Goeiemiddag motorminded people,
Even een kort verhaaltje om mijn "probleem" in de juiste context te plaatsen. 5 jaar geleden ben ik tijdens een "kneedowntraining" zwaar ten val gekomen. Resultaat : moto (gixxer 750 van '96) total en ik ook (nier kwijt en 5 ruggewervels gebroken)! Vervolgens revalideren en een kleine 2 jaar geen enkele goesting om er nog terug aan te beginnen. Helaas? sloeg de microbe terug keihard toe en na nog eens 2 dikke jaren (begin mei '04 dus) zagen tegen 't vrouwke eindelijk terug een knaller in de garage (weer een gixxer 750, nu van '01). Ja, beste mensen, ik heb al serieus gezweet om het er terug een beetje aanvaardbaar laten uit te zien. Zo'n crash blijf je toch meedragen hoor. Verleden week maandag ben ik met mijn maat voor de eerste keer in jaren dus terug op de Nordschleife gaan rijden. BBBBBBibberen!!!! Diegene die mij gezien hebben...ik was dus die heeeele trage op de baan. Enfin, wat is nu mijn probleem?
Ik krijg niet langer een kick van zeer hoge snelheden en met mijn rug (die wel grotendeels hersteld is) kan ik extreme houdingen voor langere tijd niet meer goed aan. Ook begin ik het gemis aan koppel wel te merken daar ik niet langer mijn machine het laat uitkrijsen en meer in de middelste regionen vertoef. Dus heb ik mijn oog laten vallen op een Fazer 1000 of een SV 1000s.
Hebben jullie ervaring met één van deze moto's en welke lijkt je het meest geschikt voor een kerel als ik (40j, 1,86m en 100 kg zwaar). Heb al een zestal motoren gehad, altijd 750 en nog nooit een twin.
Wat zoek ik : koppel en een zeer goed bochtengedrag en een niet te extreme houding . Misschien weten jullie wel andere motoren voor me ?
Ik heb al testen met hopen gelezen, maar dit blijven natuurlijk journalisten/racers en die zijn van een heel ander kaliber dan ik. Als ik lees dat die schuiven met een motor(fazer), hoe moet ik dit dan interpreteren als straatrijder met zeer bescheiden circuitintenties.
Alle tips zijn welkom
Bedankt
Even een kort verhaaltje om mijn "probleem" in de juiste context te plaatsen. 5 jaar geleden ben ik tijdens een "kneedowntraining" zwaar ten val gekomen. Resultaat : moto (gixxer 750 van '96) total en ik ook (nier kwijt en 5 ruggewervels gebroken)! Vervolgens revalideren en een kleine 2 jaar geen enkele goesting om er nog terug aan te beginnen. Helaas? sloeg de microbe terug keihard toe en na nog eens 2 dikke jaren (begin mei '04 dus) zagen tegen 't vrouwke eindelijk terug een knaller in de garage (weer een gixxer 750, nu van '01). Ja, beste mensen, ik heb al serieus gezweet om het er terug een beetje aanvaardbaar laten uit te zien. Zo'n crash blijf je toch meedragen hoor. Verleden week maandag ben ik met mijn maat voor de eerste keer in jaren dus terug op de Nordschleife gaan rijden. BBBBBBibberen!!!! Diegene die mij gezien hebben...ik was dus die heeeele trage op de baan. Enfin, wat is nu mijn probleem?
Ik krijg niet langer een kick van zeer hoge snelheden en met mijn rug (die wel grotendeels hersteld is) kan ik extreme houdingen voor langere tijd niet meer goed aan. Ook begin ik het gemis aan koppel wel te merken daar ik niet langer mijn machine het laat uitkrijsen en meer in de middelste regionen vertoef. Dus heb ik mijn oog laten vallen op een Fazer 1000 of een SV 1000s.
Hebben jullie ervaring met één van deze moto's en welke lijkt je het meest geschikt voor een kerel als ik (40j, 1,86m en 100 kg zwaar). Heb al een zestal motoren gehad, altijd 750 en nog nooit een twin.
Wat zoek ik : koppel en een zeer goed bochtengedrag en een niet te extreme houding . Misschien weten jullie wel andere motoren voor me ?
Ik heb al testen met hopen gelezen, maar dit blijven natuurlijk journalisten/racers en die zijn van een heel ander kaliber dan ik. Als ik lees dat die schuiven met een motor(fazer), hoe moet ik dit dan interpreteren als straatrijder met zeer bescheiden circuitintenties.
Alle tips zijn welkom
Bedankt
Comment