Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bandit s 1200

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bandit s 1200

hey iedereen,

overlaatst bericht gepost omdat ik voor nieuwe motor ging kijken. nu heb ik paar bulldogs (yamaha) afgegaan bij dealers maar is men smaak toch gevallen op de bandit 1200 naked. nu ga ik morgen voor eerste maal kijken naar tweedehandsmotor bij mensen thuis. iemand goede raad? waar je juist naar moet kijken? want ik kan er wel mee rijden maar mechaniek is zeer zeker mijn ding niet. de motor heeft een 30 000 km? hoeveel kan je uit zo'n blok halen? (mits je deftig rijd wel te verstaan)

heeft iemand hier een suzuki bandit 1200? ervaring mee fzo?
    laat maar iets weten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee,maar die motorblokken staan erom bekend dat je ze bijna niet kapot krijgt.
    BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
      Ik heb er zelf geen ervaring mee,maar die motorblokken staan erom bekend dat je ze bijna niet kapot krijgt.
      Dit jaar ene gekocht, die had er 47000 km opstaan. Wreed content van. Mits regelmatig onderhouden kan tegenwoordig denk ik elke blok wel wat aan. Maar zoals hierboven gezegd, schijnt nie kapot te krijgen. Ben benieuwd. Al zullen er hier nog banditmannen zitten die wat meer ervaring hebben ...
      [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
      [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

oersterk blok,
        toch hebben volgende zaken aandacht nodig bij het bekijken van een occasie =>

slijtage onderdelen : banden, remblokjes, remschijven, ketting , tanwielen

sponzige remmen => remleiding te vervangen (groefjes in rubber) of lucht in leiding.

kijk op lekkage van rempomp, vorkbenen => die bandits hebben er heel veel last van.

kijk naar voetsteunen, vorkbenen, carterdeksel, kuipdelen, tank en stuureindes of de moto ooit de grond gezien heeft.

kijk naar vervangen onderdelen en stel de juiste vragen (orgineel stuur? pinkers?)

doe test voor slippende koppeling .

kijk naar roestige bouten aan de uitlaatpijpen => winter/pekel gereden

staat er nog een orginele demper op of niet => vraag of de moto erop afgesteld is, last van ploffende utlaat?

schakel alle vitessen door, en zie of ze niet terugspringen of dat je niet tussen 2 vitessen schakelt.

makkelijke of stroeve koppeling => koppelingskabel gegrippeerd

de kmteller is verbonden met u voorwiel (ipv op crank bij meeste motos) zie of dat daar schade aan is , die durven wel eens afbreken.

etc,..

ps: bij vriesweer zijn deze motos onrijdbaar , 'bevroren carb syndroom'
        Last edited by Ivo; di. 7 aug. '12, 21:29.

Comment

oke jongens bedankt hier heb ik wat aan. ik ben al naar 1 exemplaar gaan kijken maar deze heb ik laten staan wegens olielek, en de ketting die wat veroest was. dus we kijken verder. wat bedoelt u juist met onrijdbaar in de winter? ik ben maar ne leek eh :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diesel3201 Bekijk Berichten
            oke jongens bedankt hier heb ik wat aan. ik ben al naar 1 exemplaar gaan kijken maar deze heb ik laten staan wegens olielek, en de ketting die wat veroest was. dus we kijken verder. wat bedoelt u juist met onrijdbaar in de winter? ik ben maar ne leek eh :-).
            hey,

in de winter hebben deze motos last van bevroren carbu, dit komt door de aanzuiging van koude vochtige lucht die ontsteking tegenwerkt,
            moto armer zetten of lager octaan tanken(92 of 95) kan helpen maar in het meeste geval moet je u bandit in de maanden dec, jan , feb op stal laten.

als ge een degelijk exemplaar tegenkomt zou een beetje roest aan de ketting u niet moeten tegenhouden, probeer er 150 euro af te doen en ge hebt een nieuwe set

Grtz

Comment

Ah, van die carbs wist ik nie Maar normaal blijft m op stal in de winter
              [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro Bekijk Berichten
                hey,

in de winter hebben deze motos last van bevroren carbu, dit komt door de aanzuiging van koude vochtige lucht die ontsteking tegenwerkt,
                moto armer zetten of lager octaan tanken(92 of 95) kan helpen maar in het meeste geval moet je u bandit in de maanden dec, jan , feb op stal laten.

als ge een degelijk exemplaar tegenkomt zou een beetje roest aan de ketting u niet moeten tegenhouden, probeer er 150 euro af te doen en ge hebt een nieuwe set

Grtz
                voor zover ik weet was dat een probleem bij de eerste modelen maar is dat probleem al heeeel lang opgelost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
                  voor zover ik weet was dat een probleem bij de eerste modelen maar is dat probleem al heeeel lang opgelost
                  de injectiemodellen hebben dit probleem idd niet

vanaf 2001 ?

ik heb een 95 gehad en die had het ferm zitten.
                  voor de rest niets mis mee, zeer degelijke moto, zeker als starter.
                  al vind ik de 1200 iets te lomp en de 600 speelser.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro Bekijk Berichten
                    de injectiemodellen hebben dit probleem idd niet

vanaf 2001 ?

ik heb een 95 gehad en die had het ferm zitten.
                    voor de rest niets mis mee, zeer degelijke moto, zeker als starter.
                    al vind ik de 1200 iets te lomp en de 600 speelser.

Grtz
                    Heb een 2002 model en nog carbs. Denk vanaf 2003 of 4 injectie ..Vind den 1200 toch ook fijn speelgoed

Gr

Comment

ik ben nu met mijn 3de bandit aan het rijden mijn 1ste model 96 een probleembje gehad met de carburatoren vlotter bleef hangen 57000km mee gereden .mijn 2de model 2001 nooit niks aangehad 49000km gereden. mijn 3de en huidige motor model 2005 51000km nog niks aan voorgehad de bandits zijn sinds 2001 voorzien van carburator verwarming lekkage van remmen en voorvorken of hetzelfde wat nog nooit voorgehad. ik kan u wel zeggen dat ge bij een bandit veel motor krijgt voor relatief weinig geld. ik zou ook gaan voor een model vanaf 2001. ik heb de mijne volledig aan mijn wensen aangepast als ge eens wilt komen kijken ge zijt altijd welkom stuur mij dan maar een PM. kijk een op de site tweedehands.be daar staan veel bandits te koop

Comment

Ik heb nu 85000km met de mijne, model 1999, nooit problemen mee gehad.Alleen de koppeling vervangen op 50000km. Blokken zijn écht niet kapot te krijgen als je hem maar eerst goed warm rijdt en dan kan je eraan sleuren hoeveel da je wilt...

Comment

Vroeger schuimde een zekere black b@ndit de Vlaamsche motorfora af. Die heeft 2 bandits verkocht met een kilometerstand boven de 100000km. Nooit iets deftig mee aan de hand gehad.

Enfin, iets ofwat motor kan mits onderhouden vlot 150000km halen...

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎