Mededeling

Collapse
No announcement yet.

in den draai vallen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• in den draai vallen?

ik heb een klein probleempje met mijne zx6r.
    het volgend manifesteerd zich: bij traag rijden en draaien is het alsof mijn motoke altijd wilt vallen.vroeger hield hij mooi zijn lijn maar nu is dat niet meer. ik heb er onlangs in engeland een nieuwe achterband op geplaast (michelin pilot sport) (de helft goedkoper in engeland dan hier )maar deze is niet uitgelijnd geweest. in het begin dat deze nieuwe band erop zat had ik dit probleem niet maar nu, na 5000 nieuwe km is dit wel het geval.
    ben onlangs naar de vogezen gereden en daar begon zich dit zogezegd vallen voor te doen. het is voornamelijk in kleine korte bochten en bij traag rijden.
    is mijn vermoeden juist dit dit in de bocht vallen te maken heeft met mijn bandenspanning en de uitlijning van mijn achterwiel of zouden er nog ander reden kunnen zijn?
    wie kan mij wat raad geven?

Oorspronkelijk geplaatst door toshke
    het volgend manifesteerd zich: bij traag rijden en draaien is het alsof mijn motoke altijd wilt vallen.vroeger hield hij mooi zijn lijn maar nu is dat niet meer. ik heb er onlangs in engeland een nieuwe achterband op geplaast (michelin pilot sport) (de helft goedkoper in engeland dan hier )maar deze is niet uitgelijnd geweest. in het begin dat deze nieuwe band erop zat had ik dit probleem niet maar nu, na 5000 nieuwe km is dit wel het geval.
    ben onlangs naar de vogezen gereden en daar begon zich dit zogezegd vallen voor te doen. het is voornamelijk in kleine korte bochten en bij traag rijden.
    is mijn vermoeden juist dit dit in de bocht vallen te maken heeft met mijn bandenspanning en de uitlijning van mijn achterwiel of zouden er nog ander reden kunnen zijn?
    ben je zeker dat je dit ervoor niet had?
    dat je eventueel anders op je motor moet gaan zitten wil je zoo kort draaien...
    (is maar 'n gedacht hé)
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

Comment

Is die nieuwe achterband al niet wat versleten, zou ook kunnen, zit er toch al 5000km op...is hij nog mooi rond?, mss is hij al afgevlakt. Hoe is het met je voorband gesteld? Ik had net hetzelfde gevoel als jij nu toen mijn beide banden (erg)versleten waren.(bijv. mn voorband was afgevlakt langs beide zijden)

Comment

een band uitlijnen zal ni lukken
        balanceren wel
        ma da geeft ni da gevoel
        alleen trillingen
        uwe band is vierkant
        zo simpel is da
        ofwel vanvoor ofwel vanachter
        en na 5000km is da te begrijpen
        zoveel rij ik nog ni me ne band
        yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Had dit ook bij mijne vorige band. Geeft in nen bocht ineens ne knik en valt precies. Ma mijnen band was echt wel vierkant gereden (pak autostrade). En da zou best wel kunnen kloppen me uw 5000km

Comment

Denk ook dat het gewoon de band is die vierkant is en 5000 km haal ik nog nie met mijn banden.
            Suzuki rules
            “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

Comment

Met de Pilot Sport deed ik 4200km. Met de Pilot Power 6000km. Zelfde fiets, zelfde rijstijl.

Minder rechtdoorrijden is de boodschap!!! Neem eens wa meer binnenwegen.

Om mijn band mooi rond te houden ga ik vaak 's nacht in de vlaamse ardennen sjeezen. Niemand op de baan, dus knallen maar.

GreetZ

Comment

het is niet van constant rechtdoor te rijden want ik heb toch constant heel veel bochtenwerk gedaan. voor diegene die de zuid engeland en de vogezen kennen zal dit wel duidelijk zijn.

ik heb mijn band gecontroleerd en die staat echt niet vierkant of rechthoekig, maar nog mooi rond. nu hij is wel al wat aan slijtage onderhevig geweest, maar ik denk er nog een 1000km mee te kunen doen. ik rijd tot die echt op zijn.

Comment

Wat bedoel je met "ik rij tot die echt op zijn"? Als je ermee wil zeggen dat je die band helemaal kaal sjeest, sorry maar dat is echt stom. Zeker met deze periode van het jaar. Vroeg of laat ga je eens onderuit in de nattigheid omdat je een beetje hebt kunnen besparen op banden. Vervangen die handel!!! Voor je eigen veiligheid!!

GreetZ

Comment

het is niet van constant rechtdoor te rijden want ik heb toch constant heel veel bochtenwerk gedaan. voor diegene die de zuid engeland en de vogezen kennen zal dit wel duidelijk zijn.

ik heb mijn band gecontroleerd en die staat echt niet vierkant of rechthoekig, maar nog mooi rond. nu hij is wel al wat aan slijtage onderhevig geweest, maar ik denk er nog een 1000km mee te kunen doen. ik rijd tot die echt op zijn.
                    hebt ge ook naar de voorband gekeken?Een band waar ge nog 1000km kunt mee doen is wel vlak afgesleten,tenzij ge altijd op circuit rijd.De voorband slijt makkelijk vlak in verband met het remmen,dit gebeurt voor 90 percent met de voorband.Dit is normale slijtage,zelf rij ik meestal in de ardennen en ga altijd redelijk plat ( in de bochten) en dit (probleem) heb ik ook,met al mijn motos die ik al gehad heb.Gewoon rijden tot de band op is en dan een nieuwe (of 2).

Comment

zoals guido zegt kijk vooral eens naar de voorband.

Hij hoeft niet vlak te zijn maar kan ook "Cuppen". hierdoor krijg je hetzelfde effect (en ook vibraties bij rijden)
                      Het cuppen kan je voelen als je met je hand het loopvlak van je band volgt, deze voelt dan precies als een macadam steenweg (ik weet echt niet hoe ik dat beter moet uitleggen.)

Wat de oorzaak is van dat cuppen?? ik weet het zelf niet helemaal goed, het is er gewoon.

en idd, een band krijg je alleen maar rond op circuit, op de openbare weg rijd je hem altijd vierkant.

btw: als een band niet uitgebalanceerd is geweest dan voel je dat onmiddelijk en niet na 5000 KM.
                      tis altijd ombouwtijd ....

Comment

ik heb hetzelfde voor, en mijn voorband is serieus versleten, en mijn achterste vierkant,
                        in het begin helemaal geen last, tot nu...zal ook eens een nieuwe voorband moeten kopen... iemand suggesties? heb al gehoord dat michelins(liggen nu op) onbetrouwbaar zijn...(gsxf600 '93)
                        Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

Comment

Pirelli dragon GTS http://www.pirellimoto.co.uk/tires/c...ome=Dragon_GTS Echt een goede band,veel grip en toch een redelijke levensduur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
                            Pirelli dragon GTS http://www.pirellimoto.co.uk/tires/c...ome=Dragon_GTS Echt een goede band,veel grip en toch een redelijke levensduur
                            mooie bandjes, degene die ik nu heb zijn maar saai. ..ze rijden ook heel moeilijk warm. enig gedacht voor prijzen?
                            Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

Comment

Prijzen verschillen nogal maar in Herk zit wel een goedkope banden marchant hé,ik betaalde voor een 180/55-17 :€158 wel 2 jaar geleden,reed toen nog met een Busa.

Comment

Working...
                              X