Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haalbaar of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Haalbaar of niet

Had eens volgende vraag voor de ervaren moto-rijders...

Ik zou woensdag naar Portugal willen vertrekken met de moto (heb geen auto rijbewijs). Is het haalbaar om in twee dagen 2200 km te bollen op een Suzuki Bandit 650s en +- 8 dagen later diezelfde trip terug te doen alleen?

In Portugal ga ik de moto wel grotendeels links laten liggen en vooral ook relaxen en genieten.

Gaat dit te zwaar worden of is dat haalbaar via alleen maar autostrade?

Jullie ervaringen/tips?

Alvast bedankt

Ben je het gewoon om een hele dag op de motor te zitten?
    10 keer tanken minstens...
    Met een verbruik van 8l zit je aan 176 liter naft, grof gerekend 300 euro
    + een verblijf onderweg

Ik denk dat het goedkoper is om te vliegen, als het toch maar is om met u lui gat in de zon te liggen

Als het je ook om de uitdaging gaat, ga er dan gewoon voor! Ben je te moe, dan doe je het maar op 3 dagen, deel van het avontuur e
    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Wij gaan ook regelmatig naar Portugal.
      Vroeger steeds met de auto ... in 1 keer. Als je dit doet om dan na 8 dagen al terug te komen is het te zwaar.
      Dan met de moto zou je het toch in 3 dagen moeten doen denk ik ... een kleine 800 km per dag is te doen. Maar dan na 8 dagen terug ....

Volgens mij kan je dan ook beter het vliegtuig nemen.
      Brussels airlines kost nu 300 (Lissabon) a 400 (Porto) euro als je in augustus wil gaan .... vroeger of later is goedkoper.
      Porto kan ook met Ryanair.

Hangt er natuurlijk ook nog vanaf hoe ver je nog moet reizen van de luchthaven maar openbaar vervoer lukt ook wel in Portugal.
      Is life real or just a dream?
      Yamaha R1 '08
      Zolder - Mettet - Franco - ...
      A racer never looks back

Comment

Niet gekeken naar de prijs en comfort: ja dat is te doen. Je kan bijvoorbeeld de eerste dag 1600 km autostrade rijden en de volgende dag de rest. Let wel op want dit is heel vermoeiend en als ik met de motor naar Polen rijd dan ben ik mentaal leeg na 1400 km. Je kan best in het begin 130/140 aanhouden, om naarmate het later warmer wordt en je langer hebt gereden, dan zal je vermoeid raken. Genoeg stoppen en genoeg drinken/ eten is een must. Toch zou ik zo'n afstand op drie dagen doen. Zeker als het de eerste keer dat je zo ver gaat rijden.
        Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

Eerlijk gezegd als je dat kan , chapeau dan hoor
          Ik ben al gebroken na 300 km op een dag , weet niet of dat aan mij ligt of aan mijne moto
          Mijn gat is percies niet gemaakt om lang te rijden pfff

Comment

Vanaf 200km autostrade hou ik het al voor bekeken. Dat zal aan moto type liggen.
            Met nen 650 een flinke 2200km's bollen om dan na 8 dagen terug te keren. Dunnow, maar de optie vliegtuig is tegenwoordig al goedkoper geworden. Zeker als het is om alleen tot daar te geraken.
            Dec 2009 Yamaha XT660X.
            QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
            Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
            **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

Comment

mijn max. is 1000km op nen dag met een daytona 675
              das nu niet het meest comfortabele machien (verre van zelfs) en had dan ook vrij veel zeer overal onderweg (polsen, schouders, hand, rug, gat)
              als ge ne comfortabele motor hebt die u vrij goed uit de wind zet is da volgens mij dus wel haalbaar
              Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Die afstand is zeker te doen (op 2 of 3 dagen)
                Heb een jaar of 3 terug nog den Iron Butt meegereden met MR (op 17 januari) -> 1600 km op 24u in de kou, regen, hagel, sneeuw,...
                Zolang ge optijd stopt en eet & drinkt ga da lukken!
                Ge MOET wel ook rekening houden met uw banden! Als ge 4.400km doet (heen en terug) is de kans groot da den draad er door zit (of toch serieus vierkant gereden) -> nieuwe banden steken voor ge vertrekt Als ge da bij uwe naft optelt zit ge al aan dik 500 a 600 Euro enkel voor de verplaatsing :/ Dan zijde met de vlieger (en taxi ter plekke) goedkoper af
                Ride like a devil,... Feel like a God!
                Ride it like you stole it!
                http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍