Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijschool

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rijschool

HI allen
    Vandaag eindelijk mijn lang verwachte theorie examen gedaan.... endus een aanvraag voor rijbewijs A rijker :-).
    Nu op zoek gaan naar een Rijschool in het Aalsterse (mag gerust gezegd worden groot aalst).
    Waar moet ik zoal opletten?

Aangezien ik zelf nog geen bike heb, zal ik alles via de rijschool moeten doen..
    Let op: ik ben nu niet echt groot :-( (1M70) dus is het niet zo evident om eender welke bike te nemen..
    CBR600 (huidig model) lukt aardig alsook de Fireblad, maar het gezond verstand laat me slechts kiezen voor de 600

Bedankt voor de tips...

Re: Rijschool

al een geluk dat je gezond verstand hebt. Kheb ook die keuze gemaakt.
    Ik heb leren rijden bij de vab rijschool. Wel in sint-niklaas maar ik was er wel tevreden van.
    Normaal is er ook een vab-rijschool in aalst als ik me niet vergis
    btw ik ben ook 1.70m

Comment

GEFELICITEETRD

lol de rijschool houder hahahaha sorry

in NL kun je proef rijden, geen idee of het hier ook zo is, maar dan kun je wel zien of het klikt
      motor rijden is geen must, maar enkel een lust

Irene

Comment

Eerst rijbewijsje halen dan kan je beginnen zoeken... 600 tje is goed genoeg om te beginnen maar als je met een blade wil starten gaat dat ook ... De kracht van de machine zit in je pols als je die onder controle houdt valt dat allemaal wel te doen ...
        Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
        Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
        als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
          Eerst rijbewijsje halen dan kan je beginnen zoeken... 600 tje is goed genoeg om te beginnen maar als je met een blade wil starten gaat dat ook ... De kracht van de machine zit in je pols als je die onder controle houdt valt dat allemaal wel te doen ...

het probleem is dat een onervaren rijder die minder onder controle heeft

Comment

Leer rijden zoals een kind leert lopen. Eerst kruipen, en dan beetje bij beetje wat sneller beginnen stappen. Uiteindelijk zal je ook leren lopen, maar neem er je tijd voor.
            [align=left:143x9pn2][font=Century Gothic]\ With great speed comes great responsibility
            \\ GSR 600 rider
            [/font][/align:143x9pn2]

Comment

Mijn eertse motor was een gsxr 750 en na anderhalf jaar weg gedaan voor een R1. Hangt hem idd allemaal af van je pols. Als je zelfbeheersing hebt kan je zelfs beginnen op een Hayabusa bij wijze van spreken. Alleen valt het gewicht wel een beetje tegen dan..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo
                Oorspronkelijk geplaatst door sherrif

het probleem is dat een onervaren rijder die minder onder controle heeft

Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
                Mijn eertse motor was een gsxr 750 en na anderhalf jaar weg gedaan voor een R1. Hangt hem idd allemaal af van je pols. Als je zelfbeheersing hebt kan je zelfs beginnen op een Hayabusa bij wijze van spreken. Alleen valt het gewicht wel een beetje tegen dan..
                Ikzelf ben ook met een 500cc begonnen maar er zijn voorbeelden genoeg die zwaardere beestjes gekozen hebben om mee te beginnen ... Tis een kwestie van zelfbeheersing en je grenzen niet overschatten ...
                Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!

Comment

Moto's van de rijschool gaan geen probleem zijn met 1.7 meter.
                  Geen idee welke rijschool je best neemt, geen ervaring mee langs die kanten.

Mijn rijschool destijds reed met een CBF600. Nu is dat een Hornet, toch iets meer poer. Meer de reden was de kortere draaicircel zodat manouvres iets makkelijker gaan.
                  Dus je kunt je keuze van rijschool ook wat laten afhangen van het type moto waar ze meer werken
                  Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Thx voor de jullie info.
                    Momenteel aan het nakijken met Rijschool Gino in Denderleeuw en Nele Baetens in aalst.
                    Gezien dat ze daar CB 600's hebben, moet perfect lukken met mijn "lengte"..

Iedereen moet leren he...

Kvrees dat ik me zal moeten houden met Hornet Mooi machine..
                    Nu al probs met de auto om de wettelijke sneheden te houden lol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hondake
                      Kvrees dat ik me zal moeten houden met Hornet Mooi machine..
                      Nu al probs met de auto om de wettelijke sneheden te houden lol.
                      Niet te snel neerkijken op een 600. Je moet ze niet onderschatten.
                      Vind de Hornet een leuke bike. Heb er voor en tijdens mijn examen ook mee gereden en vond die vooral heel wendbaar en nog leuke sound. Naar koppel iets meer geconcentreerd op middengebied, wat mijn GSR minder heeft (of lijkt toch zo). Maar kwalitatief zeker in orde. Heb die ook lang overwogen.
                      [align=left:143x9pn2][font=Century Gothic]\ With great speed comes great responsibility
                      \\ GSR 600 rider

Comment

Doe ik ook niet ;-)
                        Ik zal al heel erg blij mogen zijn met een hornet als starter :-)

Liefst vanal Repsol'leke.. :-) maar het gezond verstand zegt dat dit ZEKERS jaarke of 2 te vroeg is :-)

Comment

Dansim van hier heeft nog nen Hornet staan ... Als ge wat meer info wilt PM me dan maar ... Dan bel ik hem wel even want hij komt hier niet veel meer kijken ...

Comment

Hornets à volonté opt internet
                            \\ GSR 600 rider

Comment

Ik heb bij nele baetens geweest, super content van. De persoon die het mij geleerd heeft is haar man, een zwaantje. Super gwn.

Verstuurd van mijn HTC Wildfire met Tapatalk
                              play with the throttle, feel your heart pumping to the rhythm of road

Wrecked: Aprilia RS 250 (twietact)
                              Sold: Soes SV650S
                              Current: Ducati 749s

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍