Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gixxer "verfraaien"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • gixxer "verfraaien"

    Greetings boys and girls,

    heb nog geen nickname maar denk er sterk aan om mezelf "de twijfelaar" te gaan noemen.

    Van mijn oospronkelijke idee om over te stappen naar een twin of een Fazer blijft niet veel meer over. Ik was er anders dit weekend kort bij, maar iets hield me tegen om toch de Fazer te nemen (een te grote stap richting toer??)

    De gixxer 750 heeft ondertussen nieuwe remblokjes en banden (Michelin Pilot Power , man oh man wat een reuzebanden vind ik dit) en kwijt zich fantastisch van zijn taak, wat omruilen alleen maar moeilijker zou maken alleen...dat trieste koppel frustreert me enorm. Dit weekend, bij hernemingen tussen mijzelf en mijn maat op zijn standaard '00 Blade werkelijk ter plaatse achtergelaten.

    Wat zijn zo de gangbare aanpassingen die, financieel aanvaardbaar, die jullie kennen om de gixxer onderin en in het middengebied (veel) sterker te maken ?
    Ik ben bereid om op topvermogen een deel in te ruilen (mag gerust 20-25km minder snel lopen als ie onderin maar leeft).

    Verder speel ik met het idee om er een recht(er) stuur op te zetten, maar vraag me af of je dan de originele kuip kan behouden ? Zijn de verschillen qua beleving ed. groot met een recht stuur ?

    Alle meningen zijn welkom, ik kan ze gebruiken ook, want nu speel ik al met het idee om ook een Blade te kopen en laat dat nu net in het straatje van mijn maat zijn, die me hier nog jaren mee gaat pesten als ik bezwijk... HELP ME

    Thanx
    KTM SM-T 990
    :-)

  • #2
    Koop neen 1000,mag 750 niet vergelijken met 900 van bijna zelfde jaar.
    [font=Comic Sans MS][/font]

    Comment


    • #3
      een makkelijke oplossing betreffende meer trekkracht is tandwielen vervangen (wel altijd ketting mee vervangen) bv 1 tand minder van voor of 3 tanden meer van achter,dit vergroot de trekkracht maar vermindert inderdaad de topsnelheid.Dit word op veel streetfighters gedaan.Uw dealer zal hier wel meer over weten.

      Comment


      • #4
        Ja Niekes, zou wel willen maar "die van ons" ziet dat niet zitten en dacht er misschien mee weg te geraken als ik "maar" naar een 900 zou gaan ! Nu is die 900 niet sneller op top en als we het er echt om doen kan ik wel aanklampen, maar dan spreken we weer over serieuze snelheden en hoopte het stilaan iets minder te kunnen gaan doen. Ik weet het hoor, ik vind het moeilijke materie. Ik wil nog wel knallen, maar ik kan dat in mijn directe omgeving niet meer verkopen (zware crash - wordt in discussies nogal rap terug opgerakeld). Ik ben van de (naieve?) veronderstelling dat ik met een koppelrijke motor minder snel ga rijden, maar nog wel bochtjes pakken he .
        Daarom dat ik ook regelmatig met een andere motor in mijn hoofd zit (die twins, de fazer...) en ik hoop hier gelijkgestemden te vinden die me op het juiste spoor kunnen zetten.

        Die tandwielen is inderdaad een optie. Ga dat eens voorleggen aan garage.

        alvast bedankt
        KTM SM-T 990
        :-)

        Comment


        • #5
          al is aan nen tlr gedacht? mijn vriend had vroeger ne fireblade, helemaal getuned dus echt wel een beest, maar na 3 jaar spijtig genoeg gecrasht... 2 maanden later wou hij terug ne moto en ik geef toe dak da eerst ni zag zitten, maar hij is nogal overtuigend dus kwam daar toch ne suzuki tl1000r, en ik moet zeggen da hij hier toch rustiger mee rijd! tgaat nog wel snel soms zenne, maar die tlr is zalig onderin z'n toeren ma iets minder van top,dus hij blij en ik ook...

          Kzie da je van schelle bent: als je vriendin wa overtuiging nodig heeft komen we wel is langs
          greetz kiki
          ps wa denkte hiervan?
          R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
          maar hou het daar wel proper he mannen.
          Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

          make choises and don't look back

          Comment


          • #6
            Twin is veel toffer als nen twin!
            Maar inderdaad, de goedkoopste en makkelijkste manier is gewoon ander tandwielen steken.
            Hou er dan wel rekening mee dat je snelheidsmeter en kilometerteller niet meer juist zijn! Je zou dan dus best ook nog een Speedohealer ($80) of Yellowbox kopen ($100).

            Comment


            • #7
              een twin!!!
              o ja, als je denkt dat je met meer oppel en minder pk rustiger gaat rijden??? rij dan mar eens op een buell, tnt, triple,... dan merk je snel dat je je als een verkeershooligan zal gedragen (en das pas leuti g!)

              e
              btw over die snelheidsmeter, als de meting nog op de pude manier gebeurd (via het voorwiel) dan is da boxke nie nodig, ik weet alleen niet hoe het bij een gixxer gebeurd
              tis altijd ombouwtijd ....

              Comment


              • #8
                Bij gixxers(vanaf 97) en tillers(allemaal) wordt de snelheid aan het tandwiel gemeten dus yellow box.
                “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
                  Bij gixxers(vanaf 97) en tillers(allemaal) wordt de snelheid aan het tandwiel gemeten dus yellow box.
                  Zo leert een mens nog eens iets bij!
                  Van de TL dat wist ik, van die Gixxer niet!

                  Comment


                  • #10
                    Ik zal toch eens moeten rondneuzen in de kennissenkring of daar nergens geen tlr of zo tussenzit waar ik me een dagje op kan uitleven .

                    Allee lap, weeral een nieuw idee int koppeke

                    Thanx

                    ps blijkbaar zijn er weinigen die een recht stuur op hun supersport plaatsen??
                    Is da dan zo'n slecht idee ?
                    KTM SM-T 990
                    :-)

                    Comment


                    • #11
                      ik heb een recht stuur op mene super sport. maar of dat een goed of slecht idee is weet ik niet, je zit gemakkelijker en hebt meer controlle over je motor. Maar wanneer je gaat vlammen kunt je minder plat als met clip ons. Je ziet het het heeft voor en nadelen (2de nadeel het is duur +- 400 euro voor een ander balhoofdplaat en bevestingen en het stuur natuurlijk)
                      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
                        ik heb een recht stuur op mene super sport. maar of dat een goed of slecht idee is weet ik niet, je zit gemakkelijker en hebt meer controlle over je motor. Maar wanneer je gaat vlammen kunt je minder plat als met clip ons. Je ziet het het heeft voor en nadelen (2de nadeel het is duur +- 400 euro voor een ander balhoofdplaat en bevestingen en het stuur natuurlijk)
                        hoe kan het nu dat je minder plat kan met een recht stuur, het enige wat mij tegenhoud om nog platter te gaan is omdat 'k anders met m'n kader, en rempootje tegen de grond kom
                        Oprichter 2fast4u 2004
                        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                        -------------------------------------------
                        hoe gekker hoe liever
                        -------------------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Kga bij de volgende grote beurt ook een groter tandwiel steken vanachter, ene kameraad van mij heeft dit ook gedaan en is toch wel een serieus verschilleke wel iets minder op top, maar dat gebruik ik toch maar zelden.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer750
                            Kga bij de volgende grote beurt ook een groter tandwiel steken vanachter, ene kameraad van mij heeft dit ook gedaan en is toch wel een serieus verschilleke wel iets minder op top, maar dat gebruik ik toch maar zelden.
                            Hmm misschien dat ik dit ook wel wil doen. Wa gevolgen hangen er voor blok aan vast? hoe zit da slijtage? iemand die da toevallig weet, want wil mijne tuf nie naar de kloten helpen door dit te doen.

                            Comment


                            • #15
                              tandwielen

                              Ne goeie maat van mij heeft net vanachter een nieuw tandwiel gestoken met twee tanden meer. Maar hij voelt ni echt het verschil da is ni echt normaal zeker? Tis op een CBR600 van '97
                              GSXR-Power --> TAO

                              Comment

                              Working...
                              X