Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands verkocht en nu probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2dehands verkocht en nu probleem

hey iedereen, ik heb sinds kort nieuwe motor gekocht nadat ik de mijne tweedehands verkocht heb. maar nu heb ik hier toch wel wat mee voor waar ik zeer gewrongen mee zit.
    Ik heb mijn moto veertien dagen geleden verkocht 2dehands aan particulier. nu belt hij mij op en zegt dat er iets schilt met de motor dat deze niet meer wil starten en als hij start dat hij eerst paar keer klikt ipv te starten en dan uiteindelijk soms start.

nu heeft zijn garagist er een nieuwe batterij in gestoken.

Ik heb deze motor in JULI bij een garagist een groot onderhoud laten geven. ketting en tandwiel laten vervangen EN een nieuwe batterij.
    de motor reed ook perfect als de mens hem hier kwam halen. ik snap het gewoon niet eigenlijk.

ben ik hier aansprakelijk voor? ik heb een bandit s600 verkocht voor een kleine 1400 euro en hij was in zeer goede staat bij mijn weten. :/
    natuurlijk begrijp ik de mens dat hij dit niet vind kunnen. maar hij reed perfect toen hij hier vertrok...
    wat denken jullie hiervan? Ben ik wettelijk verplicht iets te doen?

Mvg

als er verborgen gebreken aan zijn kan je ook als particulier verantwoordelijk worden gesteld,en laat je niks anders wijsmaken want das eenmaal de wet

Comment

is toch simpel : uw batterij was nog onder garantie en zou dus gratis vervangen moeten worden door uw dealer.
      nu een andere dealer er 1 heeft ingestoken, is het iets minder simpel natuurlijk

In ieder geval : probeer uw oude batterie te rekupereren.

Comment

Als particulier ben je NIET aansprakelijk voor verborgen gebreken.
        Het is spijtig natuurlijk maar dat is een van de risico's van tweedehands kopen zonder garantie.

Heb je een contract opgesteld waarin staat 'in de staat zoals de motor zich bevindt en bla bla bla"?

Wat kan je altijd doen? Laat de motor binnenbrengen bij jouw garagist om het probleem te identificeren...
        Dit nazicht zal je niet veel kosten maar is een mooie geste naar de koper

Comment

akkoord maar nu nog maakt hij eerst een klik zegt hij voor hij start MET de nieuwe batterij erin. ik vind dit echt erg . ik kan ook niet vlug gaan kijken want de mens woont tegen de zee en ik woon dicht tegen leuven. dit is niet bij de deur. laatste keer dat ik hem zo verkoop denk dat ik hem int vervolg voor minder overlaat gewoon aan garage. heb je nog het minste problemen mee. je ziet het je bent nooit zeker dat er niets stuk gaat met de motor. en ja er staat in dat ik hem verkoop in de staat waar hij zich in bevind. maar dan nog is dit niet aangenaam

Comment

Die klik is normaal hè bij het starten, m'n oude 98' zx6r maakt ook een serieuze vonk/klik. Hoor ik wel alleen als zadels en dergelijke er af zijn
            Last edited by Hennie; wo. 15 aug. '12, 11:22.

Comment

wel dat is het rara, hij maakt naar het schijnt eerst een paar keer een KLIK voor hij terug start met de 2de NIEUWE batterij. dit probleem ken ik niet heb het zelf nog nooit gehoord. is moeilijk om te beschrijve aangezien ik het ook maar enkel via de telefoon heb gehoord. de motor is van 2000 en heeft een 38 000 kms dus...
              Last edited by Diesel3201; wo. 15 aug. '12, 11:24.

Comment

hij moest maar eerst met u contact opgenomen hebben ipv direct naar dealer te gaan...
                enkel jij weet hoe de motor was bij vertrek en als jij zegt dat hij in orde was,dan moet de koper daar maar leren mee leven...
                one life,ride it...!!!

Comment

een tweedehands kopen is altijd een risico, dat weet iedereen.
                  je kan er geluk mee hebben of pech, op mijn tot nu drie maal tweedehands aankopen altijd geluk gehad maar ik besef dat er altijd iets stuk kan gaan.
                  Toen ik mijn laatste heb gekocht heb ik zelf voorgesteld om een nieuwe batterij erin te plaatsen en de dealer zegde mij dat dit niet nodig was daar de batterij nog in goede staat was.

kortom als het nu echt een gebrek is dat je op voorhand wist dan zou ik u ook benaderen, maar normale slijtage of een panne kan bij iedereen gebeuren.

Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

da regelke 'motor wordt verkocht in de staat waarin hij zich bevind' is echt ni zomaar ze
                    Pink is not just a color.... it's a lifestyle
                    A racer NEVER looks back...
                    R6 2004 it's Barbie bitch!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HendrikZx6r Bekijk Berichten
                      Als particulier ben je NIET aansprakelijk voor verborgen gebreken.
                      Het is spijtig natuurlijk maar dat is een van de risico's van tweedehands kopen zonder garantie.

Heb je een contract opgesteld waarin staat 'in de staat zoals de motor zich bevindt en bla bla bla"?

Wat kan je altijd doen? Laat de motor binnenbrengen bij jouw garagist om het probleem te identificeren...
                      Dit nazicht zal je niet veel kosten maar is een mooie geste naar de koper
                      beste ,je moet jezelf eerst informeren voor je iets post, in de staat waarin hij zich bevind is ni van tel bij een rechter, ik heb twee klanten die het hebben voorgehad dus ik weet waarover ik praat

Comment

beste ,je moet jezelf eerst informeren voor je iets post, in de staat waarin hij zich bevind is ni van tel bij een rechter,
                        "U zal echter aansprakelijk zijn indien de koper kan aantonen dat u kennis had van de aanwezigheid van het gebrek, doch dat u hem deze niet heeft onthuld. "

"De bewijslast van de kwade trouw rust aldus op de koper."

ik heb twee klanten die het hebben voorgehad dus ik weet waarover ik praat
                        Ja, dat hebben we nog al gemerkt...
                        The Last Privateers

Comment

stunter is er dan ook een termijn die bepaald hoe lang dit regeltje van toepassing is ? Als hij de motor al 14 dagen heeft kan er ook gewoon iets stuk gegaan zijn dat nog in orde was toen hij verkocht is. Die gast kan ook al ettelijke kilometers gereden hebben ondertussen he.
                          Da's waarschijnlijk zo'n regelke zoals " het bestuur is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen" dat je op elke vlaamse kermis ziet hangen. Da's ook een fabeltje dat de mensen geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stunter Bekijk Berichten
                            beste ,je moet jezelf eerst informeren voor je iets post, in de staat waarin hij zich bevind is ni van tel bij een rechter, ik heb twee klanten die het hebben voorgehad dus ik weet waarover ik praat
                            Waarom nog bij een handelaar kopen want volgens jou heb je bij een particulier evengoed garantie ;-)

Als gij van mening zijt dat een particuliere verkoper aansprakelijk is voor dingen die stuk gaan NA de verkoop dan zijt Gé toch mis, wa uw job ook is.

Een particulier zonder technische kennis is niet aansprakelijk voor verborgen gebreken.

Zoals hierboven vermeld, kan dit enkel wanneer bewezen is dat hij het probleem kende voor de verkoop en dat hij dit verzwegen heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HendrikZx6r Bekijk Berichten
                              Waarom nog bij een handelaar kopen want volgens jou heb je bij een particulier evengoed garantie ;-)

Als gij van mening zijt dat een particuliere verkoper aansprakelijk is voor dingen die stuk gaan NA de verkoop dan zijt Gé toch mis, wa uw job ook is.

Een particulier zonder technische kennis is niet aansprakelijk voor verborgen gebreken.

Zoals hierboven vermeld, kan dit enkel wanneer bewezen is dat hij het probleem kende voor de verkoop en dat hij dit verzwegen heeft
                              Je moet wel lezen wat er staat en niet wat je denkt dat er staat
                              edit : blijkbaar had je het op de post boven de mijne

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎