Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Power commander

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Power commander

Ik heb hier en op andere forums gelezen over een power commander.
    Op de verkoopsites is het wel allemaal mooi en perfect uitgelegd maar ik zou liever persoonlijke ervaringen horen.
    Ik heb recent een akra slip on geïnstalleerd, dit zal waarschijnlijk geen afregeling nodig hebben.
    Maar ik heb ook gelezen dat een motorfiets nooit 'goed' afgesteld de fabriek verlaat.
    Dus is dit dan aangeraden om misschien een k&n filter erbij te installeren met een PC V.
    Of is dit gewoon puur geld verlies en voel je het verschil totaal niet.

Bij mijn R1 geeft de pcv met akra decat + slipon en k&n lf wel een mooie vermogensafgifte en soepel gedrag. De grafiek is mooi nu maar ik heb er geen van voor de aanpassing om te vergelijken en liet alles al doen na 3000 km.
    Geen wereldschokkende verbetering maar hij loopt in elk geval super. of dit ook zo zou zijn met de decat en k&n zonder de pc weet ik dus niet :'(

Tandje minder vooraan voor je in elk geval wel goed en kostte maar 40€
    Last edited by Stijn#21; zo. 19 aug. '12, 19:53.
    Is life real or just a dream?
    Yamaha R1 '08
    Zolder - Mettet - Franco - ...
    A racer never looks back

Comment

tandje minder vooraan of tandjes bij achteraan doet ook al veel.
      mijne is afgesteld met pc V, een akra lijn en een k&n luchtfilter.
      de curve was veel zuiverder en ik voelde toch wel een verschil.
      De dips in mijn curve waren weg

Comment

als je motor soepel rijdt en ni bokt en soepel optrekt zou ik daar niet geen pow. com op steken.
        heb jaren gereden met een full yoshi uitlaat en k&n filter en hij reed super en gaf op de testbank ook een mooie grafiek weer.
        mijn moto nu heeft 75 pk winst door een pow.com. maar da zal aan de cbr 1000rr liggen en honda hun briljant plan.

als hij ni goed reageert op de gas en on/off effect heeft zou ik het wel doen.

grtz Mr.White
        R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
        maar hou het daar wel proper he mannen.
        Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki en Mr. White Bekijk Berichten
          als je motor soepel rijdt en ni bokt en soepel optrekt zou ik daar niet geen pow. com op steken.
          heb jaren gereden met een full yoshi uitlaat en k&n filter en hij reed super en gaf op de testbank ook een mooie grafiek weer.
          mijn moto nu heeft 75 pk winst door een pow.com. maar da zal aan de cbr 1000rr liggen en honda hun briljant plan.

grtz Mr.White
          75pk typfoutje?
          Ducati sbk 848
          Ducati monster 1100s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki en Mr. White Bekijk Berichten

grtz Mr.White
            Nee ik heb geen klagen van de motor, en hij loopt wel soepel.
            Maar ik denk door de geringe pk winst dat je krijgt, is het het geld niet waard dan om een PCV te plaatsen.

Oorspronkelijk geplaatst door Ghostar75 Bekijk Berichten
            75pk typfoutje?
            Nee, als je een blade nieuw koopt heeft hij maar 100 pk, dan moet je nog eens 1000 euro betalen om de cdi te vervangen voor full power.
            De goedkopere oplossing is dan een PC met k&n luchtfilter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorre91 Bekijk Berichten
              Maar ik denk door de geringe pk winst dat je krijgt, is het het geld niet waard dan om een PCV te plaatsen.
              2006 Yamaha FJR 1300
              ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Ik had ook een std (full) power blade met een yoshimura slipon (recht op de voorbochten, geen katalysator meer etc) en dat ding reed verdomd goed zonder powercommander of dergelijke. Na check op de testbank bleek dat ie toch wel te arm (of te rijk .. weet het niet meer) stond door de wijziging aan het uitlaat systeem en dat *bij het racen/circuitrijden* de motor niet meer optimaal zou werken.. Aangezien ik quasi enkel op circuit rijd heb ik het laten aanpassen, maar voor op straat zou ik er nooit de euro's aan kunnen gegeven hebben.

Comment

Heb ik een tijdje geleden ook moeten doen met mijn blade, en ik moet zeggen nog geen sec spijt van !!!
                  Ik heb gekozen voor een rapidbike module, kost iets meer maar is de moeite waard
                  Last edited by Muynck; ma. 20 aug. '12, 19:23.
                  *Kawasaki zx10r 2016 wintertest*

[FONT=Arial Black]I dont like people driving fast, Thats the reason why i overtake them[/FONT]

Comment

toch iemand die zijn moto's kent .;-)

zo zet je inderdaad een blade van 2008/9/10/11/12 open.

grtz Mr.White
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lorre91 Bekijk Berichten

Nee, als je een blade nieuw koopt heeft hij maar 100 pk, dan moet je nog eens 1000 euro betalen om de cdi te vervangen voor full power.
                    De goedkopere oplossing is dan een PC met k&n luchtfilter.
                    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                    maar hou het daar wel proper he mannen.
                    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

koop je een rapid bike. Dan heb je er nog wat aan als je van moto wisselt ;-).
                      Don't get mad, get even!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
                        koop je een rapid bike. Dan heb je er nog wat aan als je van moto wisselt ;-).
                        Idd 1 van de pluspunten
                        *Kawasaki zx10r 2016 wintertest*

[FONT=Arial Black]I dont like people driving fast, Thats the reason why i overtake them[/FONT]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn14 Bekijk Berichten
                          Tandje minder vooraan voor je in elk geval wel goed en kostte maar 40€
                          Da zal moeilijk gaan op ne Beemer mét cardan

Ik heb ook een PowerCommander USB III (2de hands gekocht). Na 2 keer mijn servo-motortje van de uitlaatklep te moeten vervangen besloten die (f*cking) klep er tussen uit te halen en te vervangen door een PC. Laten afstellen bij F&J te Beringen en de mega dip rond 5000 toeren was volledig weg Die uitlaat-klep heeft wél degelijk een grote invloed op de koppel/vermogens-kromme op een FireBlade 929 & 954

Bij een Beemer ist naart schijnt beter ne Rapid-bike of Memjet te gebruiken (heeft iets te maken met het zelf rekenende closed loop systeem op elke moderne BMW) dan een Power Commander.
                          Ride like a devil,... Feel like a God!
                          Ride it like you stole it!
                          http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Working...
                          X