Wat is volgens jullie de definitie van een streetfighter?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Definitie van een streetfighter
Collapse
X
-
Definitie van een streetfighter
Labels: Geen
-
[niet serieuze modus]
iemand die op straat vecht?
[/niet serieuze modus]
neu, is eigenlijk heel moeilijk om precies te zeggen wanneer het een SF is.
'k denk gewoon dat het een verbouwde moto is...
een SF heeft allesinds een klein kuipje vanvoor, of soms ook niks.
't is een moto die volledig is gepersonaliseerd, en aangepast naar de wensen van de eigenaar.Oprichter 2fast4u 2004
#From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever
-
Dus mijne kawa die ik te koop aanbied op dit forum:http://www.2fast4u.be/forums/showpos...96&postcount=1 is dan toch een streetfighter of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door punica78Dus mijne kawa die ik te koop aanbied op dit forum:http://www.2fast4u.be/forums/showpos...96&postcount=1 is dan toch een streetfighter of niet?
Naked bike: een zo uit de fabriek komen rollen naakte fiets. Zoals een Suzuki Bandit,....
Streetfighter: Een naar persoonlijke smaak verbouwde fiets. Waar mooi spul op zit maar zeker niet orgineel is.
normaal steekt er een hoop werk, tijd of geld in om een moto te verbouwen tot streetfighter.
zo'n streetfighterverkiezing, werkt denk ik volgens originaliteit, netheid, afwerking, zelfbouw, accesoires, ...
foto's fighterama, kijk hier maar eens, was een streetfighterbeurs.
en deze waren de winnaars van vorig jaar street or track.
als je nog meer voorbeelden wil hebben, moet je maar eens gaan kijken op www.streetfighters.nl,er staan mooie tussen, maar ook veel minder mooie en overdreven, maar daar ligt nu net de smaak en eigen goesting waarmee je je motor verbouwd.
nog enkele pic's:
Oprichter 2fast4u 2004
#From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@
hoe gekker hoe liever
Comment
-
De streetfighter scene is eigenlijk ontstaan uit mannen die hun laatste nieuwe "racebanane" iets te dicht langs het asfalt hebben laten schuren.
Wegens meestal geldgebrek sloopten ze dan maar alle kuipwerk eraf en monteerden een ander stuur en kopkuipje en hier en daar wat extra spulletjes (de som van deze spullen dus goedkoper dan nieuw kuipwerk.
Zo kreeg je dus een gemene (eigenlijk foeilelijke) powernaked.
Ondertussen gaat men heel veel geldsteken in deze soort machines en zelfs nieuwe machines die direct worden omgebouwd.
Als je dus een definitie wilt: ex-sportmotor, veel power, weinig kuip.
In de strikte zin zou runners fiets eigenlijk geen streetfighter kunnen zijn maar een mooi omgebouwde nakes maar ik denk dt iedereen erover eens is da de fiets er gemeen genoeg uitziet om toch streetfighter te zijn. (beetje power bij zou natuurlijk leuk zijn, vooral voor runner dan)
tis altijd ombouwtijd ....
Comment
-
streetfighters
BEULKE heeft gelijk,wat hij zegt is dus de echte reden dat er streetfighters bestaan. die ferm moto,s vanop fighterama dat is allemaal overdreven maar toch prachtig. typisch duits, eigen stijl ,die kont zo fel omhoog en zitten op een ijzeren plaat, pinkers in het stuur.....................
zelf ben ik ook aant verbouwen, honda 650frame, vfr vork en wiel,tank cb1000,brug ve fireblade met wiel,kont van duc748, fazer600 blok............
als m klaar is zal ik proberen n paar fotos erop te zetten.
ohja,voor diegene die ook van plan zijn om te verbouwen, vraag u alles goed na want ge kunt het zo duur maken als ge zelf wilt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wapsdie ferm moto,s vanop fighterama dat is allemaal overdreven
Oorspronkelijk geplaatst door wapsohja,voor diegene die ook van plan zijn om te verbouwen, vraag u alles goed na want ge kunt het zo duur maken als ge zelf wilt.Suzuki rules
“Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.â€
Comment
-
gewoon, spuitwerk van +- 8a900euro, extreem hoge kontjes, veel gepolijste delen . dat is niks meer om gewoon mee over de straat te rijden. die moet ge thuis in een glazen kast zetten en alleen voor een beurs eruit halen. maarja, dat is mijn mening, die duitse stijl vind ik maar niks. ik koop iedere maand een engels boekje genaamd¨¨streetfighters magazine¨¨, das heel wat anders als deduitse tegenhanger ¨¨fighters¨¨.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wapsgewoon, spuitwerk van +- 8a900euro, extreem hoge kontjes, veel gepolijste delen . dat is niks meer om gewoon mee over de straat te rijden. die moet ge thuis in een glazen kast zetten en alleen voor een beurs eruit halen. maarja, dat is mijn mening, die duitse stijl vind ik maar niks. ik koop iedere maand een engels boekje genaamd¨¨streetfighters magazine¨¨, das heel wat anders als deduitse tegenhanger ¨¨fighters¨¨.Suzuki rules
“Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.â€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wapsgewoon, spuitwerk van +- 8a900euro, extreem hoge kontjes, veel gepolijste delen . dat is niks meer om gewoon mee over de straat te rijden. die moet ge thuis in een glazen kast zetten en alleen voor een beurs eruit halen. maarja, dat is mijn mening, die duitse stijl vind ik maar niks. ik koop iedere maand een engels boekje genaamd¨¨streetfighters magazine¨¨, das heel wat anders als deduitse tegenhanger ¨¨fighters¨¨.
Comment
-
haha, dus in theorie heb ik een ex sportmotor met veel power
maar je hebt idd wel gelijk, dikwijls zijn het sportmotoren die na een val het neitmeer zien zitten voor nieuwe kuipen te kopen enzo.
maar in feite kom je achteraf even, of soms zelfs duurder uit.
meestal zijn het ook motoren met power, een cb500 streetfighter ben ik ook nog nooit tegengekomen op straat/internet.
meestal hoort bij een SF ook spuitwerk bij, en wat je daar zegt van 7-800 euro is zeker niet abnormaal, zelfs weinig. laat maar eens prijsmaken om een motor volledig te spuiten
ook bij mij zit er geen originele lak op, alles is in een mooi blauw kawa kleurtje gezet, en de honda tekens zijn erop gespoten.
waarom zou je een moto waar duur spuitwerk opzit, vele gepolijste delen, en andere kontjes enzo, laten staan, en er nooit mee buitenkomen? een moto dient om mee te rijdendat vind ik persoonlijk "meestal" de mooiste SF.
zoals bv die lelijke duitse konten, en metalen platen om op te zitten.'t ziet er niet uit
mja sommigen doen het om hun geld op te krijgen en zo extreem mogenlijk te gaan, ferm om een keertje te zien maar echt niks voor mij.Oprichter 2fast4u 2004
hoe gekker hoe liever
Comment
-
hehe, ik zie dat we het allemaal roeerend eens zijn over de duitse stijl.
btw een goed boek is het frabse caferacers, zijn geen streetfighters maar caferacers en dergelijke. Met dien verstande dat de caferacer eigenlijk de verre voorvader van de straatfighter is.
zoiezo vind ik caferacers veel mooier (mss ook omdat ze klassieke lijnen heeft)tis altijd ombouwtijd ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beulke
zoiezo vind ik caferacers veel mooier (mss ook omdat ze klassieke lijnen heeft)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door punica78Ge moet maar eens in kijken in de magazines van Mototuning en Moto Option.Suzuki rules
Comment
Comment