Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moto op slot.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Moto op slot.

Hoe en hoe vaak beveiligen jullie jullie moto en op welke manier? Ik heb geen alarm op mijne moto, kheb wel een kettingslot en een schijfremslot waarvan ik enkel het schijfremslot van tijd tot tijd gebruik. Meestal gebruik ik enkel het stuurslot. Maar voor mij hangt het ook een beetje af waar ik de moto achterlaat, bv voor mijn stamcafé: enkel stuurslot, maar s'nachts in Leuven: met ketting verankeren, schijfremslot+stuurslot.
    Hoe zit dat met jullie??

Ofwel staat hij naast mij aan het terrasje in de Ardennen ofwel thuis in de garage,dus 90% op stuurslot en als we er mee op groot verlof gaan staat die ook in een garage maar daar dan wel op stuurslot en met een schijfremslot .En als ik echt zeker wil zijn dan plaats ik er mijnen bulldog(vrouwtje) naast .

Grtz,
    Philip.
    Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss

Comment

Bijna altijd schijfslot, ook in Frankrijk op de campings en bij tussenstops.
      Ook in de garage is de schijf geblokkeerd.
      Ik moet wel op zoek naar een ander type, wegens cilinderachtig slotmechanisme.
      Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

thuis, voor de deur met bash over slot en alarm op... staat juist onder mn raam

Comment

Mijne staat altijd in stuurslot, en met een schijfremslot op (wel met zo'n fluo dingetje eraan anders vergeet ik die ...). Heb ook nog een beugelslot, die gebruik ik op de gevoelige plaatsen, ... of als ik ver weg loop van mijn nieuw transalpke ... wil hem nog niet kwijt. Maar voor de beugelslot zit ik al een paar maand te wachten op een nieuw is inderdaad ook zo'n cilinderachtig ding van kryptonite :-(
          2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

awel, te weinig, 'k gebruik laatst aleen stuurslot, voor m'n deur, en werk.
            eigenlijk riskant, ma op een of ander manier ben ik eens al m'n sloten krijtgeraakt .

'k heb eens een verhaalke gehoord dat ge ma gewoon heel hard ne schroevenrdaaier in uw slot moet rammen draaien en dan starten.

'ts echt hoogtijd dat ik me 'n slot koop,
            mja langst ene kant, wie pikt nu ne cb500 waar amper nog iets origineel aan is.
            en langst de andere kant kunnen een stel snotapen da fijn vinden om mee te raggen.
            Oprichter 2fast4u 2004
            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
            hoe gekker hoe liever

Comment

ik heb een lange titanium kabel die ik altijd gebruik in combinatie met een schijfremslot als ik weg ga en bij mij thuis staat ie altijd in de garage
              rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

De mijne staat ofwel in de garage (ik slaap er bijna boven)

ofwel in de living (en dan slaap ik er naast [in de winter slaap ik beneden aangezien het boven vriest ])

Vraag maar eens aan mijn huisbaas wat er gebeurd als je mijn garage opentrek als ik in bed lig (mijn huisbaas belt nu tenminste aan voordat ie binnenkomt, een duikdolk is redelijk impressionant )

Op slot:
                - stuurslot gebruik ik zelden (ze prutsen dat toch in 123 open.
                - Als mijn motor ergens staat waar ik er niet naast lig/sta (op reis) of waar ik em nie kan zien, er niet snel bij kan dan gaat ie op beugelslot.

@ runner: uw sloten verloren????? trilt uw ding zo hard
                tis altijd ombouwtijd ....

Comment

In de garage,gewoon op stuurslot.
                  In Belgie,meestal alleen stuurslot,blijf toch altijd in de buurt.
                  In het buitenland ,stuurslot en remschijfslot,met koordje aan het stuur.

Comment

is zon schijfremslot nu eigenlijk wel handig want als ze een moto pikken
                    gebruiken ze toch meestal een busje ofzo voor hem in te zetten en dan maakt het toch niet uit of er een schijfremslot opstaat of niet
                    of vergis ik mij hierin
                    rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rs 250 driver
                      is zon schijfremslot nu eigenlijk wel handig want als ze een moto pikken
                      gebruiken ze toch meestal een busje ofzo voor hem in te zetten en dan maakt het toch niet uit of er een schijfremslot opstaat of niet
                      of vergis ik mij hierin
                      Inderdaad,tegenwoordig zijn die mannen goe georganiseerd en gebruiken ze een busje,schijfremslot is wel handig zodat ze de moto niet kunnen verplaatsen.Heb dat eens meegemaakt dat ze mijn moto opzij geduwd hadden zodat hun auto er nog juist naast kon

Comment

Jongens, ik zal deze avond eens langskomen heb juist een grotere camionette gekocht
                        Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

ze moeten de moto ni eens verplaatsen om hem in de camionette te krijgen

gewoon hun deuren open en ze rijden er achteruit overheen (de vloer in de camionette is weg)
                          en ze tillen hem op
                          yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
                            Jongens, ik zal deze avond eens langskomen heb juist een grotere camionette gekocht
                            Breng dan maar een paar sterke mannen mee,als ge mijn Pan daar wilt inheffen

Comment

een schijfremslot is zeker wel efficient, daar bestaan inderdaar spray enzo voor, ma er zijn ook schijfremsloten die hierop getest zijn(abus,...)

zo'n schijfremslot is in geen geval handig, 't handigste is al je gewoon je motor stilzet met de sleutels op het contact

alle beetjes helpen, zelf een stuurslot.
                              als ze echt willen, en ze kunnen er iets van, krijgen ze alles mee.
                              Oprichter 2fast4u 2004
                              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

Working...
                              X