Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

misschien een dom vraagje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • misschien een dom vraagje?

    Hoi ik ben nieuw hier, toffe site, lots of good stuff.
    Maar ik zit met een vraagje, ik rij nu al drie jaar dag in dag uit met de moto, dus ook in de winter. Sinds een half jaar heb ik mijn droom een R1 '99 bangelijk machientje, de vorige was een GSXR 750 '92 maar wat bijgewerkt, snel ding alleen remmen ging wa minder. Nu heb ik deze zomer zo een cusus motor training gevolgd, 2 dagen, een echte aanrader, echt man. Daar leerde ik extreem remmen, met algevolg dat ik dus echt om mijn voorwiel ging staan, na vééél oefenen ben ik er nu in geslaagd om dat toch een paar meters vol te houden, een stoppie dus. Maar nu zou ik dus ook heel graag een wheelie kunnen maken en daar wringt hem mijn botje. In eerste heb ik het gevoel dat ik hem volledig overtrek en ze hebben me gezegd dat het met mijn R1 ook vanuit 2de moet gaan, maar hoe? Let wel ik doe dit niet op de openbare baan, wil geen brokken voor anderen. please een paar tips.thx
    Ride or Die

    Ruff Ryder 4 life

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door R1demon
    Maar nu zou ik dus ook heel graag een wheelie kunnen maken en daar wringt hem mijn botje. In eerste heb ik het gevoel dat ik hem volledig overtrek en ze hebben me gezegd dat het met mijn R1 ook vanuit 2de moet gaan, maar hoe? Let wel ik doe dit niet op de openbare baan, wil geen brokken voor anderen. please een paar tips.thx
    dus nog niet volledig open !
    En in 1ste de R1 volledig open gooien is niet verstandig, zou niet de eerste zijn die zijne powerwheeli mislukt (achterover gaan ofzo )
    if you can't fuck it or ride it,

    it's not worth having it ! :biggrin:

    Comment


    • #3
      ik kan zelf ook nog geen gecontroleerde wheelie maken en doe het ook met power wheelies is 1ste ( met tlr) ...

      moet zelf ook nog leren de koppeling te gebruiken is veiliger maar koppeling sneller op ... LOL

      oefenen maar hé ...
      if you can't fuck it or ride it,

      it's not worth having it ! :biggrin:

      Comment


      • #4
        dit gaat zeker zonder koppeling te gebruiken.Rij in 2de versnelling ongeveer 100/uur (verschild van motor tot motor) draai de gas dicht en direkt terug open met tegelijk een korte ruk aan het stuur,in het begin een lichte ruk tot ge het juiste gevoel vasthebt en ge zijt vertrokken voor een lange wheelie in tweede.Daarna nog leren schakelen met het het voorwiel in de lucht:biggrin:

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door guido
          dit gaat zeker zonder koppeling te gebruiken.Rij in 2de versnelling ongeveer 100/uur (verschild van motor tot motor) draai de gas dicht en direkt terug open met tegelijk een korte ruk aan het stuur,in het begin een lichte ruk tot ge het juiste gevoel vasthebt en ge zijt vertrokken voor een lange wheelie in tweede.Daarna nog leren schakelen met het het voorwiel in de lucht:biggrin:
          als ge in eerste wa toeren maakt gaat die toch vanzelf omhoog
          zo kun je een beetje vertrouwen krijgen, maar voor echte whieelie's moet je in 2de beginnen denk'k. gelijk guido zegt.
          en het lijkt altijd veel hoger en feller dan het is(laat maar eens iemand filmen)
          Oprichter 2fast4u 2004
          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

          -------------------------------------------
          hoe gekker hoe liever
          -------------------------------------------

          Comment


          • #6
            http://www.uponone.com/viewhowtos4.php
            Suzuki rules
            “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

            Comment


            • #7
              in't topic van de stunt(el) meeting staat een linksje waar het in't nederlands staat uitgelegd
              Oprichter 2fast4u 2004
              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

              -------------------------------------------
              hoe gekker hoe liever
              -------------------------------------------

              Comment


              • #8
                alvast bedankt mannen, nog nieuw en al zo veel repliek, echt tof dit smaakt naar vele meer, thx
                Ride or Die

                Ruff Ryder 4 life

                Comment


                • #9
                  Ik hou mn 750 in de 2de versnelling in redelijk hoge toeren dan gas wat lossen en trug hoog in toeren jagen(niet gas volledig opendraaien int tegin, zou slecht kunnen aflopen, dus eerst wat gewoon worden en proberen) + zoals Guido ook al zei , lichte ruk aanje stuur
                  Ik moet het trouwens ook hebben van de "powerwheelies" zenne ..verder dan hen even omhooggooien lukt me niet, en dat zal me ook niet zo snel lukken denk ik :Mad:

                  En R1demon meld je even bij het "Nieuwe gebruikers" topic

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                    Ik hou mn 750 in de 2de versnelling in redelijk hoge toeren dan gas wat lossen en trug hoog in toeren jagen(niet gas volledig opendraaien int tegin, zou slecht kunnen aflopen, dus eerst wat gewoon worden en proberen) + zoals Guido ook al zei , lichte ruk aanje stuur
                    Ik moet het trouwens ook hebben van de "powerwheelies" zenne
                    **Zucht**










                    Oprichter 2fast4u 2004
                    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                    -------------------------------------------
                    hoe gekker hoe liever
                    -------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door guido
                      dit gaat zeker zonder koppeling te gebruiken.Rij in 2de versnelling ongeveer 100/uur (verschild van motor tot motor) draai de gas dicht en direkt terug open met tegelijk een korte ruk aan het stuur,in het begin een lichte ruk tot ge het juiste gevoel vasthebt en ge zijt vertrokken voor een lange wheelie in tweede.Daarna nog leren schakelen met het het voorwiel in de lucht:biggrin:
                      Guido, gaat dit ook op voor een 600 ss, want bij mij lukte dat niet zo goed op die manier. Wat wel ging was koppeling inhouden, veel gas en dan koppeling halverwege laten schieten. In 1st was da wel ff freaken, in tweede ging da nog maar ik denk dat ik mijn beestje een beetje pijn doe op deze manier. Mijn broer deed het anders: hij reed in derde, schakelt dan naar tweede en geeft onmiddellijk veel gas en het voorwiel gaat omhoog.

                      Comment


                      • #12
                        In eerste gaat da zeker zonder koppeling,zelfs met mijn Pan:biggrin: in tweede denk ik wel dat het gaat,ge moet dan wel zover mogelijk naar achter gaan zitten (tegen het duozadel,nie op het duozadel ) vroeger met mijn zx6 ging da vrij goed als ik met duo reed,maar kreeg dan altijd een klop op mijn helm(van Viviane)

                        Comment


                        • #13
                          heb in de week ook een (perongeluk) een mini-wheelie getrokken!

                          moest wat sneller dan anders vertrekken (aankomende wagen) om over te steken op een kruispunt, en ik had denk ik de perfecte "koppel-gas-verhouding" en mijn 600'ke ging spontaan de hoogte in!! (voor een seconde of zo)
                          moet wel een cool zicht geweest zijn voor de wagen, want ik ging toch wel vrij hoog met mijn voorwiel... dit maar heel even, want ik kan niet meer dan 60 of zo in eerste en dat duurt niet lang als je goed doortrekt...

                          Hoewel ik dit toch wel cool vond is het mij niet meer gelukt, mede door de angst van de controle te verliezen...
                          Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

                          Comment


                          • #14
                            mijn eerste (en enige echte wheelie) die ik maakte was er eentje van de per accident.

                            In de file in brussel (per ongeluk) terugschakelen naar eerste en dan vol gas open (verkeerslicht sprong op groen.)
                            In het omhooggaan een stel botten onder mijn oksels zien passeren. Gas gelost achterrem ingestampt en bij neerkomen ne serieuze klop op mijn kop.
                            Mijn vriendin (nu vrouw) kon er niet echt mee lachen (da oud vrouwke in de auto die naast me reed is waarschijnlijk nog in shock? )

                            sinsdien eigenlijk geen wheelies meer willen/kunnen maken, moet nu stillaan wel verandering gaan inkomen.
                            tis altijd ombouwtijd ....

                            Comment


                            • #15
                              als iedereen hier nu eens naar de stunt(el) meeting was gekomen, maar blijkbaar als't erop aankomt zien we niemand(buiten folksy en tuny,guido en paco,euh, en ikke)
                              in real life kan iemand die weet hoe het moet, rustig uitleggen en eventueel voordoen (met /zonder koppeling, 1ste/2de,....)
                              Oprichter 2fast4u 2004
                              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                              -------------------------------------------
                              hoe gekker hoe liever
                              -------------------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X