Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remus hexacone : geen E-keur erop te vinden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Remus hexacone : geen E-keur erop te vinden?

Bij het klaarmaken voor ons moezel WE, heb ik toevallig gemerkt dat er op m'n Hexacone uitlaat nergens een E-keur te vinden is. Heb ik nu zo verkeerd gekeken, of zit die er niet op? Volgens de Remus site is deze nochthans 'EG-appoved'. Ik heb van de vorige eigenaar ook geen TUV documenten meegkregen. Op het net vind ik ook niet direct een downloadbaar document.

Dus m'n vraag : hoe geraak ik aan een TUV attest voor die uitlaat? Ludo (Thinluni..) heeft dat destijds via via op dit forum te pakken gekregen.

Thx!!

ps : De origienel uitlaat er terug ondersteken vind ik geen oplossing persoonlijk, ook al is dat wellicht niet ZO veel werk... Ik neem het risico wel als ik geen attest heb. De DB-killer zit er terug in alvast
    When in doubt, gas it ! sigpic

Bij ons vroeg meneer agent in de Eifel niet naar het CE attest (E-keur; TÜV-keur,...), dat ik altijd bij me heb. Hij keek wel of er effectief een DB-Killer in zat! Ook de banden werden door hem nagekeken!
    Maar... in principe moet je zo'n attest wel bij je hebben!

Het probleem kan zijn, als er enkelingen meerijden "zonder" db-killer, dat ze dan de puntjes op de I gaan zetten en de attesten vragen?
    [font=Georgia]Vanaf je 50ste zijn er nog maar twee dingen belangrijk!!! [/font]
    [font=Georgia]DIKKE TETTEN !!! [/font]

Comment

Hoe zit dat nu eigenlijk als ze je tegenhouden in Duitsland?
      Die van mij heeft geen keurmerk, maar ik heb wel een db-killer.

Als die erin zit, zouden ze dan moeilijk gaan doen omdat hij geen attesten heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
        ofwel originele ofwel gokken

al meerdere rijders MET dB killer maar zonder e keurmerk op de demper geweten die mochten opkrassen uit .de
        Inderdaad, gokken. Hoewel : ne remus hexacone is toch wel een courante demper van een bekend merk. Als daar een db-killer inzit zouden ze toch minder moeilijk moeten doen als bij bv een DAM demper (artisanele bouw dus, zonder e-keur), waar er toevallig wel op vraag van de eigenaar een db-killer in gestoken is.

Soit, iemand een idee waar ik alsnog E-keur documenten kan bemachtigen op (hele) korte termijn?
        When in doubt, gas it ! sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn89 Bekijk Berichten
          Hoe zit dat nu eigenlijk als ze je tegenhouden in Duitsland?
          Die van mij heeft geen keurmerk, maar ik heb wel een db-killer.

Als die erin zit, zouden ze dan moeilijk gaan doen omdat hij geen attesten heeft?
          Ik vind het niet direkt terug,maar tegenwoordig krijg je een boete en moet je het land zo snel mogelijk verlaten,de boete zou nu wel veel minder zijn dan vroeger.

Comment

Maar je mag wel zelf rijdend het land verlaten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn89 Bekijk Berichten
              Maar je mag wel zelf rijdend het land verlaten?
              Inderdaad,in tegenstelling tot vroeger

Comment

DB-killer "ckeck"
                E-keurmerk "check"
                Certificaat "check"

Mss beter toch wa meer uitgegeven voor een Akra??

Nene, al eens contact proberen oppakken me die mannen zelf?
                Natuurlijk als er niets op uw uitlaat staat (of nie terugvind) gaan ze u ook geen certificaat kunnen doorsturen vrees ik
                Allesinds eens proberen bellen als da gaat.
                ZXR 750 89' KTM SMT 10'
                ZX9-R 99' BMW R1200RS 16'
                GSX650F 09'

Comment

ik heb ook geen E-keur papiertje maar wel een db-killer.
                  dus gewoon zorgen dat iedereen in de groep een db-killer heeft en ze zullen ons wel gerust laten.
                  Guido maakt meestal ritjes waar weinig volk rijd , is het niet guido en dus is het risico bijna nihil.

Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Die mannen kunnen zich anders wel goe wegsteken.

DB-killer "ckeck"
                    E-keurmerk "check"
                    Certificaat "check"

Alleen morgen mijn db-killers er nie vergeten insteken natuurlijk

Comment

dan zal ik het meeste lawaai maken en dan nog met originele uitlaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK Bekijk Berichten
                        ik heb ook geen E-keur papiertje maar wel een db-killer.
                        dus gewoon zorgen dat iedereen in de groep een db-killer heeft en ze zullen ons wel gerust laten.
                        Guido maakt meestal ritjes waar weinig volk rijd , is het niet guido en dus is het risico bijna nihil.

dat klopt,nu zitten er wel een paar (risico) plaatsen in (in de buurt van Cochem),maar ik denk dat het wel zal mee vallen want het zijn de Renault world series op de nurburgring en de meeste polizei zal daar dan wel werk genoeg hebben.

Comment

heb vorige keer voor 2 mensen met een arrow zo'n attest gekopieerd
                          Yamaha R6 '99
                          Suzuki GSXR750 K9
                          Suzuki GSXR1000 K10
                          Honda CBR600RR 2004

Comment

Working...
                          X