Nadat mijn vorig project "circuitrijden" 2x maal letterlijk in het water is gevallen, dankzij de super mooie voorzomer die we dit jaar hebben gehad, heb ik mijn zinnen deze keer maar gezet op "een motor voor mijn vrouw". Al een tijdje zijn mijn buurman 'Racemuis' en ik aan het praten over hoe leuk het eigenlijk wel zou zijn, moesten onze vrouwen ook een motor hebben zodat ze mee met ons zouden kunnen gaan toeren. Beide vrouwen hebben dus nog geen rijbewijs dus dat is al het eerste struikelblok, namelijk ze zo ver krijgen om naar de rijschool te gaan
Na wat zitten lezen en surfen op internet viel mijn oog op het feit dat je voor een 125cc helemaal geen motorrijbewijs nodig hebt, enkel een rijbewijs voor de auto is voldoende. Dat was mijn kans om verder te zoeken naar een leuke en mooie 125cc om zo mijn vrouw toch warm te maken voor een motor zonder dat ze eerst voor haar examen moest gaan. Daar ikzelf met een R6 (zwart goud) rij, viel mijn oog eigenlijk direct op een zwart goude Yamaha YZF R125. Qua design super strak en volgens mij de knapste 125 die er momenteel op de markt is. Dus ja hoor, momenteel staat er hier bij mij in de garage al een R125 zwart goud. Helemaal origineel met amper 1500 Km. Zo origineel is natuurlijk niet zo mijn ding
, een motor moet je 'volgens mij dan' toch een beetje een persoonlijk tintje geven. Dus wat is er ondertussen al veranderd : - korte nummerplaathouder - ingebouwde pinkers achteraan - zwart kuipruitje - belly pan sticker set - zwarte wheelstrips op achterwiel Het enige wat ik spijtig vind is dat een sportieve uitlaat voor een motor als dit redelijk prijselijk is. Dus die andere uitlaat komt misschien nog wel in een later stadium, eerst de vrouw leren rijden en dan zien we wel weer verder. Voor de mensen die graag foto's zien, hier een paar foto's van de R125 van hoe hij er nu al uitziet. Hij is dus voor alle duidelijkheid nog niet zoals hij moet zijn
op de vlakke zwarte zijkant komt nog iets maar daar ben ik nog niet helemaal uit wat het gaat worden.

Comment