Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verzekeringen en zwarte lijst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• verzekeringen en zwarte lijst

Ik zou graag een 125cc kopen voor woon-werk verkeer.
    Voor de 125cc heb ik geen rijbewijs nodig (heb al lang genoeg mijn autorijbewijs) wat dus handig is.
    Ik heb vroeger al wel met schakelbrommertjes gereden enzo, dus schakelen enzo zou geen probleem mogen zijn. (en voor ik effectief woon-werk verkeer ga uitvoeren ga ik her in de buurt eerst even wat oefenen om er terug in te komen)

Omdat ik vorig jaar mijn werk kwijt was gespeeld kon ik op een gegeven ogenblik mijn autoverzekering niet meer betalen.
    Uiteindelijk ben ik op de zwarte lijst terecht gekomen, waardoor ik nu volgens verschillende bronnen geen of toch moeilijk een verekering kan krijgen.

Hoe zou i me toch kunnen verzekeren en bij welke maatschapij? (al dan niet door betaling van een toeslag)
    Iemand een idee?

Re: verzekeringen en zwarte lijst

Er zijn verschillende mogelijkheden:
    -ofwel vereffen je de vorige schuld en schrijf je een brief aan Datassur om je uit het systeem te schrappen wegens vereffening van schuld.(ik meen dat dit kan maar ben niet zeker)
    -ofwel laat je bij een aantal maatschappijen een aanvraag tot verzekering opmaken. Als er een aantal(weet niet juist hoeveel partijen dit moeten zijn maar dat kan je wel navragen bij een verzekeraar) weigeren dient er één je te verzekeren(weliswaar aan een hoog bedrag).
    -Biedt voorgaande geen oplossing dan kan je dit doen:

Ingeval u als de consument nog steeds geen B.A. autoverzekering op de markt vindt of er slechts een vindt tegen een zeer hoge prijs, kan u zich in laatste instantie richten tot het Tariferingsbureau, hetzij via uw makelaar, agent, verzekeraar, of rechtstreeks bij het Tariferingsbureau.

Het Tariferingsbureau kan bereikt worden op volgend adres :
    Tariferingsbureau Auto
    C/o Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds
    Liefdadigheidsstraat 33, bus 1
    1210 BRUSSEL
    Tel: 02/287.18.11
    Fax: 02/287.18.00
    08- GSX 750 F '00

Comment

Gewoon voertuig op iemand anders laten verzekeren. Ik heb dat jaren geleden ook zo gedaan, toen ik op de zwarte lijst stond als "brokkenpiloot". Na meer dan 5 jaar was ik eens gaan horen voor een verzekering, en kreeg ik er weer één. Ik heb toen nog nooit zo goedkoop een verzekering gehad
      Bike history: Kawasaki Ninja ZX-9R (1995), Suzuki GSX-R 750 K5, Honda Fireblade 2008
      Current bike: Suzuki SV650 (1999)

Comment

Euh Riktron als ge dat niet doorgeeft aan de verzekering dat gij de gewone bestuurder bent is dat fraude ! Ik zou die mens dat niet aanraden ... Er zijn er zo veel die de duurdere startpolissen bij jonge bestuurders omzeilen tot ze een accident doen en dan ineens moeten gaan toegeven dat ze de gewone bestuurder zijn.Met alle gevolgen van dien ...
        Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
        Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
        als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Daar heb ik toen ook aan gedacht, maar hoe kan de verzekering aantonen dat ik de gewone bestuurder ben? Als ik zeg dat ik die ene keer de auto bestuurde, is dat toch mijn woord tegen dat van hen?
          Ik heb zelf een firmawagen, maar ik rijd af en toe ook met de auto van mijn vriendin. Om maar een voorbeeld te geven.
          Bike history: Kawasaki Ninja ZX-9R (1995), Suzuki GSX-R 750 K5, Honda Fireblade 2008

Comment

men schoonbroer heeft ook eens zon verzekering via tarifieringsbureau gehad omdat hij teveel accidenten had op korte tijd. Die moest 1800€ betalen voor BA van een auto
            Yamaha R6 '99
            Suzuki GSXR750 K9
            Suzuki GSXR1000 K10
            Honda CBR600RR 2004

Comment

Riktron Uw woord gaat niet veel waard zijn als ze U buitenschuppen wegens fraude. Stel dat ge 2 accidenten doet ... Dan gaan ze ervanuit dat gij (en niemand anders) de gewone bestuurder bent ... En dan hebt ge het varkensvlees aan uw testikels om het proper te zeggen ...
              Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
              Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
              als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Je suggereert dus dat bij 1 accident de kans vrij klein is dat je door de mand valt
                Ervanuit gaan is slechts een vermoeden dat nog bewezen moet worden, niet waar
                Ik spreek nu wel over een goei 15 jaar geleden. En omdat verstand met de jaren komt zou ik het zeker nooit meer doen
                En nu ik er over nadenk, was dit zelfs het voorstel van mijn makelaar indertijd. Over fraudeurs gesproken

Comment

als ge niet alleen woont die ander een verzekering laten nemen bij DVV en gij als 2de bestuurder in de polis. Ik doe dit ook zo en betaal op alles ongeveer €180
                  heb zelf accident gehad in fout en alles was in orde
                  Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

kan je bij dat tarifieringsbureau ook motoren verzekeren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
                      Euh Riktron als ge dat niet doorgeeft aan de verzekering dat gij de gewone bestuurder bent is dat fraude ! Ik zou die mens dat niet aanraden ... Er zijn er zo veel die de duurdere startpolissen bij jonge bestuurders omzeilen tot ze een accident doen en dan ineens moeten gaan toegeven dat ze de gewone bestuurder zijn.Met alle gevolgen van dien ...
                      Bij sommige verzekeringen kan je wel meer dan één hoofdbestuurder opnemen. Maar dat is uiteraard niet altijd mogelijk.

@Riktron: Ik zou toch sterk aanraden niet te frauderen... En het al zeker niet op het internet te gooien als je dat van plan bent. The internet never forgets...
                      Overigens lezen verzekeraars hier ook mee. Zo ook de hoofdsponsor van het forum. Ze hebben je leeftijd, woonplaats & jobbeschrijving met één enkele klik als ze willen.
                      Pakkans is behoorlijk klein, maar als je het steken hebt zijde nog niet aan de nief patatjes zenne.
                      Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

Probeer verzekering aan te vragen bij enkele maatschappijen. Na 3 weigeringen kan je terecht bij het tarifiëringsbureau.

Je kan de verzekering misschien op iemand anders zetten (vb vader) maar laat jou dan ZEKER vermelden als courante bestuurder. Ik vermoed dat je verleden van niet-betalen dan minder rol speelt omdat je vader nu in principe de premie moet betalen en niet jij.

Opletten met het niet vermelden van courante bestuurder (vb bij jongere bestuurder)! Zijt maar zeker dat de verzekeringsmaatschappij achter de waarheid komt als het het gaat om grote bedragen (vb. ongeval waarbij anderen zwaargewond zijn).
                        The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese!

Comment

bij best4u stuur maar en pm gaat dit wel als het enkel om betalingen gaat , dus laat maar weten dan komt dit wel in orde !

Comment

Net een gezellig gsprekje gehad met Rudy van Best4U (die jullie allen de groetjes doet )
                            Komt dus zeker in orde, ik blij uiteraard, en nu maar wachten tot volgende week dat ik mn centen heb om het mototje te gaan halen

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎