Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies moto kopen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Advies moto kopen

    Hello,
    Ben zopas 21 geworden en ben van plan om een 2e hands moto te kopen...
    Omdat ik niet veel ervaring heb met moto's kom ik hier koopadvies vragen aan jullie ervaren motorijders...

    Ik ben vooral geïnterreseerd in de grijze aprilia rs250 van '98 vooral omdat ik hem de mooiste vindt en omdat hij redelijk goedkoop is(ben nog student).
    Maar weet ofdat het een degelijke moto is. Als ik op rondkijk op het net naar deze moto staat er meestal bij dat de zuigers vervangen zijn en dat dit en dat vervangen is en gereviseerd is lijkt mij dat dit vaak voorkomt. En ook het fijt dat hij niet meer gemaakt wordt(vraag mij af waarom ), maakt het misshien moeilijk om stukken te vinden.

    Heb ook ergens gelezen dat ze een rsv450 zouden uit iets zoals de rs250 dat tussen de rs125 en rsVmille ligt.

    Welke moto kan ik volgens jullie hed beste kopen?
    Hij moet er sportief uitzien
    niet te duur tussen 2000 en max4000 €

    en tips bij de aankoop van een 2de hands
    waar ik zeker moet opletten enzo...

  • #2
    wel euh bij een 250 is het zo dat om de 10-15000km de zuigers vervangen moeten worden en het blok eventueel gehoond moet worden dat is het nadeel van een tweetakt dat je er vrij veel onderhoud aan moet doen dus ik zou zeggen reken toch op 1000 euro kosten per 12000km ongeveer het hangt ervan af of je het werk zelf doet of door een garage laat doen dan scheelt het al een stuk
    ik heb mijn pistons laten vervangen op 11000 km en dan hebben ze heel het blok gehoond en overal nieuwe pakkingen enzo in gestoken en dat was ongeveer 700 euro en sindsdien rij ik al 3000 km zonder zorgen

    en het hangt er een beetje van af wat je met de moto gaat doen koop je hem echt voor je plezier of wil je er ook mee naar je werk gaan
    ik moet wel zeggen ik heb nog altijd ongeloofelijk veel plezier van mijn 250
    maar ik ben toch ook aan het denken om een viertakt te kopen om mee naar het werk te rijden
    maar naar het schijnt heb je op een 250 meer fun als op een zwaardere
    en van prijs zijn ze idd een pak goedkoper als een andere ik heb die van mij 2500 betaalt en die was echt nog in een goede staat buiten de banden
    en dan nog als laatse als je een moto tweedehands koopt hier heb ik ook nog niet veel ervaring mee maar hetgeen wat ik doe is je ziet natuurlijk eerst of ie goed start enzo dan let ik altijd op hoe proper de details van de moto zijn als ie heel goed is gekuist tot in de details dan is meestal het blok ook beter onderhouden geweest dan wanneer ie helemaal vuil ziet
    dan kun je best ook vragen of ie de fakturen nog heeft van het ondehoud dat ie er zelf heeft aangedaan dan weet je wat vervangen is geweest
    enja dat is het zon beetje denk ik als je nog iets wilt weten vraag het maar
    rs 250 driver = The Antverpian Pirate

    Comment


    • #3
      en die rsv 450 maken ze nog niet spijtig genoeg :kwaad:

      ik heb gelezen dat dat een motor van een supermotard zou zijn
      maar met dat aprilia in de financiele problemen zit zal het even afwachten worden
      rs 250 driver = The Antverpian Pirate

      Comment


      • #4
        en de reden waarom ze hem niet meer maken is omdat ie veel te hard vervuilt dat merk je elke keer als je hem start als de motor koud staat dan komt er zon lekker grijze wolk tweetakt uit zalig toch
        en voor wisselstukken is het geen probleem die kun je krijgen tot ongeveer 15 jaar nadat het model uit productie is genomen en dan heb je ook nog de aftermarket diengen en tweedehands op ebay vind je ook heel veel onderdelen
        rs 250 driver = The Antverpian Pirate

        Comment


        • #5
          Van welk jaar is jouw rs250?
          Is het misschien ook niet zo dat je bij een rs250 van 2002 minder dikwijls onderhoudskosten gaat hebben, want denk dat die onderhoudskosten een probleem gaan zijn 1000€ op 12000 km is toch nogal veel of vergis ik mij?

          En dan is er nog iets:

          Ik zie dat sommige rs250's afgesteld zijn op 25kw en sommige hebben 45kw wat is het verschil hierin? Een van 45kw gaat sneller ja maar betekent dit dan dat hij is opgefokt ofzo, hoe zie dat het ene van 25 kw is of meer en waarom die verschillen? En hoeveel kw heeft hij nu standaard

          Comment


          • #6
            mijn rs is van 99
            ja het is idd waar als je het model van 2002 koopt dat je minder onderhoudskosten gaat hebben omdat er nog niet zoveel km op staan
            wel dat is spijtig genoeg het nadeel van een 250 dat er vrij regelmatig onderhoud aan nodig is nu ook niet overdreven natuurlijk tenzij je veel naar het circuit gaat omdat door het systeem van tweetakt meer druk op bepaalde delen van de motor komen en minder koeling ofzo dat weet ik ook niet helemaal
            en het enig wat echt veel kost is die pistons laten vervangen aangezien de meeste van ons niet het juiste matriaal hebben omdat zelf te doen en banden zijn ook vrij prijzig maar als je rustig rijd kom je met een goed paar al snel 8000 km toe
            maar al de rest van het onderhoud kun je perfect zelf doen

            standaard is een een rs 46 kw want het is een volbloed circuit racer dat zul je wel merken als je erop rijd
            dus als je er een op 25 kw koopt dan kan door die beperking de motor nooit goed lopen en gaat ie veel sneller kapot
            maar dat is geen probleem om dat op te lossen dan moet je even het zadel eraf halen en de cdi's veranderen
            ik heb hier trouwens nog een paar liggen van 46 kw van het 2002 model
            rs 250 driver = The Antverpian Pirate

            Comment


            • #7
              to stunt =>

              zeker kopen zo'n hap maar rijd er dan geen 25kw mee
              onderhoud valt nogal heel goed mee,kheb er 3 jaar mee gereden en buiten remblokken ,bougies en banden heb ik gewoon niets moeten vervangen,(hij had ca 19000 km en hij liep nog steeds perfect) zuigers wordt aangeraden op 18000 km maar da's een opgave die eigelijk voor intensief gebruik geldt,zo vaak ga je 'm ook geen uur aan een stuk op het maximum berijden eh
              banden zijn helemaal niet duur,andere onderdelen vallen nogal mee en als je een beetje slim bent doe je veel zelf want 't is een grote brommermotor
              als je dan nog een beetje slimmer bent gebruik je onderdelen van de suzuki rgv250(aprilia heeft destijds het ontwerp van het blok overgekocht van hen en lichtjes gewijzigd : uitlaten,ontsteking,compressie en cdi meer is er niet verschillend)
              die zijn veel goedkoper(een zuiger kost zowat 2/3 van dezelfde aprilia zuiger ) en je kan er niets mis mee.
              als je over gaat tot de aanschaf van zo'n fiets let dan zeer goed op de volgende dingen:

              - is het een ex- challenge fiets van aprilia(borgingen,schade op frame en clipons en dergelijke...)
              -zijn de zuigers vervangen en is hij wel goed ingereden(je kan al veel merken aan het compressiegevoel uit beide uitlaten,moet 't zelfde zijn,de onderste gaat misschien wat meer roken dat geeft dan aan dat hij vettig is vanbinnen nl in de powervalves * )
              -heeft de vorige eigenaar goede olie gebruikt en het onderhoud tijdig gedaan?
              laat hem of jezelf es een stukje rijden aan een goed tempo,je ruikt 't zo als de olie goed verbrand wordt,stinkt hij dan zal hij ook niet goed smeren en merk je 't zo op door de onderste bougie ff los te doen,die zal dan heel vettig zijn.
              -zijn de powervalves regelmatig propergemaakt * dit is het gevoelige punt van de rs250,deze schuiven zorgen ervoor dat de poorthoogte verandert bij het toerental zodat de fiets in lage toeren ook berijdbaar is,door het veelvuldig trillen als de klep gaat vastzitten door drap(lees olie gemengd met uitlaatgassen en onverbrande benzine) )kan de pen die de schuif vasthoud gaan loskomen en zal de schuif zodoende in de cilinder worden gezogen en is 't feest in je blok
              normaal gebeurt dit niet zo rap tenzij je je fiets niet behandelt zoals hierboven.
              -verder kan je best speling op de koppelingshendel,remhendel en schakelpook-rempook op de voetsteunen nakijken,is ie echt aan't trillen zal hij wel al eens tegen de grond gegaan zijn of afgeragd op 't circuit en van dat getril wordt je op den duur gek.
              -een ander prul is de kickstarter,die gaat na een tijd los beginne lopen zodat hij begint te trillen en spontaan gaat uitklappen in de bochten(kan je oplossen met een bus er in te slaan,kan je als je een rs koopt wel meer info geven over alles )

              Je kan goed gaan werken-toeren-langere afstanden maken met die fiets maar 't is niet comfortabel en heel nerveus omdat je zo'n smalle powerband hebt,ook zou je op elke 450 km +- een liter olie moeten ingooien voor de mengsmering
              een duo meenemen gaat wel maar 't is niet echt fijn rijden als je stadsverkeer of tussen die zondagsrijders moet doen.ook is het heel oncomfortabel voor de duo :d

              mocht je nog vragen hebben plies ask
              suc6 met de zoektocht

              Comment


              • #8
                als ik jou was kocht ik een tweedehands 600cc: kawa zx6r of suzuki gsxr 600.....
                LIVE 2 RCE

                Comment


                • #9
                  2takt rijden is just fun , ik heb verschillende 2takten ,een RD500LC V4 ;RD350LC2,en verschillende TDR250 2CILINDERS , in verband met die zuigers , kan je best de cilinder zuigerspeling opmeten , ik heb nu mijn TDR250 gereviseerd, omdat ik hem opgemeten heb, alhoewel hij nog even hard liep , maar de zuigerspeling was opgelopen tot 0,2 mm,daar waar de limiet 0,1 mm is, en als je daar mee verder blijft rijden dan rammelt je zuiger stuk met alle gevolgen vandien
                  groeten Robin

                  Comment


                  • #10
                    ik wou dat ik kon meespreken over tweetakt, maar ik ben heel content van mijne 600 cc... is een goede start motor!
                    Time you enjoy wasting, Isn't wasted time...

                    Comment


                    • #11
                      'k zou persoonlijk geen 2 takt kopen, voor m'n eerste moto wou ik het in 't begin ook kopen, ma'k ben enorm blij dat ik dat nie gedaan heb.
                      Oprichter 2fast4u 2004
                      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                      -------------------------------------------
                      hoe gekker hoe liever
                      -------------------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        wel tweetakt heeft dus duidelijk voor en nadelen

                        ik zou zeggen als je hem alleen wil kopen voor je plezier zou ik het zeker doen
                        het is een ongeloofelijke leuke moto
                        maar als je veel km moet doen bv woon/werk dan zou ik toch eerder voor een
                        viertakt opteren

                        maar een ding is wel waar en dat is dat je voor het geld waarmee je een rs kunt kopen je geen viertakt sportmotor mee kunt kopen tenzij al een ouder model neemt of je moet goed zoeken en veel geluk hebben
                        rs 250 driver = The Antverpian Pirate

                        Comment


                        • #13
                          maar zo'n 2taktje heb je (naar horen zeggen) veel vaker stukken en kosten aan
                          Oprichter 2fast4u 2004
                          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                          -------------------------------------------
                          hoe gekker hoe liever
                          -------------------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                            maar zo'n 2taktje heb je (naar horen zeggen) veel vaker stukken en kosten aan
                            da ligt er (net als bij een duc) aan hoe je 'm behandeld en berijdt
                            af en toe wat ontvetten(powervalves dan) en smeren en een euro of 2-3 meer betalen voor goeie olie om te mengen spaart al heel wat kopzorgen uit,nog iets als je zo'n ding aanschaft kijk dan regelamtig alle bewegende delen na want ze willen wel eens lostrillen

                            Comment


                            • #15
                              Kan iemand me zeggen wat de topsnelheid is van zo'n rs250?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                              da ligt er (net als bij een duc) aan hoe je 'm behandeld en berijdt
                              af en toe wat ontvetten(powervalves dan) en smeren en een euro of 2-3 meer betalen voor goeie olie om te mengen spaart al heel wat kopzorgen uit,nog iets als je zo'n ding aanschaft kijk dan regelamtig alle bewegende delen na want ze willen wel eens lostrillen
                              bedoel je met duc: ducati ?

                              enigste wat me tegenhoud om een rs250 te kopen is dan ook het onderhoud, maar voor de rest vind ik hem echt bom zeker qua uitzicht, heb nog niet dadelijk een andere moto gezien die me meer aanspreekt qua uiterlijk...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jorn V
                              als ik jou was kocht ik een tweedehands 600cc: kawa zx6r of suzuki gsxr 600.....
                              ga eens kijken hoe die eruit zien
                              als iemand nog 600cc's of andere moto's weet (niet te duur aub 2000€ - 4000€) die ik misschien beter overweeg plz laat me iets weten...
                              liefst met url waar ik ze kan bezigtigen...

                              Kan je een 600cc vinden onder de 4000€? denk dat dat zeker moeilijk gaat worden ...
                              en op een 600cc ook zeker ook weer meer tax en verzekering betalen?

                              Comment

                              Working...
                              X