Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste rijles vervolg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste rijles vervolg

na de reacties op de vorige vraag vraag ik mij af of het zinvol is om bij deze rijschool de tweede drie uur te volgen. Ter verduidelijking: Tijdens de eerste les ben ik alleen bezig geweest met optrekken en stoppen stukjes van een meter of 10 max, stapvoets rijden en een paar keer bochten proberen. uitgangspunt kan zijn dat als je stapvoets kan rijden je voortuigbeheersing redelijk is maar ik vraag mij af of het niet een beetje vreemd is om het meest moeilijke te beginnen. In nederland -waar ik mijn autorijbewijs heb gehaald - heel wat jaren geleden heeft de rijinstructeur mij tijdens een latere les ook weleens zo langzaam mogelijk laten proberen te rijden (centimeter voor centimeter) maar daar begon ik zeker niet mee. Ik vraag me dus af -nu de helft (3 uur) van de zes gehad te hebben of dit zinvol is. Aan de rest van de onderdelen (noodstop e.d.)ben ik nog niet eens toegekomen en alleen maar in de eerste versnelling gereden. Misschien een andere rijschool zoeken?(Antwerpen) suggesties ervaringen welkom.
    Nos

hey had vandaag eens meegereden,de ardennen in,hadde veel meer bijgeleerd :biggrin:

Oorspronkelijk geplaatst door Nosferatu
    na de reacties op de vorige vraag vraag ik mij af of het zinvol is om bij deze rijschool de tweede drie uur te volgen. Ter verduidelijking: Tijdens de eerste les ben ik alleen bezig geweest met optrekken en stoppen stukjes van een meter of 10 max, stapvoets rijden en een paar keer bochten proberen. uitgangspunt kan zijn dat als je stapvoets kan rijden je voortuigbeheersing redelijk is maar ik vraag mij af of het niet een beetje vreemd is om het meest moeilijke te beginnen. In nederland -waar ik mijn autorijbewijs heb gehaald - heel wat jaren geleden heeft de rijinstructeur mij tijdens een latere les ook weleens zo langzaam mogelijk laten proberen te rijden (centimeter voor centimeter) maar daar begon ik zeker niet mee. Ik vraag me dus af -nu de helft (3 uur) van de zes gehad te hebben of dit zinvol is. Aan de rest van de onderdelen (noodstop e.d.)ben ik nog niet eens toegekomen en alleen maar in de eerste versnelling gereden. Misschien een andere rijschool zoeken?(Antwerpen) suggesties ervaringen welkom.
    Nos

Comment

Met de moto is't wel normaal dat je eerst stapvoets moet leren rijden, anders worden de andere oefeningen wel zeer moeilijk, 't is ook het makkelijkste, de kans dat je valt is zeer klein (in tegenstelling tot de remproef) en je moet doen enkel vooruit kijken en doseren met de handen waar je de fijnste motoriek hebt.
      Dat doseren wordt al moeilijker als je een voor sommigen zeer intimiderende hindernis over moet rijden (balk) of tegelijkertijd ook nog moet sturen en je blik regelmatig moet verleggen (achtjes).

Je had echter wel al moeten over de balk rijden, zeker in 2e versnelling rijden, wat slalommen (eventueel verder uit elkaar) en rondjes en achtjes draaien (eventueel zonder buitenste kegels).
      Helaas is dat redelijk allemaal redelijk individueel maar als goede raad kan ik je wel meegeven dat als de instructeur/rijschool je niet ligt, je misschien toch best eens op een ander kijkt.
      De kans is groot dat je daar tijd mee verliest omdat je nieuwe instructeur weer alles zal willen overlopen en zo maar van iemand waar je je niet goed bij voelt zal je meestal niet zo veel leren als van iemand die je vertrouwt...

Maar dat ben ik maar...

Comment

Ikzelf heb een goede maand geleden zelf een aantal rijlessen genomen,ik ben nog 1 van de gelukkigen met een oud rijbewijs en hoefde dus niet op examen,ook mijn eerste 2 uur waren volledig gewijd aan al die stapvoetse oefeningen,en ik moet zeggen dat ik daar heel erg blij mee was : motobeheersing noemde mijn instructeur het.Tweede les dan nog even al die oefeningskes een half uurtje herhalen en dan de baan op.Mag absoluut niet klagen over mijn lessen en naar ik hoorde van jongere mensen (die wel de volledige reeks moesten nemen) waren zij ook zeer tevreden,ik ben in Geel geweest trouwens.Maar zoals hier al gezegd is,als je je niet goed voelt bij je rijschool zou ik zeker ook eens elders informeren.
        The hunt will never stop!
        You can run, but you can't hide !!!!!!!!

Comment

wel ik heb mijn rijbewijs hier in antwerpen bij rijschool metropool gehaald
          aan de metropolis en toen ik naar daar ging ongeveer 10 maand geleden
          heb ik eerst even op het oefenparcour alle oefeningen gedaan voor een uurtje en dan tijdens de rest van de les was het rondrijden daar in de buurt
          maar die instructuer vond ook dat ik een vrij veilig bestuurder was en mischien dat we daarom vrij veel op de straat hebben gereden maar de politie denkt daar anders over aangezein ik nu op een cursus zit om veilig te leren rijden met de auto nog wel omdat ze mij 4 jaar geleden met de brommer hebben gepakt maarja
          een maat van mij heeft nu ook twee weken geleden bij die metropool zen lessen genomen en hij was hier ook zeer tevreden over voor zover ik weet dus als je van rijschool wil veranderen is dit mischien de moeite
          dit is hun telefoon nr 03/5414101
          rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Working...
          X