Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verzekering CBR 900RR

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• verzekering CBR 900RR

Hey, ik ben nieuw hier en eigenlijk ook (terug) nieuw in de moto wereld en ik zit met een vraag :
    ik heb me net een CBR 900RR Fireblade van '96 gekocht en was nieuwsgierig naar wat ik zo ongeveer voor mijn verzekering zal "mogen" neertellen. (ik ben 36)

Ik heb het reeds aan mijn makelaar gevraagd maar daar zijn 3 probleemkes mee; ten eerste zit ik al jaren bij die vent en merk ik dat alles ieder jaar net iets duurder lijkt te worden (nog duurder dan het "normale" tarief zeg maar), ten tweede is 't nen makelaar van KBC (en ik heb hier al gelezen dat je daar net niet moet zijn ivm moto's) en ten derde toen ik hem mailde over mijn aankoop en naar een prijs vroeg mailde hij terug met me te melden dat dat wel nen sportmoto was en dat hij die prijzen niet zomaar liggen had, hij moest bijkomstige afwijkingen aanvragen of zoiets... WTF

Misschien dat het verzekeren van de Fireblade dé reden zal worden om eens ergens anders te gaan luisteren want ik aangezien ik nu al 2 dagen aan 't wachten ben op een prijs loop ik niet erg happy !

Mr Fish

Re: verzekering CBR 900RR

Ga eens horen bij de forum-sponsor! Zeker dat die een betere prijs kunnen voorschotelen.
    http://www.best4u.be/
    08- GSX 750 F '00

Comment

awel, ik heb best4u al een mailtje gestuurd zie...

Comment

Alles boven een bepaald aantal cc is dacht ik dezelfde premie. Bij mijn Duc kwam bij Ethias ook een rood scherm met 'sportmotor' op (krijg je normaal pas verzekerd boven je 26). Netjes vermeld dat da spel ocharme geen 80pk heeft en 't was in orde. Dus die premie moet niet hoger zijn voor een CBR900RR dan voor een CB500
        Is toch bij Ethias zo iig en vermoed dat dit wel overal zo zal zijn.
        Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

bedankt voor je uitleg DME3 ... en kan je er ook een bedrag op kleven ? :-)

Comment

Denk dat ik een dikke 400 euro per jaar heb, ben nog maar 25 dus zou voor u iets goedkoper moeten zijn.
            Op ethias kun je trouwens zo'n simulatie doen om een idee te krijgen van de prijs.
            Leuk detail: die mens kon op zijn pc ALLE simulaties zien die ik had uitgevoerd. En dat waren er VEEL
            Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

denk dat eens de dertig voorbij je tarief eerder naar de 150 of minder gaat gaan ... Bij mij toch en ik heb niks anders te verzekeren ...
              Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
              Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
              als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

1ne verzekering werkt op cc's, voordeel voor sommige nadeel voor andere.
                Andere verzekering werkt op kw's, voordeel voor sommige, nadeel voor andere.
                Andere verzekering.....

Ik zit ook bij KBC en dacht dat vanaf 0 tot 72kw prijs xxx is, en boven 72kw tot ..... is prijs xxx(x) lol

Hoe je het ook draait of keert, cbr900rr blijft sportmachien natuurlijk.

Comment

ja, ik heb van KBC een prijs gekregen van 355€ per jaar.
                  Ik vind dat nog niet zo slecht...

bedankt voor jullie reakties allemaal !

Comment

Meer dan 150€ (BA) + 35€ (RB) mag dat niet kosten... Anders zit

Comment

355 euro/jaar? Damn, das veel. Ik betaalde voor de R1 nog geen 200 euro/jaar, bij fortis AG. Wel alles verzekerd daar. Best4u zou ook goede prijzen hebben. Ik vind 355 euro/jaar wel veel.
                      Gr
                      [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
                      [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CBR dude
                        Vraag me toch af bij welke verzekering je dan zit, alhoewel Keyser ook niet ver van je prijs af zit.
                        Als jullie al maar zo weinig betalen voor een supersport, wat betalen jullie dan voor de rest.

Of is hij verzekerd op 72/78kw?
                        Wat betaal je dan wel niet voor een middelklasser naked van 70/80pk, 100euro?
                        Wat betaal je dan niet voor een allround zoals bv de BMW f650gs, 50euro???

Enkel "prive doeleinden" verzekerd of ook incl "woon-werk"?
                        Enkel zomermaanden verzekerd of ganse jaar?

Comment

Via Best4U verzekeringen. Die 150€ is wel zowat het minimum,
                          eender om welk type motor het gaat, in mijn geval een 954RR. Gebruik hem het ganse jaar door al
                          is het enkel voor plezierritjes, geen woonwerk maar dat maakt geen verschil.
                          Aan 50€ kan het inderdaad ook, als je een tweede motor verzekert, maar dan
                          mag er maar één persoon mee rijden.

Comment

Voor mijn 250cc betaal ik bij kbc 235€, hele jaar door verzekerd, ben 30jaar. Wel berekend met kortingen af omdat we daar met alles verzekerd zijn. Kvind dat toch vrij prijzig. Maar ze leveren daar wel uitstekende service. Als er iets is, dan doen ze al het mogelijke om je te helpen en je op de hoogte te houden. Heb hier een gevalleke gehad van waterschade aan ons huis, op een week tijd was dat volledig hersteld door de loodgieter EN het geld al op onze rekening gestort door KBC. Je bent daar nog koning als klant, en geen nummerke. Ik laat trouwens mijn postpakketjes daar ook afleveren. Dat is daar altijd open tijdens de werkuren en ze bellen me op als het geleverd is. Als ik dat thuis wil laten leveren is er 9/10 niemand thuis en wordt het de dag daarna nog eens geprobeerd met nogmaals hetzelfde resultaat om dan de 3de dag pas op het postpunt afgeleverd te worden... nu heb ik dat dezelfde dag altijd. En als ze in mijn buurt moeten zijn, dan brengen ze het zelfs tot aan mijn deur. Dat noem ik nu nog eens moeite doen voor hun klanten se.

Comment

[quote=Johan-b]
                              Oorspronkelijk geplaatst door "CBR dude":10mjyrjr
                              Vraag me toch af bij welke verzekering je dan zit, alhoewel Keyser ook niet ver van je prijs af zit.
                              Als jullie al maar zo weinig betalen voor een supersport, wat betalen jullie dan voor de rest.

Of is hij verzekerd op 72/78kw?
                              Wat betaal je dan wel niet voor een middelklasser naked van 70/80pk, 100euro?
                              Wat betaal je dan niet voor een allround zoals bv de BMW f650gs, 50euro???

Enkel "prive doeleinden" verzekerd of ook incl "woon-werk"?
                              Enkel zomermaanden verzekerd of ganse jaar?[/quote:10mjyrjr]

Johan,

Was inderdaad verzekerd op 72kw (998cc). Was, want heb m niet meer
                              Contractje net nog eens opgezocht en was BA en RB samen 185 euro.
                              Ganse jaar verzekerd. Wel even bijzeggen dat dus brand, familiale en 2 auto's ook op die verzekering zaten en dat we wel wat korting krijgen Voor een full omnium voor den auto (peugeot partner 1600 diesel) zitten we bv. aan 900 euro/jaar (wat ook nog meevalt). Bonus malus wel -2.
                              [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
                              [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

Working...
                              X