Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schijfremmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• schijfremmen

bij deze ben ik op zoek naar reakties en bevindingen van motorrijders die
    net als ik op hun motor de nieuwste modellen van schijfremmen hebben gemonteerd. ik heb op mijn Suzuki TL 1000S door een domme fout van mezelf
    (vergeten schijfslot af te nemen en bij het verplaatsen van men moto in de garage een schijf krom getrokken) beide schijven vervangen door schijven met het zogenaamde bloemkool motief van het Italiaanse merk "Braking International"
    Bij het afhalen van de herstelde motor kreeg ik een document mee van de KRAFT
    FARHT BUNDESAMT uit Flensburg. Ik vraag me nu af welke ervaringen andere rijders met deze schijven hebben, of je als je met je motor als je Duitsland in rijd
    dat document moet bijhebben enz........

ik heb ook braking waves remschijven gekocht voor op mijn TLS, en ik heb die gewoon van de dealer gekregen zonder papieren, gewoon gemonteerd, en gewoon mee beginnen rijden...

denk niet dat er iemand u voor zo een prul gaat tegenhouden zenne. Andere uitlaten, ja, omdat dat zogezegd stoort, maar andere schijven?

hoe bevallen de waves eigenlijk? ik vind ze vree goe (ik zit natuurlijk ook wel met TLR 6potters en TLR rempomp erop )
    http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Het is mogelijk dat ge dat papier moet bijhebben in Duitsland,alle vervangonderdelen moeten daar origineel zijn of een goedkeuring hebben.Vraag het anders eens aan uw dealer?

Comment

Als ik me niet vergis kunnen de blauwen in duitsland het al da niet TUV merkteken terugvinden op alle onderdelen zelf.

Bij een duitser staat dat geloof ik op zijn motorpapieren ergens vermeld (als ze van elk onderdeel een papierke moeten meehebben moeten er daar veel rondrijden met een volledige dossierkast)

Ikzelf heb ook een wave zitten en vindt het een beestige rem.(ik heb wel weet van 1 kapot exemplaar maar verder niks meer van gehoord)
        tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
          Als ik me niet vergis kunnen de blauwen in duitsland het al da niet TUV merkteken terugvinden op alle onderdelen zelf.
          Ge hebt gelijk,in duitsland moet een goedkeuringsmerkteken op alle vervangonderdelen staan.Voor zover ik op de site kan zien is dat papier een bewijs van test en goedkeuring,alhoewel dat niet nodig is ,want er moet een tuv of en een E- teken opstaan
          http://www.kba.de/

Comment

'k denk persoonlijk niet dat ze daar problemen van gaan maken,'t zijn maar accesoires wat je koopt hé.
            alsik van alles een papiertje meot hebben, moet'k nietmeer in buitenland komen, want ik heb geen 1 papier
            Oprichter 2fast4u 2004
            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
            hoe gekker hoe liever
            -------------------------------------------

Comment

De wetgeving is hierin duidelijk. Een voertuig moet voldoen volgens zijn PV van Goedkeuring. Op het identifictieplaatje van voertuigen staat hier het P.V.G. nummer vermeld gevolg door het jaartal.
              Het gelijkvormigheidsattest wil eigenlijk zeggen dat uw voertuig voldoet aan het PV van Goedkeuring van het voertuig dat door de invoerder aan de overheid is aangeboden ter controle om een PV van Goedkeurig voor dat specifiek voertuig te bekomen.
              Zuiver juridisch genomen is een wijziging aanbrengen aan een voertuig, een afwijking aan dat P.V.G.
              Dus stel dat in causu er iets gebeurt met de desbetreffende motorfiets waarbij er discussie is omtrent de aansprakelijkheid en er wordt verwijzen naar het feit dat de motorfiets niet is uitgerust met originele remschijven; dan impliceert dit dat
              - de invoerder alles van zich kan afwijzen. De TUV keuringen zijn in Duistland van toepassing en niet in België en kunnen geweigerd worden door Belgische invoerders;
              - de verzekering kan het op u als eigenaar of bestuurder verhalen wanneer deze kan aantonen dat uw motorfiets niet voldoet aan dat PVG.

In dit geval kan men best de Belgische invoerder aanschrijven, en informeren of deze motorfiets mag uitgerust worden met zulk een remschijven. Wanneer men dan de toelating op papier geeft, kan men tot de aankoop overgaan. dit is echter nog wel voor interpretatie vatbaar want in principe heb je enkel een toelating van de constructeur en maar nog altijd een motorfiets die afwijkt van het PV van Goedkeuring. M.a.w. uw gelijkvormigheidsattest voldoet niet.

Wat gebeurd er in de praktijk. Er is geen technische keuring (tot nu toe niet voor motoren) dus kan men wel wijziging doorvoeren zonder dat er controle is.

Wat er wel kan gebeuren is dat ge wordt gecontroleerd door Politie; deze mannen en vrouwen (jaja) mogen u in principe tegenhouden om de staat van u voertuig te controleren. Als zij iets vinden en ze maken pv op, dan ken je de gevolgen wel wat inschatten zekers.

Laat u trouwens niet ompraten door verkopers die zeggen, dat het TUV gekeurd is. Vraag hem maar naar de toelating van de Belgische invoeder. Als hij die heeft op papier dan ben je zekers.
              Dit geldt voor België.

Ik weet alleen dat ze in Duitsland veel strenger zijn op het gebied van keuringen. Ik ben dus ook wel de menig toegedaan dat de motoren waarmee je in Duitsland op de baan rijdt, dus ook uw eigen moto waneer je in Duitsland rijdt, enkel en alleen mogen uitgerust worden wanneer de onderdelen een TUV keuring hebben. Het feit of je van alle veranderde onderdelen de keuringspapieren bij je dient te hebben is nog een andere vraag.
              Comming soon, new trips
              De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
              ------>>> DOMINO <<<------

Comment

Working...
              X