Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help! Welke past best bij me ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• help! Welke past best bij me ?

Goeiemiddag motorminded people,

Even een kort verhaaltje om mijn "probleem" in de juiste context te plaatsen. 5 jaar geleden ben ik tijdens een "kneedowntraining" zwaar ten val gekomen. Resultaat : moto (gixxer 750 van '96) total en ik ook (nier kwijt en 5 ruggewervels gebroken)! Vervolgens revalideren en een kleine 2 jaar geen enkele goesting om er nog terug aan te beginnen. Helaas? sloeg de microbe terug keihard toe en na nog eens 2 dikke jaren (begin mei '04 dus) zagen tegen 't vrouwke eindelijk terug een knaller in de garage (weer een gixxer 750, nu van '01). Ja, beste mensen, ik heb al serieus gezweet om het er terug een beetje aanvaardbaar laten uit te zien. Zo'n crash blijf je toch meedragen hoor. Verleden week maandag ben ik met mijn maat voor de eerste keer in jaren dus terug op de Nordschleife gaan rijden. BBBBBBibberen!!!! Diegene die mij gezien hebben...ik was dus die heeeele trage op de baan. Enfin, wat is nu mijn probleem?

Ik krijg niet langer een kick van zeer hoge snelheden en met mijn rug (die wel grotendeels hersteld is) kan ik extreme houdingen voor langere tijd niet meer goed aan. Ook begin ik het gemis aan koppel wel te merken daar ik niet langer mijn machine het laat uitkrijsen en meer in de middelste regionen vertoef. Dus heb ik mijn oog laten vallen op een Fazer 1000 of een SV 1000s.

Hebben jullie ervaring met één van deze moto's en welke lijkt je het meest geschikt voor een kerel als ik (40j, 1,86m en 100 kg zwaar). Heb al een zestal motoren gehad, altijd 750 en nog nooit een twin.

Wat zoek ik : koppel en een zeer goed bochtengedrag en een niet te extreme houding . Misschien weten jullie wel andere motoren voor me ?

Ik heb al testen met hopen gelezen, maar dit blijven natuurlijk journalisten/racers en die zijn van een heel ander kaliber dan ik. Als ik lees dat die schuiven met een motor(fazer), hoe moet ik dit dan interpreteren als straatrijder met zeer bescheiden circuitintenties.

Alle tips zijn welkom
    Bedankt
    KTM SM-T 990
    :-)

peter
    KTM SM-T 990

Comment

Je zoekt koppel en een zeer goed bochtengedrag en een niet te extreme houding
      al aan een Ducati ST4 gedacht? Heb er zelf wel nooit op gereden... maar die heeft koppel, een goede wegligging en geen extreme houding...

http://www.ducati.com/it/bikes/my200...ttouring.jhtml
      I'm not speeding, I'm qualifying!!!
      - When we ride on our enemies -

Comment

ik zou als ik u was kiezen voor een VFR 800, zalige moto, techniek-rijgedrag en zeker geen extreme zithouding en ook meer als koppel genoeg. Heb trouwens nog nooit iemand horen klagen over gebreken aan zijn VFR.

Comment

hey,ik zou voor de fazer gaan,zit het r1 blok onder,paardjes genoeg,en de zithouding is goed,succes

Comment

peter,
            al aan een HONDA VTR 1000 gedacht,een vriend van mij,die hetzelfde postuur heeft als jou reed met zo'n motor,koppel genoeg,hij kon me goed volgen met zij VTR(voor diegene die m'n stijl kennen,zouden nu moeten weten wat met de VTR mogelijk is)

Comment

De Duc valt af omdat ik enkele kerels die die zeer tevreden zijn over hun Duc maar er dan wel zijn nukkigheden bijnemen. Zelf vind ik de betrouwbaarheid van een Duc niet hoog genoeg, hoewel het zeer knappe en snelle motoren zijn.
              Ook met een VFR ken ik mensen. Ook zij zijn zeer content van hun machine maar zelf ben ik er zo niet voor gewonnen (misschien een iets te toeristisch imago).

De VTR daarentegen heeft altijd al mee op mijn lijst met kanshebbers gestaan, maar om de een of andere duistere kronkel in mijn hoofd ben ik zeer wantrouwig tegenover motoren die op "toerbanden" staan fabriek-af (zoals ook de fazer trouwens). Het zal wel zever zijn want vermoed dat de band meer kan dan ik, maar ja... alst int hoofd niet lekker zit. Heb ooit eens even met een Sp1 gereden (zowat mijn eerste ervaring na mijn ongeval, dus zal dat zeker meespelen) en vond het eigenlijk tegenvallen. Maar ik vermoed dat dat alles te maken had met het twingevoel dat ik dus (nog) niet heb.

In alle geval, de tips en de snelheid ervan, vallen me zeer goed mee.

Alvast bedankt allen

p
              KTM SM-T 990

Comment

Ik rij zelf een tl1000s dus dit is eigenlijk de zelfde moto qua gevoel enzo. En ik moet zeggen in het begin als je geen Vtwin gewend bent is het even raar de trilling het karakter, maar als je dat gewend bent ma jong je wilt niks anders meer het hoog koppel op laag toeren staan gerand voor schakellui rijden. En als je hem in toeren houd komt het beest echt wel even kijken. Het is geen bruute motor zoals een FZR of zo (kan nie met heel veel moto vergelijken als je er nog maar een paar hebt gehad). Deze moto gaat niet vooruit bij laag toeren maar je als bij 7000 toeren komt en de 145 paarden loskomen dan hou je je vast aan alles . man kan dat ding trekken zeg.Maar ja ik ben weer af aan het dwalen. Je ziet maar maar sluit zeker ene tl of sv OF EEN VTR NIET UIT HEEL FIJNNE MOTO'S
                “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

sv 1000 s

hello,
                  ik heb in mei ook ongeluk gehad waarvan ik nog altijd thuis zit. had toen ne blade maar om dagelijkse woon werkverkeer te doen deden mijn polsen soms pijn en ik moest nog beginnen te werken. vanaf begin aug heb nu sv 1000 s nieuw gekocht en had ook nog nooit met twins gereden. heb erop één week tijd had mijn 1000 km al. ik vind dat veel lichter stuurt dan blade en je kan er ook rustig mee rijden. ik ben er heel content van soes. denk alleen ne 190 achteraan te steken want in de ardennen zat ik op het randje te rijden. c-you

Comment

peter,

Als ik het zo allemaal lees zou ik je echt eerder de twin aanraden. Aangezien het "huilen" niet meer hoeft zal je zeker te vinden zijn voor de doffe klappen van een twin in lage toeren.
                    Een twin is ook zeker niet zo bruut als een Fazer (die eigenlijk een R1 is met een slechter frame) wat dan ook weer beter is voor de rug!!

Los daarvan mijn eigen mening: eens je met een twin hebt gereden wil je nooit meer terug!! Ik heb laatst nog eens op de ZX7RR van mijn buur gereden (op en af de straat) en ik vind het echt niks!!
                    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Koop dan maar een twin, en liefst eentje waar je recht op zit. Een buikligger en dan een kapotte rug, vergeet het maar, ik weet hoe dat aanvoelt. Bij enkele moto's zal je het gevoel krijgen van "zithouding net niet recht genoeg". Een ander stuurtje kan ook veel wonderen doen. Ben dit ook van plan op mijn tdm.
                      Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

TWIN!!!

Nen TL of nen SV of VTR.
                        Die zithoudingen zijn zeker niet té sportief, power genoeg, koppel te over en een fantastische ziel!
                        En als je echt de rug wil ontlasten, dan een DL1000 V-strom zelfde blok als de SV/TL maar nog een pak comfortabeler.
                        En wat betreft die banden, na een paar duizend kilometer (of zelfs al eerder) leg je daar toch op wat je wil??

Enjoy the Twin!!

Roel.

Comment

Als je echt twijfelt: rij dan eens met de triumph tiger of zo, das een 3 cilinder.

deze verenigd zo een beetje het beste van beide werelden (en heeft een goede zitpositie en goede rijeigenschappen.
                          tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Triumph is idd ook een goed idee, maar ik vind diene Tiger zo lelijk, vooral in 't groen...

Comment

ik weet het neit zulle hier rijdt ene tiger rond (beetje aangepast)met devil uitlaat wel gespoten(rood metgoud) maar ik vind die sjiek en ze gaan ook nog verdomme goed. (heb eens achter ene gehangen)
                              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

Working...
                              X