Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs moto vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rijbewijs moto vraag

Hallo allemaal!

Ik ben van plan om een moto te kopen.
    Allereerst zal ik mijn rijbewijs moeten halen.

Hier komt mijn eerste vraag al..
    Ik ben momenteel 20 jaar, ik word 21 in oktober.
    Is er maar 1 theoretisch rijbewijs A? Of is er eentje voor < 25KW en eentje voor onbeperkt?

Het ander punt is dat als ik nu voor mijn rijbewijs ga ik nog 2jaar(?) moet rondrijden met een moto < 25 kw.

Weten jullie of het eventueel mogelijk is om nu mijn theoretisch te halen, vervolgens de 6 uur verplichte rijles te volgen en dan rond te rijden met een moto < 25Kw, dan wanneer ik 21 word in oktober, 2 uurtjes bijneem voor een moto > 35 kw en dan mijn examen ga doen voor het onbeperkte rijbewijs?

Alvast bedankt voor jullie antwoord !

Grtz

Re: Rijbewijs moto vraag

K vrees dat da nie zal lukken. Van de rijschool ga je niet op een >25kw mogen rijden als je nog geen 21 bent. Dus dan tellen je uren ook niet mee voor je ongelimiteerd rijbewijs.

Ik zou ook zeggen: begin in oktober en ga ineens voor je volledige A ipv met beperking.

Kan zijn dat je als je in oktober je voorlopig rijbewijs haalt, dat je nog altijd in het oude systeem valt, dus dat je nog 1j kunt oefenen voor je examen. Ben dat wel niet zeker, maar dat kan je zeker wel vragen bij je rijschool.

Indien niet wordt het in oktober rijlessen, elke dag oefenen en rijden en tegen december examen afleggen et voila!
    [align=left:143x9pn2][font=Century Gothic]\ With great speed comes great responsibility
    \\ GSR 600 rider
    [/font][/align:143x9pn2]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Axe
      ik zou ook zeggen: begin in oktober en ga ineens voor je volledige A ipv met beperking.
      In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Idem, wacht tot in oktober. Veel minder problemen/administratie etc etc + er gaat minder volk zijn om z'n rijbewijs te doen. Dus met minder per instructeur, mss wel alleen, zodat die zich alleen met u kan bezig houden.
        Pak direct 8u rijles, doe uw examen in 't begin van een maand. En je hebt het recept om zonder 25kw beperking uw moto te kiezen

Theoretisch telt idd wel, maar wacht daar ook gewoon mee.
        Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

ik zou ook wachten tot oktober.
          mijn vriendin had het zelfde en ge kent vrouwen he, die kunnen dan nimmeer wachten.
          Toen mocht ze haar rijlessen doen met een <25kw moto, maar kon ze "eigenlijk"( ) niet met mijn oude fazer rijden die ik nog had staan.
          Omdat ze de lessen met een <25kw had gedaan moest ze ook haar examen met een <25kw doen, ookal was ze dan al 21 geworden.
          Daar is thuis heel wa zever over geweest zene. Omdat madame niet kon wachten.
          Maar nu heeft ze wel haar rijbewijs dus uiteindelijk is alles goed gekomen.
          Is het ni zo dat ge u examen doet voor ge 21 bent en met een <25kw moto, dat dan wanneer je 21 word je automatisch een volledig motorijbewijs krijgt? (na aanpassing van het roos papierke natuurlijk).
          Als ik u was zou ik nog wel dit jaar gaan, eventueel dan in oktober of november om de rompslomp te beperken met < of > dan 25 kw. vanaf volgend jaar zal het examen veel moeilijker worden en zal je eerst moeten leren met een lichtere moto voor je op een zwaardere moto mag rijden.
          YAMAHA FAZER 600 2002 SOLD
          YAMAHA FZ6 SA 2007 SOLD
          YAMAHA MT09 2015

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heybart
            Als ik u was zou ik nog wel dit jaar gaan, eventueel dan in oktober of november om de rompslomp te beperken met < of > dan 25 kw. vanaf volgend jaar zal het examen veel moeilijker worden en zal je eerst moeten leren met een lichtere moto voor je op een zwaardere moto mag rijden.
            Zeker nog dit jaar. Vanaf 1/1/13 mag je pas een volledig A hebben vanaf je 24 jaar! Dus als je te laat bent, mag je nog 3j langer wachten.
            [align=left:143x9pn2][font=Century Gothic]\ With great speed comes great responsibility
            \\ GSR 600 rider
            [/font][/align:143x9pn2]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heybart
              Is het ni zo dat ge u examen doet voor ge 21 bent en met een <25kw moto, dat dan wanneer je 21 word je automatisch een volledig motorijbewijs krijgt? (na aanpassing van het roos papierke natuurlijk).
              Neen. Examen gedaan voor <25kw voertuig -> na 2 jaar pas +25kw rijbewijs.
              TL1000S kwijler, SV650s rijder
              "She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo

Comment

zo moeilijk is die wetgeving niet en makkelijk te vinden op het net of UTFS
                Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Working...
                X