Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oefenterrein West-Vlaanderen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oefenterrein West-Vlaanderen?

Weet er iemand een oefenterrein zijn in West-Vlaanderen, bij voorkeur in regio Kortrijk, dat vrij toegankelijk is?

Ben daarnet voor het eerst gaan rijden met mijn motor en heb gemerkt dat die 8'en toch eenvoudiger waren met de motor van de rijschool Ik heb de indruk dat de snelheid van de oefenmotor van de rijschool (Honda CB600F Hornet) in eerste versnelling zonder gas te geven een stuk lager is dan de mijne (Yamaha FZ6S). Vandaar dat een oefenterrein wel goed van pas zou komen

Re: Oefenterrein West-Vlaanderen?

Gewoon efkes wennen aan de FZ en dan ga je daar ook mee spelen.
    Zo'n yamaha is echt wel heeeeel wendbaar!

greets
    BMW R1100GS!
    RIP Hellraiser!
    ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

Cowgirl heeft haar achtjes geoefend met een CBR 600F en met voldoende trainen lukt dat dus ook.
      Oefenterrein hadden wij ook niet ter beschikking maar een lege parking en wat kegels kunnen je ook al een eind op weg helpen
      In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

er is in roeselare ergens een parking waar ge kunt oefenen,mijn schoonzus is daar al aan het oefenen geweest maar die gaat nu in brugge de zaterdag op het terrein van de rijschool oefenen omdat telkens naar roeselare te veel tijdverlies was.ook in eeklo kan dat ook op zaterdag hebben ze me verteld als er geen leerlingen les krijgen.mss kan da zo ook in kortrijk??
        if you obey all the rules
        you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
        yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
        suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B-Gone
          er is in roeselare ergens een parking waar ge kunt oefenen,mijn schoonzus is daar al aan het oefenen geweest maar die gaat nu in brugge de zaterdag op het terrein van de rijschool oefenen omdat telkens naar roeselare te veel tijdverlies was.ook in eeklo kan dat ook op zaterdag hebben ze me verteld als er geen leerlingen les krijgen.mss kan da zo ook in kortrijk??
          Het oefenterein in roeselare is gelegen recht over de euroshop.
          Alle oefeningen zijn daar uitgeschilderd want word daar ook examen op afgelegd
          maar is vrij toegankelijk
          I feel the need 4 the speed
          speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
          streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
          MT09 SP 2018

Comment

[quote=black-devil]
            Oorspronkelijk geplaatst door "B-Gone":3qq197c6
            maar is vrij toegankelijk[/quote:3qq197c6]
            tis just gij hebt da ne keer aant zoeken geweest
            if you obey all the rules
            you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
            yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
            suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

[quote=B-Gone][quote="black-devil":2b0ebh0r]
              Oorspronkelijk geplaatst door "B-Gone":2b0ebh0r
              maar is vrij toegankelijk[/quote:2b0ebh0r]
              tis just gij hebt da ne keer aant zoeken geweest [/quote:2b0ebh0r]

Ja wa wilde als ge er op een paar km vandaan staat en ze sturen u de hele ring van roeselare rond
              I feel the need 4 the speed
              speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
              streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
              MT09 SP 2018

Comment

Er is een parcour in Gullegem (baan van de aldi), waar de rijschool op oefent.
                Die is open in het weekend als er andere mensen zijn.
                En aan de overkant van de euroshop waar het examen afgenomen wordt is ook een parcour.

Comment

In Roeselare kan je vrij op de oefenterreinen van de rijschool Lust
                  Beversesteenweg 578 Roeselare.
                  Er staan wel borden dat je enkel maar betreden met een L van Lust, maar daar gewoon nie achter kijken en oefenen maar!
                  Het is wel zo, als de rijschool Lust daar bezig is met motorrijles kan je daar niet oefenen, of het hangt van instructeur tot instructeur af, Op zondag is wordt er daar geen rijles gegeven en kan je daar vrij oefenen.

Als je hulpt nodig hebt, stuur maar een PB

Groeten,

Comment

Ok, bedankt voor de tips iedereen Ik kan er eindelijk deftig aan beginnen, heb gisteren mijn nummerplaat ontvangen na meer dan 4 weken wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Firemedic Bekijk Berichten
                      In Roeselare kan je vrij op de oefenterreinen van de rijschool Lust
                      Beversesteenweg 578 Roeselare.
                      Er staan wel borden dat je enkel maar betreden met een L van Lust, maar daar gewoon nie achter kijken en oefenen maar!
                      Het is wel zo, als de rijschool Lust daar bezig is met motorrijles kan je daar niet oefenen, of het hangt van instructeur tot instructeur af, Op zondag is wordt er daar geen rijles gegeven en kan je daar vrij oefenen.
                      Groeten,
                      Ik ga daar ook regelmatig eens een 8-tje rijden, rijbewijs al een tijdje in mijn bezit maar leuk om de techniek van zeer kort draaien regelmatig te oefenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gemz Bekijk Berichten
                        Ik ga daar ook regelmatig eens een 8-tje rijden, rijbewijs al een tijdje in mijn bezit maar leuk om de techniek van zeer kort draaien regelmatig te oefenen.
                        Yup, ik ook :-)

Comment

Na regelmatig te oefenen op het terrein tegenover de Euroshop heb ik vandaag mijn manoeuvres succesvol afgelegd. De proef op de openbare weg mocht ik helaas niet doen omdat mijn begeleider zijn identiteitskaart verloren heeft, en nog geen document bij de politie heeft opgehaald

De tips i.v.m. het oefenterrein hebben in ieder geval geholpen, bedankt iedereen Nu enkel de openbare weg nog

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎