Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geflitst wat nu ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• geflitst wat nu ?

vorig jaar 30 aug geflitst in de zone 30 aan 66km/h....

mooi verweerschrift ingediend en dan vandaag maar voor de rechtbank...

Mijn doorslaggevend argument is dat één toegansweg naar die zone 30 ('t is in Diest te doen), niet gemarkeerd is met een bord F4A (begin zone 30) en dat dus daardoor de aanklacht NIET meer valabel is...

is rondgevraagd bij de politie en dat zou idd zo zijn, alhoewel meneer de rechter hier zich geen kl*te van aantrekt...

ken nochtans nog iemand die hetzelfde voorhad en dus is vlotjes vrijgesproken

heeft iemand ervaringen hiermee of nog enige tips ? heb nog 15 dagen om in beroep te gaan, want wil echt nie betalen hoor
    today is a good day to race !

verweerschriftje

Groot was de verontwaardiging toen ik mij moest aanmelden bij de locale politie voor een feit dat naar het schijnt 10 maanden geleden zou gebeurd zijn.

De beschuldiging zou gaan over een snelheidsovertreding waar ik nooit iets van gehoord heb !
    Geen post, geen telefoon, niet staande gehouden, helemaal niets...

Een foto als bewijs is aangevraagd om te zien of dit wel klopt...

De foto, die ik deze week te zien kreeg, lijkt inderdaad op mijn moto, als men naar de nummerplaat kijkt...maar indien men iets dichter kijkt...

Daarom betwist ik de foto voor volgende redenen :

-motormerk en type zijn onherkenbaar
    -mijn motor heeft geen carbon/zwarte uitlaat
    -mijn motor heeft een wit achterwerk in plaats van het zwarte op de foto
    -uit de foto kan niet opgemaakt worden dat ik de bestuurder ben
    -ikzelf rijd ALTIJD in mijn leren pak ! en zeker nooit in een jeans

Het vermoeden dat het hier NIET mijn voertuig betreft is aanwezig. De genomen foto is van zichzelf reeds ongeschikt om een conclusie op te baseren.
    Voor zo ver mij bekend heb ik niet op de in de beschikking bedoelde plaats op het in de beschikking bedoelde tijdstip gereden. De mij toegezonden foto toont geen enkel detail van mijn motor, anders dan een kenteken, en is dermate onduidelijk dat deze niet als bewijs kan worden aanvaard. Ik merk hierbij op dat ik al in eerste instantie erop heb gewezen dat in België veel dubbele kentekens rijden en dat er dus vanuit moet worden gegaan dat hier sprake is van een dubbelganger, temeer zo waar niet door de politie is aangetoond dat het om mijn motor gaat. Haar stelling dat ik zou moeten aantonen dat het niet mijn motor is in strijd met het recht en kan niet worden aanvaard, temeer zo omdat zij zelf niet eens heeft kunnen aantonen dat het wel om mijn motor gaat.
    Maar los daarvan, en voorzover het al om mijn motor mocht gaan, is een mogelijk geconstateerde overschrijding van de maximum snelheid in ieder geval onjuist. Uit ervaring weet ik immers dat ik niet harder rijd dan de toegestane snelheid, en zeker niet op die lokatie.
    Voor te racen ga ik naar het circuit en niet de openbare weg.
    De lokatie mondt uit op een rotonde en in de buurt (5m) van die lokatie is een vluchtheuvel, waardoor het wel erg moeilijk, zoniet onmogelijk, wordt om de snelheid in de bekeuring te halen !

Verder nog is er op de toegansweg naar Diest (Kanonsbaan) geen bord te zien met zone 30 !
    En het hierboven vermelde feit is toch doorslaggevend...mocht deze bekeuring toch terecht zijn.
    Na deze toch doorwegende bezwaren, verwacht ik geen vervolg meer te horen van dit incident.

Comment

pakkend verhaal, ik wens je veel succes...ik kan je spijtig genoeg niet helpen,want ik ken er de **** van...
      Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

Comment

als ge rechtsbijstand hebt zou ik eens bij de verzekering horen,anders mischien fotos nemen van uw moto en aanvoeren als bewijs,alhoewel men dan kan zeggen dat ge da pas aangepast hebt (uitlaat en achterkant)of als ge oude fotos hebt met datum (circuit fotos? )ook kunt ge de weg fotograferen, erstaat daar geen bord van 30 per uur zover ik weet.

Comment

Ik zou toch beroep aantekenen( wat weeral geld kost), sommige rechters zijn niet echt zeer motorminded te noemen, heb je je zaak door een advocaat laten pleiten ?

Grtzz & SUCCES !!
          The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

advocaat vond ik niet nodig, omdat mijn argument toch doorslaggevend was, maar ja... toch niet voor meneer de kl*terechter

pittig detail, onze wijkagent (die stinkt naar den drank !!!), heeft doodleuk verklaard dat er WEL overal borden staan...

dit kan toch allemaal ECHT NIET MEER !!!

Comment

rechtsbijstand ! zeker in beroep steken !
              de klootzakken godver
              ze moesten allema spontaan in brand vliegen
              yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Dacht dat ge normaal binnen de 8 werkdagen vaststelling van de overtreding moet krijgen waarop dat ge dan moet invullen of ge u akkoord verklaard met de overtreding en of ge een minnelijk schikking aanvaard, indien niet binnen de 8 werkdagen zou dit niet meer tellen. (moet afgestempeld zijn door de post binnen de 8 werkdagen)
                Suzuki rules
                “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paco
                  Dacht dat ge normaal binnen de 8 werkdagen vaststelling van de overtreding moet krijgen waarop dat ge dan moet invullen of ge u akkoord verklaard met de overtreding, indien niet binnen de 8 werkdagen zou dit niet meer tellen. (Poststempel geld als bewijs van werkdagen)
                  is al veranderd naar 14 dagen nu

maar zij hebben bewijs van da het opgestuurd is...of het aankomt....mja das hun zaak nie precies

Comment

Mijn vriend moest ooit voorkomen omdat hij 96 reed waar maar 50 mocht, de rechter vroeg wat hij hier op te zeggen had, maar de straf stond toch al vast, ongeacht wat wij zeiden...

Nog zo'n knappe : hij is ooit veroordeeld voor het veroorzaken van een ongeval waar we niks mee te maken hadden!
                    Iemand die we kennen beweerde dat ze haar bmw kapot had gereden doordat ze moest uitwijken voor mijn vriend op een kruispunt waar zij voorrang had.
                    Ze had 1 getuige,die echter geen nummerplaat had gezien, maar die verklaarde :" de motorrijder heeft zeker gezien dat ze moest uitwijken want hij keek in zijn spiegels."
                    en nu komt het.... ER STONDEN TOEN HELEMAAL GEEN SPIEGELS OP !!!!!!!!!!!

Die van de bmw zei dat ze mijn vriend had herkend, en omdat we daar die dag inderdaad zijn gepasseerd (ja duh,onze families wonen daar en we rijden daar een paar keer per week voorbij) geloofde de rechter ons niet
                    zelfs oude foto's zonder spiegels,verklaringen van mensen dat er geen opstonden, tot zelfs de factuur van degene die er nadien spiegels op heeft gezet ,niets hielp.....
                    Dus rechters moeten uit onze buurt blijven
                    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                    maar hou het daar wel proper he mannen.
                    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Advocaat pakke (as het de moeite is tov de boete), eventueel fotokes van de plaats gaan nemen dat er geen bord staat en wijkagent aanklagen voor valse verklaring.
                      Suzuki rules
                      “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki
                        Nog zo'n knappe : hij is ooit veroordeeld voor het veroorzaken van een ongeval waar we niks mee te maken hadden!
                        Iemand die we kennen beweerde dat ze haar bmw kapot had gereden doordat ze moest uitwijken voor mijn vriend op een kruispunt waar zij voorrang had.
                        Ze had 1 getuige,die echter geen nummerplaat had gezien, maar die verklaarde :" de motorrijder heeft zeker gezien dat ze moest uitwijken want hij keek in zijn spiegels."
                        en nu komt het.... ER STONDEN TOEN HELEMAAL GEEN SPIEGELS OP !!!!!!!!!!!

Die van de bmw zei dat ze mijn vriend had herkend, en omdat we daar die dag inderdaad zijn gepasseerd (ja duh,onze families wonen daar en we rijden daar een paar keer per week voorbij) geloofde de rechter ons niet
                        zelfs oude foto's zonder spiegels,verklaringen van mensen dat er geen opstonden, tot zelfs de factuur van degene die er nadien spiegels op heeft gezet ,niets hielp.....
                        Dus rechters moeten uit onze buurt blijven
                        Ben ik es benieuwd wat der uit de bus gaat komen voor mijn zogezegde verkeersagressie (http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=768).
                        Denk as da zo gaat as bij u dak serieuz op men tande ga moete bijten, of ik zal e proces voor smaad aan men broek hebbe.
                        Suzuki rules

Comment

Zou er toch werk van maken en zoals paco zegt klaag die wijkagent aan voor zijn verklaring indien je zeker bent van je zaak,maar alles hangt natuurlijk af van diene rechter, zou zeggen win zeker eens een "vrijblijvend "advies in bij een advocaat en indien je er verder mee gaat spreek dan je rechtsbijstand er voor aan .
                          Grtzz
                          The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

@ iceman: volg de raad op en neem een advocaat, voor zo'n dingen speel je NOOIT eigen advocaat, die mannen slaan je om de oren met wetteksten en daar kan jij niet tegenop (al sta je nog zo recht in uw schoenen)
                            @paco: Als de flikken een foto hebben van jou met vb een onleesbare nummerplaat en ze kunnen je een keer later pakken en de halve nummerplaat, motorpak, moto-type + kleur,.. stemt overeen dan geven ze je die boete alsnog, ook al is het een jaar later! En plus: de bewijslast ligt niet bij de rechter maar bij JEZELF!!Als de rechter beweert dat jij daar om 9hr was is het niet aan hem te bewijzen datdat zo was, maar aan jezelf om te bewijzen dat je er niet was.
                            @ Kikki: Als er geen spiegels opstonden heb je nog geluk dat die rechter je daarvoor geen boete hebben (er zijn maar weinig motoren met een typegoedkeuring zonder spiegels)

en tot slot: aangezien de bewijslast bij jou ligt ice moet je zorgen dat je bewijslst waterdicht is, een advocaat zal je daar mee helpen.
                            Hij weet het best waar de gaten in je verhaal zitten en welke feiten je moet benadrukken.

@ ALL: Bespaar niet op een rechtsbijstand (is hoogstens een besparing van 400 tot 1000 BEFkes) je kan er je een hoop miserie mee voorkomen (zols deze rechtszaak of vb een proces van een ongeval die al 9 jaar duurt, geloof me ik ben blij dat ik 2!! rechtsbijstanden heb!!)
                            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Pfft miserie miserie man man man

Normaal is het zo dat de verwittiging van het feit dat je een boete hebt opgelopen binnen een welbepaalde termijn in uw bus moet liggen. Ik dacht dat dit binnen de 8 dagen was maar lees dat er reeds een termijn is van 14 dagen.
                              Deze uitnodiging houdt in dat ze enkele gegevens van u vragen, wie bestuurder was enz.
                              De overtreding die je hebt begaan is zo wie zo rijbewijs afgeven.
                              Nu zeer belangrijk hierbij is dat het voorwerp van de overtreding bestaat uit de foto die is genomen. Deze toont immers aan dat jij het bent.
                              De rechtbank gaat ervan uit dat je de overtreding begaan hebt, het is dus aan jou om je eigen onschuld te bewijzen.
                              Dus over er wel degelijk een zon 30 van toepassing is, dit kan je door gewoon ter plaatse te gaan en enkele foto's te nemen van de gevolgde rijrichting, en de wegsignalisatie hierbij vast te leggen en hierbij een korte beschrijving te geven.
                              Verder is het best dat je eens informeert bij uw verzekeringsmakelaar en beroep doet op uw rechtsbijstand. Je mag normalerwijze een advocaat kiezen naar keuze. Zoals Beulke zegt nooit zelf advocaat spelen.

Doe het snel want uw termijn om beroep aan te tekenen is aan het lopen.

Succes
                              Comming soon, new trips
                              De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
                              ------>>> DOMINO <<<------

Comment

Working...
                              X