Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wachttijd rijbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wachttijd rijbewijs

Sinds vorige week heb ik m'n voorlopig rijbewijs en ik wil natuurlijk zo snel mogelijk m'n vast rijbewijs halen.
    Maar ik heb geen idee van eventuele wachttijden voor een afspraak voor het examen. Of kan je een datum in de toekomst 'reserveren' ?
    Ik zou nu al een afspraak willen maken dat ik in november kan gaan voor m'n praktijk examen.

doet da maar want 't zijn de komende tijden zeer druk

men lief was gezakt voor haar auto examen maandag en ze kan pas 10 november terug

Comment

Ik heb van een instructeur gehoord dat elke rijschool een aantal 'slots' krijgt bij het examencentrum die ze vrij kunnen invullen. De wachttijden kunnen dus enorm uiteenlopen tussen verschillende rijscholen. Particulieren (zonder via de rijschool te gaan) moeten vaak het langst wachten....

Comment

Ik rij oek nog met voorlopig ... ik gon me rond jan/feb/maart inschrijven voor praktijkexamen, Dan wilt er niemand lessen
        Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

Afgelopen zondag mijn praktijk examen wat gesimuleerd met blikjes op een verlaten parkeerterrein. Nu heb ik gemerkt dat er dus 2 soorten afmetingen zijn voor de kegeltjes te zetten. Als ik ze zet volgens de officiële papieren > 35kw kom ik voor de slalom op 4.5 meter. Dit is dus meer dan dat ik ze geleerd heb op de rijschool. Wat ik me dus afvraag is of ze wel degelijk deze kegels aanpassen op het examen zelf? En hoe weet ik dat ze goed staan en niet bvb op de afmetingen van 25kw?
          Is nl. een groot verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
            Afgelopen zondag mijn praktijk examen wat gesimuleerd met blikjes op een verlaten parkeerterrein. Nu heb ik gemerkt dat er dus 2 soorten afmetingen zijn voor de kegeltjes te zetten. Als ik ze zet volgens de officiële papieren > 35kw kom ik voor de slalom op 4.5 meter. Dit is dus meer dan dat ik ze geleerd heb op de rijschool. Wat ik me dus afvraag is of ze wel degelijk deze kegels aanpassen op het examen zelf? En hoe weet ik dat ze goed staan en niet bvb op de afmetingen van 25kw?
            Is nl. een groot verschil.
            Sommige dingen kunde gewoon niet doen omdat de draaihoek van je stuur te klein is. en daar houden ze rekening mee. Een maat van me had dat ook met zijn R1 ... maar of ze de kegels verzetten
            Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

Met een R1 naar het examen gaan? Dat lijkt me toch wel een straf verhaal, niet alleen door het feit dat een beginneling op zo'n moto kruipt maar der ook nog eens naar het examen komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
                Met een R1 naar het examen gaan? Dat lijkt me toch wel een straf verhaal, niet alleen door het feit dat een beginneling op zo'n moto kruipt maar der ook nog eens naar het examen komt.
                Tjah ... twas zijn keus. Ik heb hem die moto niet gekocht he. Vond het ook raar.
                Niets aan te doen he.

Comment

ik bedoel hetgeen in bijlage zit, zie tabel met vermogen.
                  Dit wordt toch toegepast niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
                    ik bedoel hetgeen in bijlage zit, zie tabel met vermogen.
                    Dit wordt toch toegepast niet?
                    Ast erop staat dan moeten ze da doen he ... Zou nogal voos zijn mochte ze da ni doen ...

Comment

wel die afstanden schatten ze de kegeltjes staan heus niet op de centimeter juist maar het is haalbaar ik ben mijn examen gaan doen op een 50kw maar die was ingeschreven als 25 dus de kegels stonden ook iets dichter als normaal maar ik was er toch door
                      en nu kan ik terug opnieuw gaan omdat ik men volledig rijbewijs wil hebben
                      maar met de auto heb ik het gehad ik moest tussen hekjes rijden die een zogenaamde garage moesten voorstellen en langs de ene kant raakte ik het en langs de andere kant had ik nog 20 cm over en toen ik thuis kwam en de papieren nakeek bleek dat ik gewoon veel te weinig plaats had gekregen maar toen was ik wel al gebuisd dus als je echt denkt dat de kegels slecht staan gewoon een meetlat meenemen en alles nameten
                      rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rs 250 driver
                        wel die afstanden schatten ze de kegeltjes staan heus niet op de centimeter juist maar het is haalbaar ik ben mijn examen gaan doen op een 50kw maar die was ingeschreven als 25 dus de kegels stonden ook iets dichter als normaal maar ik was er toch door
                        en nu kan ik terug opnieuw gaan omdat ik men volledig rijbewijs wil hebben
                        maar met de auto heb ik het gehad ik moest tussen hekjes rijden die een zogenaamde garage moesten voorstellen en langs de ene kant raakte ik het en langs de andere kant had ik nog 20 cm over en toen ik thuis kwam en de papieren nakeek bleek dat ik gewoon veel te weinig plaats had gekregen maar toen was ik wel al gebuisd dus als je echt denkt dat de kegels slecht staan gewoon een meetlat meenemen en alles nameten

@rs 250 driver , volgens onderstaand gegeven moet jij helemaal niet terug, gewoon zien dat je reeds 2 jaar met de kleine A hebt rondgereden.

-opgepast! Om te kunnen rijden met een motorfiets waarvan het vermogen groter is dan 25 kW is het vereist het rijbewijs “met beperking” , afgeleverd sinds minimum 2 jaar, om te wisselen op het gemeentebestuur.

En wat betreft die kegeltjes ga ik voortaan gewoon op de kleinste afmetingen oefenen, kan nooit kwaad. Want als ik daar alles ga nameten zal die examinator al niet wreed content meer zijn.

Comment

wel ik wou dat het waar was dat ik al 2 jaar rij ervaring heb maar spijtig genoeg is dat niet zo ik zit noch maar aan 1 jaar maar mijn rs is 50kw en er moet maar in politieman mij tegenhouden en dan zal die dat wel zien aangezien dat op de papieren staat dus vandaar dat ik het nu nog eens kan doen

en het is inderdaad wel het slimste om niet alles na te meten voor het exaam maar erna als het niet lukt en je vrij zeker bent dat een afmeting niet klopt:biggrin:
                          rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Working...
                          X