PLUS mijn flashy fluovestje :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: File filteren

                          Vergeet die 4 pinkers.
                          Vergeet uw fluo vestje (toch voor de file)
                          Enige wat ik eventueel zie, is je grootlicht. En dan nog.
                          Vergeet dat ik uw snelheid juist kan inschatten. Zeker als je (iets) sneller rijdt.
                          En dan moet je geluk hebben dat ik juist in de spiegels kijk.
                          En dat doe ik niet voortdurend als ik in de file sta/bol. Gewoon regelmatig om eventueel beetje meer plaats te maken voor iemand die wel met de moto tussen de file durft.
                          Als ik van rijstrook wil wisselen kijk ik natuurlijk wel, file of geen file.
                          Maar na al die jaren zouden jullie toch moeten doorhebben dat er altijd onoplettenden, gehaasten, jaloersen, knoeiers ,ochtendhumeuren etc in die file zitten.
                          Hou er dan ook aub rekening mee. Je mag in je recht zijn, maar daar ben je vet mee als je in de prak ligt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: File filteren

                            Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr
                            Ik rij nu al zo'n 14 jaar met de motor naar 't werk en ik heb intussen ook al wat meegemaakt en gezien. Maar geen haar op mijne kop dat er aan denkt om ermee te stoppen. Mijn motor geeft mij veel te veel vrijheid inzake werkuren + dat het mij een pak minder tijd kost dan met de trein.

                            Ik kan je maar 1 goede raad geven : nog meer anticiperend rijden. 't Gaat je misschien 5 min langer per rit kosten maar 't zal je zeker nog meer kans geven om ongevallen te vermijden.
                            Ik vermoed dat je met anticiperen trager rijden bedoelt? Want dit is imo de enige mogelijkheid om onvoorziene manoeuvers van autobestuurders te vermijden/minimaliseren.

                            Tot vorige week reed ik max 50km/u tss de file, vanmorgen was dat 40. Vind dit tergend traag maar je hebt iets meer tijd om in te grijpen/kortere remafstand/minder grote schade bij een ongeval. Ben zelfs even aan de kant gegaan voor een Sym

                            Comment


                            • #15
                              Re: File filteren

                              Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
                              Oorspronkelijk geplaatst door flex
                              Ik vermoed dat je met anticiperen trager rijden bedoelt? Want dit is imo de enige mogelijkheid om onvoorziene manoeuvers van autobestuurders te vermijden/minimaliseren.
                              anticiperen is voor mij niet steeds hetzelfde dan trager rijden
                              beter / verder leren kijken, je kan soms al zeggen welke oen er van vak gaat veranderen nog voor hij het zelf weet

                              anticiperen is voor mij ook de bescherming van de wagens opzoeken.
                              valt er een gat waar een auto inpast....wees dan maar alert.

                              anticiperen kan ook betekenen dat je even aan het gashendel moet draaien om die slaapkop naast je wat sneller voorbij te gaan.....

                              anticipatie ( en geluk ) is wat je in leven houden op de moto
                              niet te verwarren met emancipatie....dat doet je stillekes dood
                              Ja geluk, daar zeg je het... Stel: Je rijdt tussen de file op 20m van een wagen die niet in zijn spiegels kijkt aan 40km/u. De wagen ziet links van zich GEEN gaatje maar toch zegt hij in zichzelf 'wil me links zetten omdat het daar een minuut ervoor toch wat vlotter ging'. Hij gaat zich dus al 'voorsorteren' met het gedacht dat als hij zich al wat schuin zet iemand hem er wel zal tussen laten. Hij zet wel een pinker op dus je hebt wel nog een seconde om voluit in de rem te gaan

                              Wat ik bedoel is dat er bij file filteren 2 problemen optreden die je in normaal verkeer niet tegenkomt:
                              -Je hebt nergens marge om uit te wijken want je hebt van beide kanten mss 0,5m
                              -Je rijd op een plek waar sommige bestuurders te dom zijn om te denken dat je er kan rijden

                              Je bent dus volledig afhankelijk van het feit dat je niet met een slechte chauffeur mag te maken hebben. Ga je me zeggen maar dat is bij normaal verkeer toch ook. Dan kan je er nog ietwat op inspelen. Hier is de reaktietijd/uitwijkingsmarge veel kleiner.

                              Comment

                              Working...
                              X