Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips bij PraktijkExamen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips bij PraktijkExamen

    Hoi hoi mensen,

    Long time no see, but I'm back ...

    Kem een afspraak voor donderdag 06/01/2005 om in Deurne mijn praktijk examen te doen. Kem schrik voor de 8 en de remproef (vooral bij nat weer).
    Iemand mss nuttige tips ofzo? Ik wil dit echt wel van de eerste keer halen. En hoe verloopt dees examen ??? Kem wel zo'n planneke ... maja.
    Alles is welkom,
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

  • #2
    Weet niet of het nog lukt maar anders moet ge eens gaan kijken ,morgen,indien er dan examen worden afgelegd.
    [font=Comic Sans MS][/font]

    Comment


    • #3
      Als je "8" en de remproef nog nie zo goe lukt, ga dan zeker, net voor jeje examen gaat afleggen een uurtje oefenen ergens op een parking of in je straat, neem gewoon een paar lege plastic flessen en een meter mee om de juiste afstanden te kunnen zetten. En zet ze gewoon wat korter bij elkaar om het wa moeilijker te maken. De remtest ook oefenen.

      Voor de rest blijf altijd KALM ook al ga je tijdens je eerste poging volledig in de fout Denk eraan dat je 2 pogingen hebt! Ik ging tijdens mn eerste poging volledig in de fout tijdens de "8" en de remtest. De examinator(vrouw) stelde me gerust en zei dat er nog niets verloren was , en bij mijn 2de poging deed ik alles perfect(nochtans brak tzweet me echt uit tijdens die 2de poging (was redelijk warm die dag, maar al was het 30°c nog zou ik da liever hebbe dan regen!)

      -Bij de remtest vooral niet je hoofd naar de grond richten maar schoon rechtdoor!
      -Bij de "8" genoeg TRACTIEhouden. Erg belangrijk! + let op je KIJKtechniek <--2belangrijkste zaken!
      Wat houding betreft: rug recht , motor schuin (al zal je natuurlijk wel al zelf weten hoe jezelf het beste zit)

      Veel succes en welkom trug trouwes

      Comment


      • #4
        Mij hebben ze geleerd van de acht te rijden zo dicht mogelijk tegen de buitenste kegels, zodat het je jezelf niet extra moeilijk maakt, door de afstand nog te verkleinen tussen de kegels.

        Je rijdt telkens recht af op de eerste kegel buitenkant bocht, dan echt rijden naar laatste kegel, en dan pas kijken naar kegel in het binnenste van de acht, wat meer koppeling laten slepen, en de bocht nemen. en zo herhaal je het aan de andere kant.

        remtest: één tip .. het met een lesmotor doen die abs heeft ;-)
        2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

        Comment


        • #5
          de 8... motor plat gooien en kijken waar je naar toe moet! de rest komt wel goed! enne goed in toeren houden je motor
          Bij de remproef... als het regent of nat is, niet gelijk in de remmen springen maar goed opbouwen! met de achterrem ook uitkijken, zeker niet te ver intrappen, want anders ga je een zwarte streep trekken (wat ik een keer heb gepresteerd )
          er is eigenlijk nisk te vrezen... je rijinstructeur heeft volgens mij wel tegen je gezegd waar je allemaal op moet letten tijdens de bijzondere verrichtingen.
          Dus het komt allemaal we goed!!!

          Zorg maar dat je je rijbewijs maar hebt, want de ritjes en meetings komen er weer aan

          [font=Comic Sans MS]Kawasaki ZX636 2003[/font]

          Comment


          • #6
            Tja, abs kan ik vergeten op mijn GS'je ...
            Kem een mooie L op mijn spatbord plakken. Dus geen lesmotor voor mij. En die ¬200 heb ik er echt neit voor over om met een lesmotor te rijden. Morgen dan maar een parking uitzoeken... Ik heb alle gegevens hier voor mij, uitgeprint. De U lukte mij va de eerste keer tijdes de lessen (de instructeur moest 1x corrigeren :biggrin: ), en voor de remproef moet 40km/h wel lukken....

            Maja, ast weer nie meezit dan heb ik het mss vlaggen...
            Ach ja ...
            Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

            Comment


            • #7
              als het weer echt niet mee zit dan kan je beter niet betalen en het een andere keer doen.Bij rijbewijs auto ook in enorm dikke mist gereden te gelijkertijd met een juffrouw en beiden gebuisd toen.Maar na ons mocht niemand meer de baan op en wij waren de eerste twee die dag.Maar betaald is betaald en een klacht indienen hielp niet meer.
              [font=Comic Sans MS][/font]

              Comment


              • #8
                Als het wegdak nat is, is 36km/u al voldoende bij de remproef.
                Als 't droog is 38 en zelfs 37 ook al genoeg om er door te geraken als al de rest goed is.
                Probeer ook zo snel moegelijk naar 2e te schakelen zodat je je niet te lang op 't schakelen hoeft te richten maar enkel op het stoopen.

                Voor de 8-tjes, zoveel mogelijk naar 't midden kijken en lang naar 't midden blijven kijken!!! Tot je bijna dwars op de lijn tussen de twee middens staat, dan naar eertste kegel van de bocht rijden (3e in een rij van vier) tot vlak ervoor en weer naar 't midden kijken.
                Je kan dat zelfs doen met de koppeling helemaal los, als je wat lef hebt.
                Geen gas geven, en zeker NIET remmen!!!!

                Comment


                • #9
                  Ik kan je spijtig genoeg geen tips meegeven omdat ik da nooit heb moeten doen,maar ik wens je in elk geval veel geluk met je examen donderdag.

                  Comment


                  • #10
                    ik hoop dat je geslaagd bent.
                    Ik heb alles opnieuw moetne doen omdat ik te vroeg heb geremd(ze meten op het achterwiel dus de snelheid).Derna hebk aan 50-55km/u geremt en vree veel geslipt opt achterwiel en had nog 2meter over.
                    Voor die 8tjes de lijnen goed volgen,grote bochten makeneigenlijk.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                      Als het wegdak nat is, is 36km/u al voldoende bij de remproef.
                      Als 't droog is 38 en zelfs 37 ook al genoeg om er door te geraken als al de rest goed is.
                      Probeer ook zo snel moegelijk naar 2e te schakelen zodat je je niet te lang op 't schakelen hoeft te richten maar enkel op het stoopen.

                      Voor de 8-tjes, zoveel mogelijk naar 't midden kijken en lang naar 't midden blijven kijken!!! Tot je bijna dwars op de lijn tussen de twee middens staat, dan naar eertste kegel van de bocht rijden (3e in een rij van vier) tot vlak ervoor en weer naar 't midden kijken.
                      Je kan dat zelfs doen met de koppeling helemaal los, als je wat lef hebt.
                      Geen gas geven, en zeker NIET remmen!!!!
                      Hier ben ik allemaal met jou eens!

                      Hoop dat je slaagd morgen! Hou ons op de hoogte

                      [font=Comic Sans MS]Kawasaki ZX636 2003[/font]

                      Comment


                      • #12
                        een gs is er een erg goede motor voor, 't zal wel lukken, niet te veel twijfelen, en uw zenuwen thuis laten
                        Oprichter 2fast4u 2004
                        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                        -------------------------------------------
                        hoe gekker hoe liever
                        -------------------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          veel geluk met je examen en niet te hard stressen
                          rs 250 driver = The Antverpian Pirate

                          Comment


                          • #14
                            Succes

                            Eerst en vooral natuurlijk succes!!!
                            En als je kalm blijft gaat het wel lukken zalle.
                            Het stuk waar je heel traag moest rijden vond ik het moeilijkst. Ma als je een beetje zelfvertrouwen hebt lukt het wel. En als het deze keer ni moest lukken door één of ander klein fout lukt het zeker van de tweede keer....

                            Laat weten hoe het is afgelopen hè!!!!!
                            http://imageshack.us/http://imageshack.us/
                            [font=Impact]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAaH...58622981636627[/font]
                            [font=Impact]Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal......[/font]

                            Comment


                            • #15
                              waarom krijg je eigenlijk twee pogingen?

                              Comment

                              Working...
                              X