Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn nieuw zomerproject "een motor voor mijn vrouw"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn nieuw zomerproject "een motor voor mijn vrouw"

Nadat mijn vorig project "circuitrijden" 2x maal letterlijk in het water is gevallen, dankzij de super mooie voorzomer die we dit jaar hebben gehad, heb ik mijn zinnen deze keer maar gezet op "een motor voor mijn vrouw". Al een tijdje zijn mijn buurman 'Racemuis' en ik aan het praten over hoe leuk het eigenlijk wel zou zijn, moesten onze vrouwen ook een motor hebben zodat ze mee met ons zouden kunnen gaan toeren. Beide vrouwen hebben dus nog geen rijbewijs dus dat is al het eerste struikelblok, namelijk ze zo ver krijgen om naar de rijschool te gaan Na wat zitten lezen en surfen op internet viel mijn oog op het feit dat je voor een 125cc helemaal geen motorrijbewijs nodig hebt, enkel een rijbewijs voor de auto is voldoende. Dat was mijn kans om verder te zoeken naar een leuke en mooie 125cc om zo mijn vrouw toch warm te maken voor een motor zonder dat ze eerst voor haar examen moest gaan. Daar ikzelf met een R6 (zwart goud) rij, viel mijn oog eigenlijk direct op een zwart goude Yamaha YZF R125. Qua design super strak en volgens mij de knapste 125 die er momenteel op de markt is. Dus ja hoor, momenteel staat er hier bij mij in de garage al een R125 zwart goud. Helemaal origineel met amper 1500 Km. Zo origineel is natuurlijk niet zo mijn ding , een motor moet je 'volgens mij dan' toch een beetje een persoonlijk tintje geven. Dus wat is er ondertussen al veranderd : - korte nummerplaathouder - ingebouwde pinkers achteraan - zwart kuipruitje - belly pan sticker set - zwarte wheelstrips op achterwiel Het enige wat ik spijtig vind is dat een sportieve uitlaat voor een motor als dit redelijk prijselijk is. Dus die andere uitlaat komt misschien nog wel in een later stadium, eerst de vrouw leren rijden en dan zien we wel weer verder. Voor de mensen die graag foto's zien, hier een paar foto's van de R125 van hoe hij er nu al uitziet. Hij is dus voor alle duidelijkheid nog niet zoals hij moet zijn op de vlakke zwarte zijkant komt nog iets maar daar ben ik nog niet helemaal uit wat het gaat worden.
    Bijgevoegde bestanden
    The Garage
    Ducati Hypermotard 950
    Ducati V4 circuit

Ferm machien!
    ?

Comment

Schoon! Ik moet de mijne ook nog overtuigen, ze twijfelt nog... Trouwens, vergeet niet dat het dit jaar nog het ideale moment is om voor het motorrijbewijs te gaan he...
      Fazer '02 - R6 2000 (gesneuveld) - TL1000S '97 (te koop) - SMT '09

Comment

Leuke brommer!

(trouwens veel te duur voor wat het is, zo'n YZF125R)

Comment

Schoon machientje.
          En nu maar kilometerkes bollen.
          Heb ondertussen ook een kleine hint gekregen van m'n vrouw.
          Ga ze wel eerst een 50cc onder haar kont plaatsen voor ze aan het zware werk gaat beginnen.

Comment

Leuke motor, gaat nog best goed vooruit.

Op ons ardennenweekend reed er ook zo 1 mee, kon zeer goed volgen.

Comment

Mooie moto!
              Maar ... wie wil er het liefst dat zij rijdt? Jij of zij?
              Om eerlijk te zijn vind ik dat op een moto stappen omdat iemand anders het wil echt geen goede motivatie is, maar misschien gaat ze het zelf nog wel zo leuk vinden dat het toch haar eigen keuze wordt.
              Ik hoop het in ieder geval
              Common sense is like deodorant.
              The people who need it most never use it.

Comment

Ik heb mijn vrouw een jaar of 15 geleden eens achterop mee genomen voor een "sportief" ritje en ze is nooit meer op nen moto willen kruipen...'k was 't beu om aan elk kruispunt te moeten wachten...

Wel niet mis dien 125! Da's is toch viertakt hé?
                The Last Privateers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MotoFodel Bekijk Berichten
                  Mooie moto!
                  Maar ... wie wil er het liefst dat zij rijdt? Jij of zij?
                  Om eerlijk te zijn vind ik dat op een moto stappen omdat iemand anders het wil echt geen goede motivatie is, maar misschien gaat ze het zelf nog wel zo leuk vinden dat het toch haar eigen keuze wordt.
                  Ik hoop het in ieder geval
                  Die vraag zat ik me ook te stellen. Je moet het uiteindelijk wel zelf willen en gepush (ook al is het met zachte hand) werkt alleen maar averechts. En stel nu dat ze het leuk zou vinden. Dan vind ik het eigenlijk te gek om zoveel werk en geld in een 125 te steken. We weten ondertussen allemaal dat die dingen heel snel gaan vervelen eens je het door hebt hoe dat rijden in mekaar zit en al wat je er extra aan prutst krijg je naderhand niet terug bij een verkoop.
                  Nog iets. Ik wou absoluut terug beginnen rijden (de motivatie was er dus) en kocht een 125 om er terug in te komen. Wel ik werd er onnozel van en het was heel frustrerend om met dat ding achter de motor van mijne vent te tsjokken. Goed voor eventjes maar na een tijdje had ik het wel gezien toen mijn linker voet er zo wat af viel van 't schakelen. Je kan er niet mee op de autostrade. Ze zijn niet geschikt om veelvuldig lange ritten mee te doen en ik kan nog wel wat redenen bedenken. De funfactor smelt met de kilometer als je er niet op zit met volle goesting.
                  Nu ik vind het heel sympathiek hoor dat je dat wil doen voor je vrouw, maar zou toch eens heel hard nadenken of het nu jij bent of je vrouw is die achter het rijden met die motor zit.
                  Last edited by Imno; wo. 25 jul. '12, 09:58.
                  Licensed to chill.
                  Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                  2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                    Die vraag zat ik me ook te stellen. Je moet het uiteindelijk wel zelf willen en gepush (ook al is het met zachte hand) werkt alleen maar averechts. En stel nu dat ze het leuk zou vinden. Dan vind ik het eigenlijk te gek om zoveel werk en geld in een 125 te steken. We weten ondertussen allemaal dat die dingen heel snel gaan vervelen eens je het door hebt hoe dat rijden in mekaar zit en al wat je er extra aan prutst krijg je naderhand niet terug bij een verkoop.
                    Nog iets. Ik wou absoluut terug beginnen rijden (de motivatie was er dus) en kocht een 125 om er terug in te komen. Wel ik werd er onnozel van en het was heel frustrerend om met dat ding achter de motor van mijne vent te tsjokken. Goed voor eventjes maar na een tijdje had ik het wel gezien toen mijn linker voet er zo wat af viel van 't schakelen. Je kan er niet mee op de autostrade. Ze zijn niet geschikt om veelvuldig lange ritten mee te doen en ik kan nog wel wat redenen bedenken. De funfactor smelt met de kilometer als je er niet op zit met volle goesting.
                    Nu ik vind het heel sympathiek hoor dat je dat wil doen voor je vrouw, maar zou toch eens heel hard nadenken of het nu jij bent of je vrouw is die achter het rijden met die motor zit.
                    Mijnen Api reed met mij erop standaard 140 km/h dus autostrade is geen probleem .. die viertakten halen dat natuurlijk niet en dan is het wel een probleem ... (maar niet alle 125cc's over dezelfde kam scheren )
                    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                      Grappig,
                      Ik ken (net zoals Johan-B) iemand die zeer vlot kan rijden met zijn 125cc (yzf-r) zelfs in die mate dat het vorig weekend in de Ardennen een zeer leuk tempo was... En qua geen autostrade doen, lijkt mij allemaal best mee te vallen...
                      Op mijn cbr 125 r heb ik dat ook gedaan, 100km/u en om voor bij te gaan kon ik tot 120km/u gaan...

Maar bij de yzf'er is de fun er nog steeds hoor
                      (en dit weekend toch ergens een 800km afgebold)
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

geef gewoon toe dat het een fun-bakske voor uzelf is man
                        Common sense is like deodorant.
                        The people who need it most never use it.

Comment

Iedereen alvast bedankt voor de reacties of ze nu positief of minder positief zijn
                          We zien wel wat er van komt, is mijn vrouw niet meer af te stoppen op die 125 dan zal er misschien wel snel een rijbewijs volgen en daarmee dan ook een iets zwaardere moto. Is het toch helemaal niet haar ding dan zal je die 125 hier snel zien verschijnen in de rijbriek 'aangeboden'.
                          Hoe dan ook, ik ga haar zeker niet pushen, als ze wil gaan rijden zal ik haar daarbij helpen en heeft ze meer zin om bij mij achterop te springen dan is dat ook geen probleem.
                          Hier alvast een nieuwe foto van mijn R6 en haar R125.
                          Bijgevoegde bestanden
                          The Garage
                          Ducati Hypermotard 950
                          Ducati V4 circuit

Comment

amaai...die 125's zijn ook al echte volwaardige moto's geworden van uiterlijk hé.
                            Ik vind zone YZF dan toch een knap machien!
                            if you don't succeed at first, skydiving ain't for you!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Bekijk Berichten
                              amaai...die 125's zijn ook al echte volwaardige moto's geworden van uiterlijk hé.
                              Ik vind zone YZF dan toch een knap machien!
                              yep, een yzf450-blokje derin en ge zijt gesteld
                              The Last Privateers

Comment

Working...
                              X