Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rijbewijs

Ik heb een vraagje, ik heb rijbewijs B van 1975.
    Nu is mijn vraag, mag ik ook met de moto rijden, zonder dat ik eerst theorie, lessen, examen enz... moet volgen.
    Ik bedoel wel of dit wettelijk verplicht is, want ik zou dan toch zo wie zo lessen gaan volgen vooraleer ik de straten zou onveilg maken met een moto :biggrin:
    Niet dat ik met een moto zou gaan rijden, gewoon omdat ik dat graag zou willen weten
    Sponsors - 2fast4u.be

U moet geen rijbewijs halen, ge hebt die al, ook voor de moto.:biggrin: ( ik heb de mijn van 1979, autorijbewijs geen motorijbewijs )

Spring op uwe moto en ga maar rijden .

Je bent niet verplicht om een apart rijbewijs te halen.

Wel is aan te raden als je uw moto een beetje kent ,om lessen te volgen zoals bij Centrum voor motobeheersing in Tongeren. http://www.motorbeheersing.com/index2.htm

Ik kan ze U warm aanbevelen .
    Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Dan moogt ge er mee bollen. Veel plezier zou ik zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door 2fast4u.be Administratie
      Ik heb een vraagje, ik heb rijbewijs B van 1975.
      Nu is mijn vraag, mag ik ook met de moto rijden, zonder dat ik eerst theorie, lessen, examen enz... moet volgen.
      Ik bedoel wel of dit wettelijk verplicht is, want ik zou dan toch zo wie zo lessen gaan volgen vooraleer ik de straten zou onveilg maken met een moto :biggrin:
      Niet dat ik met een moto zou gaan rijden, gewoon omdat ik dat graag zou willen weten
      Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Alle gelukzakken die hun autorijbewijs voor het jaar 1989 behaald hebben mogen op een moto springen.

Comment

Gij moogd zonder enige ervaring op het zwaarste machien stappen dat er bestaat.Best wel uw maneuvers oefenen,de rest komt wel. (Niet dat ik met een moto zou gaan rijden, gewoon omdat ik dat graag zou willen weten) Aan deze gedachte moet nog wat gewerkt worden hé.Misschien wanneer ge eens een proefritje maakt dat er dan al iets heel anders uit de bus valt
          [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
            Alle gelukzakken die hun autorijbewijs voor het jaar 1989 behaald hebben mogen op een moto springen.
            moet da dan ni op da rijbewijs staan ?
            als a doorstreept is in die tijd krijgt ge nu ook geen a ze
            yzf 1000 RR 'red devil'

Comment

sterk, en ik moet begot 2 jaar op een 25kw-tuf rijden, en ne mens van 50-60 kan zonder enig ervaring op ne hayabusa, of wa dan ook stappen
              Oprichter 2fast4u 2004
              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
              hoe gekker hoe liever
              -------------------------------------------

Comment

[, en ne mens van 50-60 kan zonder enig ervaring op ne hayabusa, of wa dan ook stappen [/QUOTE]
                ze zal het graag horen
                en ja, helaas tis zo
                tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Ik heb ook mijn rijbewijs van voor 1989 en wat is dat van a doorstreept? bij mij is er niks doorstreept enkel de b is doorprikt,maar toen ik op de rijschool was,is mij verteld dat ik met dit rijbewijs toch geen examen meer moest doen,hoe zit het dan wettelijk? moet die a op dat rijbewijs nu wel of niet doorprikt zijn?
                  The hunt will never stop!
                  You can run, but you can't hide !!!!!!!!

Comment

Nope, rijbewijs B van voor 1989 bevat automatisch rijbewijs A, gewoon omdat er voor 1989 nog geen aparte A was.
                    Als ze bij het omwisselen van je rijbewijs of bij de aanvraag van een nieuw de A niet aangeduid hebben op de gemeente zou je wel misschien een klein probleem kunnen hebben maar normaal gezien zelfs dat niet.

Tenzij een rechter je een verbod om motorvoertuigen van categorie A te besturen opgelegd heeft natuurlijk.

Comment

vroeger prikten ze je hoogst behaalde rijbewijs f, alles eronder was 'erbij'

dus, had je een C rijbewijs, dan had je automatisch een B en A rijbewijs.
                      Bij je B rijbewijs dus automatisch een A.

Soit, daarvoor kregen de mensen nog hun rijbewijs met kwatapunten das dus erger.
                      tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Het is enkel t/m het jaar 1968 dat je met rijbewijs B eveneens met de moto mocht rijden zonder extra examen !!! Alle jaren erna moeten rijlessen nemen het zij het minimum of het uitgebreid pakket!

Grtzzz
                        The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bladeke
                          Het is enkel t/m het jaar 1968 dat je met rijbewijs B eveneens met de moto mocht rijden zonder extra examen !!! Alle jaren erna moeten rijlessen nemen het zij het minimum of het uitgebreid pakket!

Grtzzz
                          Toch niet hoor, als je je rijbewijs B hebt van voor 1989 mag je zomaar op eender welke moto kruipen.

Comment

Hoe komt dat eigenlijk dat dat zo mag?

Comment

Tja hoe komt dat?

De politiekers hebben het blijkbaar pas toen noodzakelijk gevonden om voor de moto een extra rijexamen te eisen. En ze hebben dan die wet gestemd die vanaf 1/1/1989 ingegaan is.

Zelf heb ik mijn rijbewijs in aug. '88 behaald ben dus nog bij de gelukkigen die zonder extra rijexamen op de moto mogen stappen. Ben echter wel een aantal uren les gaan volgen bij http://www.motorbeheersing.com omdat ik niet zomaar op zo'n machine wilde stappen. En dat kan ik iedereen aanraden
                              http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos..._7646663_n.jpg

Comment

Working...
                              X