Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De eerste diesel racemoto!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De eerste diesel racemoto!!



    Veel motorliefhebbers gaan graag een eind touren met hun scheurmonster. Als je een sportieve motorfiets hebt, is het ook wel eens lekker om het gas open te trekken. Dit soort ritjes kost natuurlijk de nodige centen aan brandstof. Veel motorrijders hebben er lang op moeten wachten, maar het is eindelijk zover: de eerste diesel motorfiets is alvast te bezichtigen op de stand van Kicxstart tijdens de MotoRai.



    Benzineprestaties
    Deze diesel motorfiets, genaamd ThunderStar 1200 TDI, is een 1200cc, 3-cilinder, turbo-dieselmotorfiets. Als je denkt dat deze diesel trager is dan een benzinemotor of langzamer optrekt, dan heb je het mis. Dit is de eerste motorfiets die de zuinigheid en trekkracht van moderne dieselmotoren combineert met het gewicht, de snelheid en de sportieve rij-eigenschappen van de hedendaagse hypersport motorfietsen.



    De motorfiets is ontwikkeld door Kees van der Starre en ing. Jeroen Bernart van Star Twin Motors te Loenen en gemaakt met behulp van voornamelijk Nederlandse onderdelen en bedrijven. De ThunderStar is afgemonteerd met top-of-the-bill spullen zoals een superlichte WP grand prix schokdemper en voorvork, zeer mooie carbon velgen van BST, felle remmen van PFM en een modern vakwerkframe en carbon kuipwerk uit eigen huis.



    Motorbeurs
    De ThunderStar staat op de beurs om de interesse te peilen van het publiek in een snelle, sportieve dieselmotorfiets. Komend jaar verwacht Star Twin een Nederlands kenteken op dit prototype te krijgen en tevens de eerste ronden op (inter)nationale circuits met lange afstand races te kunnen gaan rijden. Het ligt aan de reacties en interesses van particulieren en bedrijven of de motorfiets in productie komt. Wil je hem alvast bewonderen, ga dan naar de MotoRai van 21 tot en met 14 oktober in de Amsterdamse Rai.

    (bronvermelding: e-Magazine motorXperience editie 3)

    (Zo moet het toch als een artikel ergens anders vandaan volledig overneemt he of ben ik verkeerd??)
    http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

    A-gang Member

  • #2
    dat ding heeft dus 120 pk uit een 1200cc diesel !

    en nog belangrijker 250nm bij 4500t/m !!!
    das meer as ne triumph rocket
    en minder dan 200 kg
    het enige spijtige eraan is dat de blok van voddewagen is
    yzf 1000 RR 'red devil'

    Comment


    • #3
      Allé voorwat niet hé, maar denk dat het nu ook niet meer veel uitmaakt, de diesel is al bijna even duur als de naft, en om er zo een mooi geluid uit te krijgen mag je ook al vies doen denk ik.

      Comment


      • #4
        da zou ne goeie moteur zijn voor onder mijn Pan:biggrin:

        Comment


        • #5
          ik was vroeger bevooroordeeld over dieselmotoren, want deze waren lawaaierig, trokken van geen zak en daverden gelijk de duivel!

          maar nu ik recent een nieuwe wagen gekocht heb, ben ik helemaal van dit principe afgestapt...de moderne tdci-diesels met common-rail halen meer uit minder cc's dan de "naften". akkoord minder toeren, maar oneindig veel meer koppel.

          ik heb nu een megane 1.5 dci en die puurt hieruit 82 pk, zelfs tot 100pk.. en kijk maar naar andere merken, die volgen de trend.
          ik merk dat de hervattingen veel soepeler gaan dan eender welke naft waar ik mee gereden heb...en trekt zelfs harder op dan de 1.6 benzine versies met 90pk's.

          hoewel ik er eerst slecht zicht in had,is dit misschien de toekomst voor motoren. maar ze moeten het natuurlijk wel slim aanpakken, en niet beginnen zeiken van; "dat is beter voor de natuur of goedkoper", want daar geven wij motorrijders geen reet om!
          snelheid en pure power, dat willen we!
          Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

          Comment


          • #6
            een diesel zal nooit de toeren kunnen halen als een naft

            maar wie graag met een 'vette' 2 cilinder rijd en van da koppel geniet moet hier ook zzer tevreden mee zijn denk k
            en een diesel kan zeker sjiek klinken
            anders ma zeker sjiek
            heb in mijne tijd bij mercedes met 3.0 liter 5 cil AMG versie gereden
            klinkt heel lekker bruut
            of de 400 cdi v8 romige power
            denk da da koppel toch wel e serieus probleem gaat geven met bandenslijtage en vooral ook wheelies
            das nimeer te controleren :biggrin:
            yzf 1000 RR 'red devil'

            Comment

            Working...
            X