Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginners vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners vraagjes

Ik ben nieuw hier op het forum, en zou graag de komende maanden voor mn rijbewijs gaan en uitkijken om mn eerste moto en uitrusting te kopen zodat ik in het voorjaar zeker kan gaan rijden. Maar over de aankoop had ik nog enkele vraagjes:

-Ik zou graag een racer kopen, ik lees op het forum dat dit over het algemeen niet aangeraden wordt als beginnersmotom, maar dat is iets dat al jaren in mn hoofd zit, iets anders vindi ik gewoon niet echt mooi, dus mijn vraag is dan welk model is hiervoor aan te raden (rekening houdend dat ik niet van de grootste ben, 1m68 en 55kg)

-En zijn of bestaan er plaatsen/bedrijven die zich bezig houden met soort van testen voor beginners, ik zou graag eens willen proberen / aanvoelen hoe her is met een moto te rijden, ik heb wel altijd een quad gehad, schakelen is wss vergelijkbaar.

Hey Bram

Heb al gelezen en gehoord dat bepaalde rijscholen voor een klein bedrag kennismakingslessen aanbieden.
    Dat zou al een manier kunnen zijn om te zien of motorrijden u ligt en ge bereidt zijt om honderden Euros uit te geven aan het rijbewijs.

Hou er ook rekening mee dat de voorwaarden voor het behalen van het rijbewijs veranderen vanaf Januari 2013.
    Er staat hier ergens een topic over trouwens.

Ivm het type moto , ikzelf ben 1m73 en geraak op mijn R6 met moeite aan de grond met mijn voeten.
    Nu zult ge wel racers vinden die lager staan maar veel zal dat niet schelen.
    Ik zou u motos kunnen aanraden die voor de kleinere persoon laag genoeg komen maar dat gaat uw goesting niet zijn

Nu Suzuki Gladius is goedkoop , ziet er niet slecht uit , ne goeie beginnersmoto en geeft geen probleem met uw lengte

MAAR ... koop vooral wat je zelf wilt. Als dat ne racer is dan is dat zo.
    Het ligt nog altijd aan het manneke dat erop zit!

Veel succes !
    Honda CR250 > Kawa KX250 > Yamaha DT400 > Yamaha R6 2008 > Honda Fireblade 2008 > Yamaha R1 2009
    Projectbike : Suzuki GSX600F 1990

Comment

ik ben 1.73 en ik geraak gemakkelijk aan de grond met mijn cbr 600rr
      en ik weeg 60kg

het is niet de moto die gevaarlijk is. Wel het manneke dat erop zit.
      Wel is het zo dat met racers u fouten sneller afgestraft worden .
      Je kan altijd eens horen bij stam voor een initiatieles

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramwouters Bekijk Berichten
        Ik ben nieuw hier op het forum, en zou graag de komende maanden voor mn rijbewijs gaan en uitkijken om mn eerste moto en uitrusting te kopen zodat ik in het voorjaar zeker kan gaan rijden. Maar over de aankoop had ik nog enkele vraagjes:

-Ik zou graag een racer kopen, ik lees op het forum dat dit over het algemeen niet aangeraden wordt als beginnersmotom, maar dat is iets dat al jaren in mn hoofd zit, iets anders vindi ik gewoon niet echt mooi, dus mijn vraag is dan welk model is hiervoor aan te raden (rekening houdend dat ik niet van de grootste ben, 1m68 en 55kg)

-En zijn of bestaan er plaatsen/bedrijven die zich bezig houden met soort van testen voor beginners, ik zou graag eens willen proberen / aanvoelen hoe her is met een moto te rijden, ik heb wel altijd een quad gehad, schakelen is wss vergelijkbaar.
        Bram kijk hier eens om het aanvoelen van een moto eens te ervaren
        http://www.stameducation.be/opstapcursus

Comment

Ik rij op ne zx6r, 2006. Met 1m78 kan ik plat met beide voeten op de grond.
          De nieuwere modellen vanaf 2007 zijn wel stuk hoger heb ik de indruk.

Dit is ook mijn eerste moto waar ik nu bijna 2 jaar mee rij,
          hoofd erbij houden en das geen probleem.

Zeker kopen wat je mooi vindt

Comment

De gixxer 750 van Brittje staat te koop en is ruim verlaagd.
            Zou geen Gladius aan raden als hij echt een racer zoekt. De Glad is in de verste verte geen racebanaan. Is wel een ideale beginnersmotor die heel vergevensgezind en wendbaar is net als de CB600 en de MT03 (allemaal nakeds die perfect geschikt zijn voor de kleinere medemens).
            Neem is met STAM of MRV contact op voor een initiatieles (zijn geen rijscholen maar motorvaardigheidscentra).
            Licensed to chill.
            Non Semper Arcum Tendit Apollo.
            2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

als ge echt twijfelt dat een racer mss te snel is om mee te beginnen, kunt ge mss voor een ninja 250 gaan van kawasaki, ziet er goed uit, en is licht en wendbaar en zal u ni omverblazen van de power. ikzelf ben begonnen met een honda cbr600f-sport, en vond dat eigelijk wel meevallen als eerste moto, een 600 sportmotor zal pas doortrekken in hoge toeren, dus als ge hem onder de 10000 toeren houd kunt ge hier heel gewoon mee rijden.
              [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

Ik rijd ook met een Honda CBR600F Sport, modelleke 2003.
                Vind dat eigenlijk nog wel een goede beginnersracer, geen te extreme zithouding, daarom heb ik hem ook gekocht.
                En gaat zeer vlot vooruit.

Zijn ook nog redelijk goed 2dehands te vinden, max prijs voor zo'n modelleke is iets van een 3750, naargelang opties/kmstand/algemene staat.

Voor u een beetje te helpen; als de clipons (stuur) boven de kroonplaat staan (meestal oudere modellekes bv oude yamaha r6 (begin 2000) heeft dat ook) is de zithouding minder voorover gebogen dan wanneer ze eronder staan zoals bij 90% van de racebananen.

Vroeger kon ge bij Dockx een cbr600 huren, maar zit (helaas) niet meer in het gamma.
                Er zijn nog wel zaken waar je een (sport)motor kan huren, moet je natuurlijk wel rijbewijske hebben

En als laatste, mooi=/=comfortabel

Comment

Bedankt voor de reacties, is het dan echt zo erg dat racers minder gergevingsgezind zijn dan andere moto's ?

@ frederik_w: Aan een ninja 250R was ik ook aant denken, ik ben eigelijk vooral aant twijfelen tussen de 250R en ne racer van 600 zoals de GSXR fzo. Het nadeel wss van de gsxr is dat als je int begin in lage toere rijd en je komt er dan boven dat hij dan weg schiet wat int begin wss verassend kan zijn.

Dat heb je wss bij de 250R niet, maar is de 250R dan ook snel genoeg om te beginnen en mee te kunnen op autosnelweg enzo ?

daarover ben ik nu aant nadenken/twijfelen.

Comment

Bedankt voor de reacties, is het dan echt zo erg dat racers minder gergevingsgezind zijn dan andere moto's ?

@ frederik_w: Aan een ninja 250R was ik ook aant denken, ik ben eigelijk vooral aant twijfelen tussen de 250R en ne racer van 600 zoals de GSXR fzo. Het nadeel wss van de gsxr is dat als je int begin in lage toere rijd en je komt er dan boven dat hij dan weg schiet wat int begin wss verassend kan zijn.

Dat heb je wss bij de 250R niet, maar is de 250R dan ook snel genoeg om te beginnen en mee te kunnen op autosnelweg enzo ?

ik vind van niet ... een 600cc CBR was voor mij de eerste moto 3j geleden... een 1000cc daar en tegen vind ik wat 'erover' voor de baan maar da's ieders zijn goesting... hangt volledig af van iemand zijn persoonlijkheid. Ik kan niet knallen met mijn 1000ccc op straat, enkel op circuit... `Met een 600cc wsl ook niet .. geen 'take it easy' modus helaas.

Comment

Gewoon vraagje. Hoe oud ben je ?
                      Licensed to chill.

Comment

bwa, wegschieten gaat dat niet doen. ik zeg het ik ben zelf ook op een 600cc sportmotor begonnen, en met genoeg gezond verstand is dat zeker te doen. gewoon verstandig omspringen met het gashendel. en dan valt dat allemaal wel mee. natuurlijk wanneer je dat ding naar zijn redline gaat jagen dan bouwt de snelheid zeer snel op en ga je jezelf mss wel mispakken hieraan, dus ik zou gewoon je rijtempo in stapjes opbouwen.

een ninja 250r gaat volgens mij zeker snel genoeg zijn. enkel zal het zo zijn dat hij je na een tijdje zal vervelen en je iets zwaarder zal willen. maar ik denk als je nog niet met sterkere motoren gereden hebt dat de kracht van de ninja 250r wel meevalt. snelheid voor autostrade heeft hij genoeg want hij haalt vlotjes 130km/h.
                        [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                          Gewoon vraagje. Hoe oud ben je ?
                          25

Comment

25
                            OK dan mag je nog tot 31/12/2012 met een motor (leren) rijden zonder cc-beperking. Hou er rekening mee dat dit zal wijzigen vanaf 2013 en dat de motorscholen en de examencentra door die nieuwe regeling behoorlijk vol zitten.
                            250 cc zou ik dus al niet overwegen als je dan toch zonder beperking mag rijden.
                            Licensed to chill.

Comment

Een 250 is snel genoeg denk ik voor een beginner maar ga je inderdaad snel beu worden denk ik.
                              Denk inderdaad dat een oude cbr600rr miss wel ideaal is omdat ze toen nog niet zo extreem waren als nu.
                              Miss vind je nog een oude kawa 400r... Kan niet veel kosten dus mag je al eens met vallen ook

Comment

Working...
                              X