Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inrijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• inrijden

ik heb sinds gisteren een nieuwe moto een suzuki sv1000s
    maar nu de vraag hoe moet ik dei inrijden??

de eene zegt 1000 km niet over de 4000 toeren gaan
    de andere zegt :
    gewoon warm rijden en dan kan je gewoon rijden alleen niet te gek doen.

jullie mening.

Oorspronkelijk geplaatst door folksy
    ik heb sinds gisteren een nieuwe moto een suzuki sv1000s
    maar nu de vraag hoe moet ik dei inrijden??

de eene zegt 1000 km niet over de 4000 toeren gaan
    de andere zegt :
    gewoon warm rijden en dan kan je gewoon rijden alleen niet te gek doen.

jullie mening.
    heb al verschillende nieuwe motos gehad en altijd de eerste 500km rustig gereden daarna af en toe in hoogste versnelling gasgegeven.Zeker in het begin motor rustig warmrijden(niet stationair laten draaien),vanaf 1000km volgas
    enne succes met je motor.

Comment

proficiat met de bike hé

Ik heb mijne ingereden volgens boekje ongeveer. eerste 500km nie boven 5000 toeren, dan tot 1500 onder de 7000 gebleven, en nu volle sleutel

aja en belangrijk, zeker nie constant zelfde vitesse en snelheid blijven rijden, moet ze allemaal inrijden

Comment

was da nog vergeten,is inderdaad belangrijk om veel te schakelen en zo min mogelijk in dezelfde vitesse te blijven rijden.Dus bochtige baantjes opzoeken hé:biggrin:

Comment

De beste tip is idd goed warmrijden!!!!
          daarmee bedoeld men niet tot je blok beetje warm aanvoelt maar tot olietemp boven de 80°C zit (heb je geen Tempmetertje dan rij je zo'n 20km op't gemak.
          Nooit boven een bepaald toerental komen vind ik nogal een rare stelling. je blok gaat echt niet kapot gaan als je een 4500 tpm draaid, zolang je niet overdrijfd en zeker niet in de rode zone gaan spelen.
          En zo maar na 1000km plots alle registers opentrekken is niet echt een verstandige tip! eerst en vooral je olie eens verversen (ik zou er de filter bijverversen, hoewel weinigen dit doen) en dan nog zou ik voorzicgtig opbouwen. een wielrenner uit onze contreien zal ook niet na hier 1000km (vlak) getraind te hebben vollen bak de mont Ventoux opsjezen??!!
          Inrijden is vooral om de spanning tussen de onderdelen een beetje weg te nemen en het daarmee gepaard gaand slijpsel af te voeren naar de oliefilter. Dat warm rijden is om de olie beter te laten rondgaan (vloeibaarder ) en deze neemt dan makkelijker alle slijpsel weg en vermijd dat er teveel "ingevreten" word op bepaalde onderdelen.

Kijk een motor moet je met liefde en verstand behandelen, je kan hem nog zo goed inrijden, als je daarna niet goed warmrijd en oplet wat je doet dan rij je alles in de soep!!! logish toch

BTW: Als je een geblueprinte motor rijd moet je wel oppassen en je aan de toerentallen houden en zelfs maar max 70 km rijden en de motor laten afkoelen anders loopt die vast.
          maar dat komt omdat je dan echt met minimumtolerantieonderdelen onderweg bent en alles wat meer spant en schuurt. (wij kunnen ons dat niet permiteren, zon geblueprint blok, geloof me!!)
          tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
            De beste tip is idd goed warmrijden!!!!
            daarmee bedoeld men niet tot je blok beetje warm aanvoelt maar tot olietemp boven de 80°C zit (heb je geen Tempmetertje dan rij je zo'n 20km op't gemak.
            Nooit boven een bepaald toerental komen vind ik nogal een rare stelling. je blok gaat echt niet kapot gaan als je een 4500 tpm draaid, zolang je niet overdrijfd en zeker niet in de rode zone gaan spelen.
            En zo maar na 1000km plots alle registers opentrekken is niet echt een verstandige tip! eerst en vooral je olie eens verversen (ik zou er de filter bijverversen, hoewel weinigen dit doen) en dan nog zou ik voorzicgtig opbouwen. een wielrenner uit onze contreien zal ook niet na hier 1000km (vlak) getraind te hebben vollen bak de mont Ventoux opsjezen??!!
            Inrijden is vooral om de spanning tussen de onderdelen een beetje weg te nemen en het daarmee gepaard gaand slijpsel af te voeren naar de oliefilter. Dat warm rijden is om de olie beter te laten rondgaan (vloeibaarder ) en deze neemt dan makkelijker alle slijpsel weg en vermijd dat er teveel "ingevreten" word op bepaalde onderdelen.

Kijk een motor moet je met liefde en verstand behandelen, je kan hem nog zo goed inrijden, als je daarna niet goed warmrijd en oplet wat je doet dan rij je alles in de soep!!! logish toch

BTW: Als je een geblueprinte motor rijd moet je wel oppassen en je aan de toerentallen houden en zelfs maar max 70 km rijden en de motor laten afkoelen anders loopt die vast.
            maar dat komt omdat je dan echt met minimumtolerantieonderdelen onderweg bent en alles wat meer spant en schuurt. (wij kunnen ons dat niet permiteren, zon geblueprint blok, geloof me!!)
            olie en filter vervangen word altijd na 1000km gedaan ,staat zo in het onderhoudsboekje,eens 1000km is een hedendaagse motor echt wel genoeg ingereden.

Comment

Denk dat ook dat em na 1000km wel voldoende ingereden is. Heb van in het begin sportief gereden maar nooit hem echt hoog in zen toeren getrokken.

Comment

proficiat met de nieuwe aanwinst Folksy en veel succes ermee !!!!!!!
                The hunt will never stop!
                You can run, but you can't hide !!!!!!!!

Comment

hu? hoe kan da ineens? je had toch je motor bij devil staan, en nu ineens ne nieuwe?
                  toch suc6 ermee!!(y)
                  Oprichter 2fast4u 2004
                  #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                  hoe gekker hoe liever
                  -------------------------------------------

Comment

dacht da ook haha
                    niemand gene 600cc streetfighter kopen ?
                    yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

normaal ging alles ok met die 600 ma pa heeft zig in laten praten dat ik beter een nieuwe kocht... dus heeft hij een voorschot gedaan op de sv1000s

Comment

Working...
                      X