Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wil me eindelijk terug ne moto kopen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wil me eindelijk terug ne moto kopen...

Hoi allemaal, na een paar jaartjes sabbat wil ik weer een motor kopen.
    Op het oog; onze pa zijne ouwe VX800...

Weet iemand wat de indienststellingstaks en of verzekering kost van zo ne soes is? ik geloof dat ie van 1996 is.

zowiezo fijn om terug te komen op het vernieuwde forum, is netjes zo!
    Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

Re: Wil me eindelijk terug ne moto kopen...

Ik dacht een 60 euro in dienst stelling en een 100 euro per jaar baantaks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
      Ik dacht een 60 euro in dienst stelling en een 100 euro per jaar baantaks
      thanx!

Comment

De indienststellingstaks ( biv ) hangt af van de ouderdom en de kw van je motor.
        Verzekering hangt af van je leeftijd , de maatschapij en of je hem al dan niet samen met een ander voertuig ( auto ) laat verzekeren
        I feel the need 4 the speed
        speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
        streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
        MT09 SP 2018

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door black-devil
          De indienststellingstaks ( biv ) hangt af van de ouderdom en de kw van je motor.
          Verzekering hangt af van je leeftijd , de maatschapij en of je hem al dan niet samen met een ander voertuig ( auto ) laat verzekeren
          Ik heb me er onnozel achter zitten zoeken, maar je vind weinig informatie erover.
          Verzekering moet ik eens informeren met de verzekeraar, maar biv en jaarlijkse belasting, daar vind ik niks zinnig over!

Comment

[quote=player one][quote="black-devil":vk89a6lx]De indienststellingstaks ( biv ) hangt af van de ouderdom en de kw van je motor.
            Verzekering hangt af van je leeftijd , de maatschapij en of je hem al dan niet samen met een ander voertuig ( auto ) laat verzekeren[/quote]

Ik heb me er onnozel achter zitten zoeken, maar je vind weinig informatie erover.
            Verzekering moet ik eens informeren met de verzekeraar, maar biv en jaarlijkse belasting, daar vind ik niks zinnig over![/quote:vk89a6lx]
            Zoals ik reeds zei, ik heb recent mijn inschrijvingstaks ontvangen en dat was iets van een 60 euro, paar euro meer of minder naargelang welke gemeente je woont. En de normale motortaks is een 100 euro per jaar. Verzekering voor een moto met meer dan 500cc is een 250 euro per jaar als je al een auto hebt bij die verzekering anders moet je rekenen op een 500 euro.
            Voor inschrijvingstaks misschien een handige site [url="http://www.auto55.be/pg/11218-belasting-op-inverkeerstelling"]http://www.auto55.be/pg/11218-belasting ... erstelling[/url]

Comment

Jaartaks zat ik er dus een beetje naast, zal een 50 euro zijn. Klik nog eens even op deze site. Hier vind je de gedetailleerde uitleg en tarieven. Is de site van de belastingen zelf. http://koba.minfin.fgov.be/commande/pdf ... 1-2012.pdf

Comment

Vond 100euro al veel geld voor jaarlijkse taks
                Is idd 50 euro (ongeacht de kracht van uwe fiets)

Comment

heel erg bedankt voor de handige sites! google is NOT my best friend, anders had ik die sites ook wel kunnen vinden...(mss ook niet om half 2 's nachts zoeken maar eerst goed slapen ) maar hey, daar heb je forum buddies voor he!

dat valt gelukkig allemaal goed mee! met een beetje meewerking van de vrouw, heb ik dus binnenkort een leuke VX800... en ben ik weer helemaal back in business!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan-b
                    Vond 100euro al veel geld voor jaarlijkse taks
                    Is idd 50 euro (ongeacht de kracht van uwe fiets)
                    Dat is waar maar anderzijds met de nieuwe regering moet ge van niks meer verschieten he..

Comment

eum player one degene die ik ken?
                      gene naked ofzo meer?
                      Oprichter 2fast4u 2004
                      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                      hoe gekker hoe liever
                      -------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door player one
                        heel erg bedankt voor de handige sites! google is NOT my best friend, anders had ik die sites ook wel kunnen vinden...(mss ook niet om half 2 's nachts zoeken maar eerst goed slapen ) maar hey, daar heb je forum buddies voor he!

dat valt gelukkig allemaal goed mee! met een beetje meewerking van de vrouw, heb ik dus binnenkort een leuke VX800... en ben ik weer helemaal back in business!
                        In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                          eum player one degene die ik ken?
                          gene naked ofzo meer?
                          ja hoor runner, degene van day one... en ik heb altijd sport/tourers gehad, zelfs een heuse Blackbird!
                          maar na een serieuze boete van 600€ heb ik deze verkocht.
                          mede door een verhoogd verantwoordelijksgevoel zowel als budgetgewijs.

nu wil ik na een paar jaartjes wat rustiger aan doen (voor mijn dertigste verjaardag) terug mijn motor-bloed sneller laten stromen... en daardoor beslist een brave naked over te kopen van mijn pa.
                          vandaar de praktische vragen over taksen enzo...

Comment

YES! de verzekering valt heel goed mee (€244), dus van de vrouw groen licht gekregen!
                            Ik ga me dus een VX800 aanschaffen! Beestje is wel van '94, dus eerst wat aan werken voordat die helemaal betrouwbaar is, maar ik ben dus weer BACK IN BUSINESS! Ik had gehoopt nog de paasrit mee te doen, maar daarvoor krijg ik hem niet meer in orde.
                            Maar bedankt voor de antwoorden, en zeker tot snel!

Comment

Je kan hem ook op je vader zijn naam ingeschreven laten,dan moet je geen BIV betalen.
                              Zelfs als hij niet meer ingeschreven is en je schrijft hem terug op zijn naam in,moet je geen BIV betalen.
                              Verzekering kun je dan nog altijd op je eigen naam zetten.
                              BOCHTENPIKKER

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎