Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto's laten je door

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• auto's laten je door

Ik heb de indruk dat er steeds meer auto's zijn die de motorrijders laten voorbij steken.Kom er geregeld tegen die zelfs op het fietspad gaan rijden om je toch maar door te laten.Vind dit best wel tof.(zolang dat er geen ander in gevaar wordt gebracht)zou dit eens op een druk bezocht auto forum willen laten weten.Vooral dit jaar is me dat opgevallen.Denk wel dat zij dat tof zouden vinden moesten ze positieve reacties krijgen van motorrijders.Er zullen altijd kl..tz.kk.n bij zijn maar meestal valt het toch wel mee,wat vinden jullie????
    [font=Comic Sans MS][/font]

Da hebben ze zeker van de fransen geleerd,daar is da al lang normaal Is wel een goed idee om dit op een auto forum te vermelden

Comment

is zeker 's morgends heel handig in de spitsuren
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever
      -------------------------------------------

Comment

wel als je richting brussel rijd rond 07h50 tussen oprit Bertem en afrit Sterrebeek , en je ziet een Lancia volumewagen uit de weg gaan dan ben ik dat.:biggrin:
        Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Heb da de laatste tijd ook al een paar keer voorgehad, auto's die serieus aan de kant gaan rijden om mij door te laten. Ik steek dan altijd een voetje uit als bedankje, maar er zijn wel autobestuurders die een voetje niet beschouwen als een vriendelijk gebaar. Had dat zo es op café aan niet-motorijders gevraagd en er waren enkelen die antwoorden dat zoiets voor hen in eerste instantie een teken van aggressie is.

Comment

dat extreem ver opzij gaan is idd al een jarenlange,franse gewoonte. Daar zijn ze daar zeer fanatiek in, wreed tof!

over dat voetje: sommige automobilisten zien dat idd als een bedreiging of agressief gebaar, daarm heeft de febiac, Total en nog enkele andere een maand of zo geleden een folder uitgebracht met "gedragsregels" voor automobilist en motorrijder. daar stond dan ook een uitleg dat "het voetje "een vriendelijk gebaar is.

1 tip, als er een auto aan de kant gaat, spring niet onmiddelijk blindelings in dat gat, die automobilist kijkt op dat moment nl 3/4 van zijn tijd in zijn spiegel naar jou en vergeet dat er ook tegenliggers zijn die de ruimte te klein maken! dus: goed kijken en desnoods een beetje laten afzakken als je niet door kan, dan weet die automobilist ook dat je achter hem blijft hangen en kan hij terug zijn normale plaats innemen.

(en laat je NOOIT verleiden om tussen een auto en vangrail/muur te rijden, dat is levensgevaarlijk!!!!!!)
            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
              wel als je richting brussel rijd rond 07h50 tussen oprit Bertem en afrit Sterrebeek , en je ziet een Lancia volumewagen uit de weg gaan dan ben ik dat.:biggrin:
              Als je 's morgens op op de E40 Luik-Brussel (en 's avond omgekeerd) rijdt en je ziet een zilvergrijze A4 break zijn best om je door te laten dan is er veel kans dat ik dat ben... maar dan moet je wel rap rijden aangezien ik meestal mijn cruise control op 150/u afstel... tenzij ik gedomme weer in de file sta en jullie me lekker voorbij komen

Moest mijn baas mij toelaten om mijn tankkaart te gebruiken voor de moto zou ik zeker heel vaak met de moto gaan werken... maar aan 220km/dag is me dat nu te duur... kan de motor immers niet inbrengen aangezien ik een firmawagen heb.
              http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
                Heb da de laatste tijd ook al een paar keer voorgehad, auto's die serieus aan de kant gaan rijden om mij door te laten. Ik steek dan altijd een voetje uit als bedankje, maar er zijn wel autobestuurders die een voetje niet beschouwen als een vriendelijk gebaar. Had dat zo es op café aan niet-motorijders gevraagd en er waren enkelen die antwoorden dat zoiets voor hen in eerste instantie een teken van aggressie is.
                Heb da ook al meegemaakt, auto ging mooi opzij, steek mijn voetje uit en iets verder aan de lichten stonden we beiden stil, begint die ineens van zijn oren te maken. Ik leg hem dan maar uit dat dat bij de motorrijders een vriendelijk en dankbaar gebaar is en toen was het goed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
                  Steek ook meestal voet als bedankje, ma heb wel al gemerkt dat sommige die ook voetje uitsteken dit (denk onbewust) op zo'n manier doen dat het op een trapbeweging lijkt en dan kan ik me wel inbeelden dat dit raar overkomt.
                  Suzuki rules
                  “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

Idd...ik rijd nu zelf nog maar 5maand met de moto, maar ik wist echt niet dat zoveel autobestuurders zo erg aan de kant gingen voor ons Ik verschiet er soms van dat sommigen een zware overtreding begaan om je toch maar door te kunnen laten(bv. over volle witte lijn bij fietspad of> gisteren nog: hij stond stil aan roodlicht en verzette zich en ging zo met halve a.u.t.o. over de stopstreep staan om me toch maar langs hem te kunnen laten Te vriendelijk soms of zijn sommigen gewoon bang als ze ons zien aankomen:Sarcastic:
                    Soms als ik dan eigelijk niet voorbij wil gaan, laat ik me gewoon wat uitzakken.
                    Wel raar en fijn om nu te horen dat dat vroeger dus niet zo veel gebeurde.
                    Ksteek dan ook altijd mn hand op Minste wat je kan doen.

Comment

meestal zijn die autobestuurders ook motorrijders en weten wa het is , om achter nen auto te hangen en nie direct door te kunnen........allee da denk ik :-)

Comment

Top mentaliteit
                        Maar niet hier ze. Met al die dikke nekke op de baan. Of Mensen die hun auto om de 5 dagen eens buite zette om te showe. Manman ... tzijn altijd dezelfste die blijve staan. Maar natuurlijk komde er fijne mensne tussen. Busschauffeurs, ...

Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

Ik ben vrij veel op de baan, ik doe ongeveer 60000km/jaar enkel voor het werk en ik zie toch steeds meer wagens aan de kant gaan voor de motards. Vooral in het brusselse waar de files het ergste zijn en men het al wat gewoon is dat de moto's tussen het verkeer door rijden. Maar helaas zie ik ook vaak nog zeikers die dan net nog feller tegen de middellijn gaan rijden, waarschijnlijk omdat ze niet kunnen hebben dat er mensen wel kunnen doorrijden terwijl zij moeten stilstaan. Zielig...

Comment

Heb dat ook dikwijls voor, over laatst wou een automobilist zo fel opzij gaan voor mij dat hem bijna ene met een serieus opgevoerd brommerke van het fietspad maaide.

Ik steek meestal mijn linker hand ff uit om merci te zeggen als ik ze voorbij ben en anders de voet.

Comment

Ik moet regelmatig mijn hand én mijn voet uitsteken omdat zowel de linker als de rechtchauffeur uitwijken op de E40. Is eigenlijk geen zicht

Comment

Working...
                              X