Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer moto, graag wat info

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste keer moto, graag wat info

Hoi,

Ik weet niet of ik hier op dit forum op mijn plaats ben, maar ik zou een moto willen kopen, dewelke ik enkel zal gebruiken om te gaan werken, de moto zal maar een CC inhoud van 100CC hebben, het gaat dus denkelijk een Honda Lead( http://www.honda.be/fl/mc/15048_19465.htm )worden. Mijn vraag nu is, wat kost mij eigenlijk alles ivm deze moto, ik bedoel hiermee natuurlijk zaken zoals in verkeerstelling, een nummerplaat aanvragen en dergelijke. Ik ben vandaag bij mijn verzekeringsmakelaar geweest en hij zei mij dat het ongeveer een 200 € verzekering zou kosten, omdat ik het niet samen met mijn autoverzekering kan nemen, indien ik bijvoorbeeld een 125 CC zou kopen, zou mij dit maar een 175 € kosten(vanaf 125cc kan men hem samen mat de auto nemen). Indien er iemand enige tips of links heeft die me zouden kunnen helpen zou ik heel dankbaar zijn hiervoor, misschien weet er iemand wel een goedkopere verzekering hiervoor.

Alvast hartelijk bedankt ,

STYLUS

De Belasting op inverkeerstelling wordt berekend op het aantal fiscale pk's en is hetzelfde voor elke nieuwe moto met minder dan 71 kw namelijk 61,50 euro
    info: http://www.vab.be/NL/dossiers/dossiertekst.aspx?Id=48
    fiscale zegels op inschrijvingsaanvraag: 12,5 euro (ben niet zeker)
    inschrijvingsaanvraag bij div: 31 euro
    info: http://www.mobilit.fgov.be/DIVNL/DIV.htm

Comment

ik zou dan toch een 125ccke kopen zulle als je al voordeel krijgt met de verzekering en zo. Voor de rest zijn de kosten het zelfde.

Mss een enduro of zo rijdt wel fijn
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

Als je zeker bent dat jij alleen met die moto rijdt vraag dan aan de verzekering "beperkt sturen" en je betaald nog minder
        Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Op http://www.ethias.be kan je een formulier invullen met je vraag. Men neemt dan contact met je op.

GreetZ

Comment

@Jazzthieve,

Many Thanks for the good Info

Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
            ik zou dan toch een 125ccke kopen zulle als je al voordeel krijgt met de verzekering en zo. Voor de rest zijn de kosten het zelfde.

Mss een enduro of zo rijdt wel fijn
            @loudy condor,

Ik kies eigenlijk voor die 100 CC Lead omwille van 2 redenen, ten eerste omdat mijn Budget dit toelaat en ten tweede omdat ik voor deze prijs nergens een nieuwe moto kan vinden, natuurlijk zijn andere tips altijd welkom. Daarbij denk ik nog dat de Honda motors erg betrouwbaar zijn, zo was dat vroeger toch bij mijn Camino.

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
            Als je zeker bent dat jij alleen met die moto rijdt vraag dan aan de verzekering "beperkt sturen" en je betaald nog minder
            Thanks, ik zal er eens voor informeren, want ik zal toch de enige bestuurder zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Peet
            Op http://www.ethias.be kan je een formulier invullen met je vraag. Men neemt dan contact met je op.
            Ik zal hier eens gaan kijken, many Thanks

To All,

By the way, op www.kymco.de staan ook enkele interessante scooters, weet iemand hiervan waar ze verkocht worden en wat de kwaliteit betreft.

mvg,

STYLUS

Comment

ga eens informeren bij touring wegenhulp die doen ook verzekeringen en zijn goedkoop . Ik betaal ongeveer 100 € , maar dat is wel omdat mijn auto er ook verzekerd is
              keep on riding :biggrin:

Comment

Nog een vraagje, bestaat er ergens een site waar alle merken van moto scooters die in Belgie verkrijgbaar zijn op staan, met eventueel links naar hun Dealers?

Comment

als je een scooter wil , geen probleem,
                  maar ik raad je zeer sterk een "echte" moto aan, is zoveel meer fun, zoveel meer vermogen, en o zoveel mooier...
                  Oprichter 2fast4u 2004
                  #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                  hoe gekker hoe liever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STYLUS
                    Hoi,

Ik heb eens enkele info's opgezocht ivm moto-scooters, deze websites heb ik al van fabrikanten gevonden:

- www.raggio.be
                    - www.yamaha-motor.be/dutch/products/scooters/over50cc/over_50cc_overview.jsp
                    - www.nl.piaggio.com/_vti_g6_prod.asp?brand=PIAGGIO&country=NL&language =N
                    - www.scooterspeugeot.be/nl/default.htm
                    - www.honda.be/fl/mc/15048_845.htm
                    - www.nerons.nl/home.php?cat_id=1
                    - www.kymco.de

Indien er nog iemand andere websites weet, graag bijvoegen.

Many Thanks,

STYLUS
                    dat is eigenlijk ook alles wat ik weet van motorscooters(minder eigenlijk).
                    maar heb je al eens gezocht op online-verkoopsite's zoals ebay/yezzz...

en dan nog eens rondkijken bij de dealers in je buurt, hier en daar wat info vragen.
                    als je dealers zoekt van in je buurt dat kan je doen via de zoekfunctie op de homepage
                    Oprichter 2fast4u 2004
                    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

Met zo een machien rijden de autokes u van de baan , veel te weinig vermogen, en baanvastheid...... Koop anders een tweedehands en liefst boven de 400cc. Als je een scooter hebt en je rijdt dan eens met een echte tuf, dan vliegt je scooter zeker de deur uit. Bekijk eerst eens het verschil (eventueel proefritje) en koop dan.

Wat je ook beslist, veel plezier met je aankoop.
                      Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

[quote="TDM"]Met zo een machien rijden de autokes u van de baan , veel te weinig vermogen, en baanvastheid...... Koop anders een tweedehands en liefst boven de 400cc. Als je een scooter hebt en je rijdt dan eens met een echte tuf, dan vliegt je scooter zeker de deur uit. Bekijk eerst eens het verschil (eventueel proefritje) en koop dan.]

Hoi TDM,

Het kan best zijn wat je zegt, maar als ik voor de Honda Lead opteer heb ik ten eerste een nieuwe moto, wat ik eigenlijk meer prefereer en ten tweede wil ik eigenlijk geen occasie. En ik denk echt niet dat men een nieuwe moto vind van boven de 100 CC voor de prijs van die Lead.

mvg,

STYLUS

Comment

Als je verre verplaatsingen hebt naar het werk of als je daarbij autostrade moet doen, dan zou ik toch iets anders overwegen als die 100cc hoor...
                          http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ_Scorpio
                            Als je verre verplaatsingen hebt naar het werk of als je daarbij autostrade moet doen, dan zou ik toch iets anders overwegen als die 100cc hoor...

Het is ongeveer 20 KM tot het werk, daarom wil ik ook geen Klasse B, maar een Moto, ik kan ook via de autostrade gaan, maar dat lijkt me inderdaad niet zo een goed idee. Zoals ik reeds eerder zei, is voor mij vooral de prijs van die Lead interessant, binnen enkele jaren kan ik me misschien wat meer CC-inhoud veroorloven, maar momenteel nog niet. Mijn Favoriet als ik het geld moest hebben is een 125 cc http://www.nl.piaggio.com/_vti_g6_ve...vers=VGP-X8125 of de 250 CC http://www.nl.piaggio.com/_vti_g6_ve...9&vers=X-X9250 maar ik zal maar verder blijven dromen zeker?

mvg,

STYLUS

Comment

Working...
                            X