Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen bij totaal verlies??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat te doen bij totaal verlies??

Hallo,

Begin deze maand heb ik een ongeval gehad met de moto, in mijn recht

Nu is het voertuig totaal verlies verklaard aangezien er een hoog bod uitgebracht is op het wrak, nu komt natuurlijk de verzekering met een (voor mij) laag bedrag over de brug, moto had redelijk wat opties, daar ze nu wel moeilijk over doen,

weet iemand of heeft iemand dit ook al meegemaakt, en wat zijn dan de rechten voor mij, mijne moto was drie jaar oud, en voor mij nog zoals nieuw, had maar 13000 km, de vorige eigenaar was er vergeten mee te rijden

verzekeringsagent is heel behulpzaam, maar maakt mij ook niet slimmer,
    Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Re: Wat te doen bij totaal verlies??

je mag altijd een tegenexpertise vragen en dan moet je tot een overeenkomst zien te komen.
    Dus zeg aan uw agent dat je een tweede expertise wil laten uitvoeren , dat recht heb je.
    maar daarna moet je wel zien dat je tot een overeenkomst komt.
    De tweede expertise wordt door een ander gedaan en is dus onpartijdig van de vorige, daarom ook dat het hierna stopt.
    Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Je hebt toch het bedrag van de opkoper? De verzekering past enkel verschil bij met waarde voor ongeluk. Aan mijne vorige was redelijk WA roest aan, dus relatief lage waarde voor ongeval. Het echte prob is dat de echte waarde voor ongeval bijna altijd lager is dan uw emotinele waarde voor ongeval

Dit alles is eigenlijk geen antwoord op uw vraag: wat te doen na tot al loss? Op zoek gaan naar een waardige opvolger.

De shit vd verzekering is niet meer of minder dan een discutie over de waarde van de "overnameprijs" van je oude moto bij het op zoek gaan naam nieuwe moto. Er zit nog een component "pech" bij: je had nog niet gepland een niet machien te kopen. Vergeet niet dat er ook een component "chanssard" bij zit: na ongeval KAN je nog op zoek naar een waardige opvolger.

Comment

als ge geen afstand doet van het 'wrak' blijft de moto van u. ze trekken dan wel het bedrag van de opkoper eraf. dus het is aan u houden of laten gaan

Comment

zover was ik ook al, bij mij ist meer dat ik niet akkoord ga met de dagwaarde van de moto!!!!

en wat pech en chanssard betreft, chans dak ook mijn verzekering betaal hé, anders hebben ze ook pech !!

Comment

Best is naar je garage gaan, die mannen hebben lijsten van hoeveel je moto nog waard is.

En als het bedrag te laag is tegenover wat op die lijst staat, dan een tegen expertise laten doen.

Nadat je met de verzekering een bedrag hebt vast gesteld, zullen ze mensen op je moto laten bieden.
            Je kan je moto behouden, maar dan wordt het bedrag van de hoogste bieder afgetrokken van het geld dat je van de verzekering krijgt.

Als je het asfalt gekust hebt, vergeet dan ook niet je facturen van je helm, kleren, rug beschermer, etc.. bij de verzekering binnen te brengen, dat zijn persoonlijke beschermingsmiddelen die moeten vervangen worden na gebruik.

Mijn bandit was nog geen jaar oud toen ze me van de baan gereden hebben: nieuw 8500€, maar de verzekering betaalde maar 6600€ uit + 860€ voor kleding.
            En verleden week vrijdag hebben ze me er weer afgereden, gelukkig zonder al te veel schade, maar de papier molen draait weer :/

Comment

Een babbelke gaan doen met uwe advocaat, via uw rechtsbijstand kan veel centjes opbrengen.
              Als je niet akkoord gaat met uw verzekering, moet je procederen en liefst met een advocaat en ene die je zelf kiest.
              Groeten,
              Johan

Comment

ga het nog afwachten wat de volgende stap word van de tegenpartij,

weet ook dat ik daar redelijk moet in zijn, alleen is het moeilijk om toe te geven, was best trots op mijn cb'ke, en zo krijg ik de nieuwe niet, maar c'est la vie zekers

de pertotale :-(

de nieuwe :-)

Comment

Gewoon niet te snel akkoord gaan en eens contact opnemen met die expert.
                  Hoe lang had jij die moto al?
                  Als dat nog niet heel lang is,uw factuur als bewijs gebruiken.
                  Die kan bvb. geen €2000 zakken op een jaar tijd.
                  Heb jij al die opties er op geplaatst?
                  Zo ja,facturen voorleggen en alles laten betalen!
                  Eventueel zelf wat vergelijkbare moto's zoeken,en prijzen voorleggen.
                  Een vriend heeft dat een paar maand geleden ook voorgehad,had de moto nog geen jaar geleden tweedehands gekocht,en zou nu ineens bijna €2000 minder waard zijn.
                  Hij heeft met de expert gebeld en dat eens voorgelegd,en er werd ineens bijna €1000 meer uitbetaald!
                  Je dus gewoon niet te veel laten doen.
                  En als ze een prijs voorleggen is die soms zonder BTW,terwijl je die er ook wel bij krijgt,daar moet je dus wel even op letten.
                  BOCHTENPIKKER

Comment

bij mijn ongeval ook van de opkoper + van de verzekering getrokken en al de extra opties die op factuur stonden ook gedeeltelijk terug getrokken.
                    first you see god than you hit the brakes...

Comment

Wautervr, ben jij daarmee akkoord gegaan??

das bij mij dus het probleem hé, ben niet snel tevreden,

van mijn part mogen ze er ene zoeken die hetzelfde is, met dezelfde optie erop, dan gaan ze duurder uitkomen hé, is niet mijn verzekering hé, tis de tegenpartij, ben 100% in mijn recht!!

zit nu in spanning te wachten op antwoord van de expert, daar zal vanaf hangen of het een tegenexpert wordt !!

en de papierhandel die ken ik ook hoor, daar heeft de tegenpartij geen last van hé, die kan terug aan de toog gaan hangen

Comment

allez vooruit, het is tot een akkoord gekomen,

ikke toegegeven en de verzekering ook,5weken discussie heeft me dan toch 10% meer opgebracht, en daar kan ik mee leven

nu de kledij nog das binnen 10 dagen met expert aan huis

Comment

Working...
                        X