Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

duitse motor naar België

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• duitse motor naar België

Misschien wat te snel gehandeld .

Maar toen ik onderweg was heb ik in duitsland een motorfiets gekocht .
    Ik zou deze deze week willen gaan halen

Het is een suzuki 2 takt bouwjaar 1993 .

Ik heb deze particulier gekocht.

Maar wat moet ik nu allemal aan die gast vragen van documenten die ik nodig heb om deze motorfiets hier te kunnen laten registreren ?

Is het mogelijk dit ook in een duitse benaming te beschrijven ?

Moeten wij een contract beschrijven enz enz

<groeten ,

Re: duitse motor naar België

Voor zover ik weet moet je het kentekenbewijs (Fahrzeugschein), gelijksvormigheidsattest (Farhzeugbrief),
    een verkoopsovereenkomst en een bewijs van vernietiging van de Duitse nummerplaat.

Met die papieren moet je naar de douane gaan en dan krijg je een attest "aanvraag tot inschrijving" en daarmee moet je naar de verzekering gaan.

Comment

Ja dan zat ik toch vrij goed.

Moet ik als ik van een particulier koop ook een verkoopscontractje opmaken want ik stel me dan wel de vraag in welke taal dit moet ?

Wat moet er zoal in dit contract vermeld staan als dit in deze situatie nodig zou moeten zijn ?

Groetjes.

Comment

als particulier moet ik hier toch geen BTW meer betalen hé als ik deze motor naar België breng want de verkoper is particulier .

Comment

Ik heb ne motor gekocht in nederland en moest het volgende doen.

exportpapieren aanvragen + papieren van motorfiets meenemen.

Met de papieren naar de douane gaan, die passen die aan zodat je papieren kunt aanvragen aan suzuki.

Daarna uw motor laten homologeren op suzuki voor een nieuw gelijksvormigheids attest.

Daarna naar DIV gaan om het kentenkenbewijs te laten maken.

Daarna naar de verzekering gaan en plaat aanvragen.

Ne hele hoop zoals ge ziet.

Op internet stond ook ergens een lijstje met nog is alles duidelijk uitgelegd.

Comment

In elk geval een verkoopsovereenkomst maken(taal maakt niet uit) met naam en adres van beiden,prijs,gegevens van de moto,of de douane stuurt je terug.
            Als het geld mag kosten en je een keuring wil met risico van afkeuring:GVA aanvragen bij Suzuki Belgium.
            Als het goedkoop en zonder keuring moet zijn,validatieattest aanvragen via FOD mobiliteit en vervoer.
            http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm
            volg -> home > weg > voertuigen > homologatie > Informatie voor de burgers die een voertuig invoeren dat reeds in de EU ingeschreven is (Validering)
            Daar kan in staan dat je naar de keuring moet,maar dat is voor moto's niet het geval.
            Pas als dit alles gedaan is ga je naar de verzekering om een plaat aan te vragen.
            Er staat hier ook ergens een topic over invoeren uit de UK,daar staat ook alles in want dat is hetzelfde als uit Duitsland.
            BOCHTENPIKKER

Comment

Working...
            X