Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijden met trekrugzak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rijden met trekrugzak

Hallo

Vrijdag vertrek ik voor een weekend naar Limburg (voor mij +/- 250-300km afhankelijk langs waar ik zou rijden).
    Nu vroeg ik mij af of het handig is om met een geladen trekrugzak (70L) op je rug te rijden of is dit af te raden?
    Ik rij met een fz6n zonder bagagebakken of dergelijke.
    Eventueel kan ik ook mijn trekrugzak op mijn passagiersstoel binden maar ik weet niet wat de beste keuze is aangezien het de 1e keer voor mij is.
    Wat is jullie mening hierover?
    Dank u

Btw: mensen van Limburg die mooie banen of routes weten mogen deze altijd doorgeven

Mvg

Re: Rijden met trekrugzak

Lijkt me een gevaarlijke onderneming. Je gaat mega wind vangen en dus heel veel aan stabiliteit inboeten. Misschien is het aan lagere snelheden wel doenbaar, maar je veiligheid komt mijns insziens in het gedrang.

Je rugzak op je duoseat binden is al veel beter, maar weet niet of hij dan te breed uitvalt en voldoende vast zit. Beste is om het eens uit te proberen en te zien.

Er bestaat tegenwoordig een eindeloos aanbod aan specifieke motorbagage om dit soort trips gemakkelijk te maken. Vaak tegen schappelijke prijzen. Dat lijkt mij nog steeds de beste oplossing.
    [align=left:143x9pn2][font=Century Gothic]\ With great speed comes great responsibility
    \\ GSR 600 rider
    [/font][/align:143x9pn2]

Comment

Ik vroeger een 3tal circuitdagen gedaan zonder aanhangwagen, dan moest ik met de moto vertrekken, gepakt en gezakt vanuit aalst naar zolder.

Tis te doen, maar ook niet meer dan dat. Kzou het persoonlijk niet aanraden als je wat wilt sturen.
      ZX6R 2011

Comment

Gewoon goed vastsjorren op het zadel achteraan en dit moet zeker lukken dan. Vroeger deed ik veel weekendjes ardennen en hing de rugzak op mijn rug of op het zadel en nooit geen problemen mee gehad. Dit was met een R6 dus met een FZ6 waar je toch nog iets meer rechtop zit zou dat zeker moeten lukken , hangt ervan af hoeveel bagage je van plan bent om mee te nemen , bij mij was dat altijd miniem en voor de overnachting(en) bleef ik in de zelfde b&b waarbij je dan de bagage daar ter plaatse kon laten om rondritten te doen in de streek.
        I feel the need 4 the speed
        speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
        streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
        MT09 SP 2018

Comment

Alles is te doen Koop anders gewoon een bagagerol vooe €30 bij Hein Gericke. Meer dan degelijk en met 60L kom je wel toe. Je voelt de bagage niet, tenzij je het ongelijk zult verdelen. Goed vastmaken is daarentegen wel een must. Ik heb met +-80 kg aan bagage door de alpen gezwalpt op een motor uit 1983 en een vering die de geluiden maakte van een moegepoepte sofa. Maak je geen zorgen, alles gaat

Als je iets op je rug meeneemt, zorg dan dat de draagarmen van de rugzak zo breed mogelijk zijn zodat ze niet na een tijd in je schouder snijden. Een bagage op de rug is altijd een last en dat ga je na een tijd pas ervaren. Dit resulteert dat je sneller vermoeid zal raken en eventuele pijn in de onderrug.

Have fun en plak alle kuipdelen af die in aanraking komen met de rugzak, tas om krassen te voorkomen.
          Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

Rij ieder jaar 2x naar Assen (400 km enkel) met een trekkersrugzak (grote type).
            Geen probleem maar geen topsnelheden proberen rijden hé.
            Als ge natuurlijk met die zak dan uw ritjes ter plaatse wilt doen raad ik het toch af, veel plezier is er niet aan.

Zoals hierboven vermeld: plak inderdaad de kuipdelen af en snor hem niet te vast aan de schouders.

Comment

http://www.hein-gericke.be/bagage/zacht ... assen.html

De bagagerollen van Hein Gericke zelf zijn wel heel goedkoop, heeft nog iemand ervaring hiermee?
              Bandit 400 91 -> R6 04

Comment

Geen ervaring met de rolzakken, maar over het algemeen is Hein Gericke wel dik OK kwa kwaliteit.
                Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

je bent eigenlijk een beetje laat he , je had een maand eerder moetten gaan ivm met de bloesem , schoon hoor
                  maar het is een mooie streek hoor , waar ga je juist naartoe dan

Comment

Of ne rugzak al dan niet ambetant is als ge rijdt weet ik niet.
                    Maar ik weet wel dat als ik val ik er toch liever gene op mijne rug heb, vooral als daar harde voorwerpen inzitten.
                    Geef mij maar mijn rol op mijn passagiersplaatske, daar zit alles droog opgeborgen, en vooral, ge hebt genen tandenborstel ofzo door uw nier steken als ge eens valt (daarom niet door uw eigen schuld hé, genoeg andere gevaren die u den dek al eens durven laten zien ...)
                    Common sense is like deodorant.
                    The people who need it most never use it.

Comment

Voor een weekend heb je niet meer dan 2 verse onderbroeken en 2 paar kousen nodig toch
                      Gewoon een kleine rugzak is groot genoeg voor wat kleren.
                      Tanktas of zadeltassen kopen is de beste optie waar je zelf minst last van gaat hebben.

Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Merci voor de tips.
                        Ik ben dus bij Heir Gericke geweest en het is deze rollbag geworden: http://www.hein-gericke.be/bagage/zacht ... r-bag.html
                        Gisteren mijn gerief voor een weekend er in gestoken en alles geraak er vlotjes in (slaapzak, ondergoed, t-shirts, sandalen, schoenen, toiletzak, 2 broeken). Het lijkt misschien niet de grootste maar dit valt goed mee voor een weekend.
                        Ik zal in de loop van volgende week een review over deze zak plaatsen indien er interesse voor is.
                        Vrij goedkoop want ik wou (nog) niet investeren in bagagerekken en bagagebakken aangezien ik momenteel toch niet veel op reis ga met de moto en ik niet weet hoe lang ik met mijn fazer zou rijden.

Comment

ik heb het ooit voor een korte rit gedaan .. mijn grootste probleem was dat de rugzak mijn helm raakte, en ik daardoor in mijn kijktechniek gehinderd werd, wat dus een invloed heeft op je veilig rijgedrag. Heb toen rechtsomkeer gemaakt, en de rugzak thuis afgezet. Als 't nodig is heb ik een grote topkoffer en als die niet volstaat nog twee zijkoffers om eens een goldwingervaring zonder goldwing te krijgen

Comment

Zoals hier al eerder aangehaald zou ik ook opteren voor een bagagerol, eventueel in combinatie met zijkoffers/zijtassen. Ook al meermaals met kleine rugzak(40L) gereden en dat is toch niet dat qua comfort.
                            08- GSX 750 F '00

Comment

Ik heb mij onlangs zijtassen gekocht voor op den XTX. Ik had geen zin om 1000 km's op drie dagen te doen met een rugzak. Awel ik moet zeggen dat het de beste 140 euro's waren die ik uitgegeven heb. De andere 2 rijders waren met de rugzak en ik was blij dat ik hetzelfde lot niet moest ondergaan.
                              De steunen voor de zijtassen heb ik op Ebay gevonden voor een slordige 35 euro's. Omdat die zakken aan de zijkant hangen was het gevoel in de bochten niet erg verschillend. Ik kon ze echt niet voelen. Nu ik ze heb zullen ze der altijd aanhangen als ik langere ritten moet doen en bagage nodig heb.
                              Dec 2009 Yamaha XT660X.
                              QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
                              Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
                              **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

Comment

Working...
                              X