Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Stukje) garage verhuren? doen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• (Stukje) garage verhuren? doen of niet?

Hey allemaal,

Vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben om een stukje van je garage te verhuren aan een mede-motard.
    Een van de buren hier (die 50m verder woont) is me daarstraks komen vragen of ik het zag zitten om zijn motor ook te stallen. Hij gaat één van de dagen veranderen van motor, en wil deze 'nieuwe' niet buiten laten staan.

Het is hier in de buurt bijna onmogelijk om een garage (of box) te vinden, en ik gebruik mijn garage enkel voor mijn motor, reserve banden van de wagen en zo van die dingen te plaatsen (mijn wagen blijft altijd voor de garage staan), heb in principe wel de plaats om een 2de motor te zetten. Al zullen er misschien wel wat maneuvers nodig zijn om vlot buiten te geraken met mijn wagen ervoor.

Nu is het wel zo dat ik deze buurman niet echt ken, maar wil hem anderzijds wel helpen om zijn motor te plaatsen. Hij is er hier in de loop der jaren al 2 kwijt geraakt omdat ze s'nachts buiten stonden.

Vraag me af of iemand dit ook al gedaan heeft...en welke ervaring (goede en slechte) jullie hebben, en hoe je dit het best kan regelen (hij 2de sleutel van de garage, ik reserve sleutel van zijn motor?).

Moet volgens mij doenbaar zijn,mits goede afspraken vooraf,bv in verband met de auto voor de poort,als hij kan binnenrijden zonder hem te beschadigen,moet dat lukken volgens mij,alleen oppassen voor onderverhuring!
    Honda cbr 600f 2006
    circuit:yamaha r6 2004

Comment

als je die gast niet kent zou ik dat niet doen,kunnen idd vodden van komen...
      one life,ride it...!!!

Comment

Mits een schriftelijk huur overeenkomst/contract, waarom niet...
        2006 Yamaha FJR 1300
        ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Heb hier ook eens een auto gezet van een vriend in mijn garage.
          Allemaal mee opletten, niet alleen voor diefstal maar ook voor stormschade enzo.
          Wagen of moto die niet op jouw naam staat is niet verzekerd voor storm of andere schade.
          Zelfde voor diefstal, die man zet zijn moto of auto bij jou, ze breken in en jij draait er voor op omdat
          jij dan verantwoordelijk bent voor zijn materiaal. Allemaal rare wetgevingen en ik spreek uit ondervinding.
          Tenzij er een goeie overeenkomst op papier staat en dan nog!
          Grtzzz

Comment

Ben zelf geen fan van onderverhuren en dergelijke.
            Tijdelijk een vriend uit de nood helpen (en dan ook goede afspraken maken) zou ik doen, maarop permanente basis haal je je meer ellende op je nek dan dat je er zelf iets aan zal hebben.
            In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Ben ook aan het twijfelen, vandaar de vraag. Moest het iemand zijn die ik ken zou ik het wel doen zonder teveel problemen.
              Maar hier...wil wel een goede buur zijn, maar eens er een probleem is (met mijn motor of de zijne, de wagen...of spullen die in de garage liggen)...

Zal het zo maar laten, want hoor precies niet echt veel positieve ervaringen

Comment

Onderverhuren.... als dat jouw eigendom is is het niet onderverhuren he, allee weet niet hoe het zit bij de TS.

In ieder geval bij ons thuis (oude boerderij) verhuren ze al jarenlang staanplaats voor vanalles en nog wat, auto's, caravan's, meubels enz.
                Gewoon kwestie van klein contractje, beetje mensenkennis en voila, nog nooit problemen mee gehad.

Comment

T'is natuurlijk mijn eigendom, dus op zich kan ik er mee doen wat ik wil. Maar t'is geen lege garage...moest ik ze zelf niet echt gebruiken zou ze al lang verhuurd zijn (zou zelfs goed wat geld opbrengen hier).

Enfin bedankt voor de reacties allemaal, hij zal een andere oplossing moeten zoeken.

Comment

Working...
                  X