Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen met inschrijving motor bij DIV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• problemen met inschrijving motor bij DIV

Heb een motor gekocht paar weken geleden particulier en wil die al dagen laten inschrijven en wat blijkt....staat geseind bij DIV als totallos,dus keuring na ongeval door een van hun keuringstations??Heb alle stations bijna persoonlijk gaan bezoeken en allen voor auto,s maar geen enkel voor moto,s.Heb nu alles opgestuurd naar Zwijnaarde maar geen gehoor,DIV raak ik nergens binnen,ombudsman Fod kan niet helpen enkel voor klacht in te dienen....Nu zegt een motordealer dat ik met een attest van keuring door hem mijn motor wel zou kunnen ontseinen??Ben echt ten einde raad,10000euro dat in mijn garage staat en niet op de weg kan,pffff,Mvg

particulier gekocht of handelaar??

wist niet dat er keuring was voor moto's, da zou het einde wel geven voor het stelen van moto's, nu doen ze een bod op total loss moto's voor de papieren, en de rest pikken ze,

wens u veel succes met de papierhandel, en mag het een troost zijn, het weer is er toch niet voor hé,

succes
    Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

Particulier gekocht en heb al vele schone dagen zien passeren,dat bestaat ook niet maar maak hun dat maar wijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dafke75 Bekijk Berichten
        particulier gekocht of handelaar??

wist niet dat er keuring was voor moto's, da zou het einde wel geven voor het stelen van moto's, nu doen ze een bod op total loss moto's voor de papieren, en de rest pikken ze,

wens u veel succes met de papierhandel, en mag het een troost zijn, het weer is er toch niet voor hé,

succes
        Trouwens als ze een wrak kopen kunnen ze hem niet inschrijven dus zijn ze niks met die papieren maar wetende dat de vorige eigenaar die ingeschreven heeft en zelfde dag nog bij div geseind stond dus hoe verklaar je dit??

Comment

Kan dat ook niet perte total zijn door de kosten ipv de schade ?
          It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yamamoto Bekijk Berichten
            Kan dat ook niet perte total zijn door de kosten ipv de schade ?
            Yamamoto: dan is hem niet per-totale verklaard hé, maar ecomomisch verlies,

trouwens wat heb je gekocht voor uw 10000euro??

Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

ik zou dat ding ook DIRECT terugbrengen naar de verkoper, wat voor nen zever is me dat, ik zou er trouwens ook met een knokploeg naartoe gaan en hem eens flink zijn vet geven, allez zeg, dat is nu toch echt wel iets wat ge niet verzwijgt...misschien is uw frame gebarsten en kraakt dat in 2 aan 150 per uur...ik krijg daar het scheit van hee, zelfde voor die rukkers die andere tellers monteren met minder km. allemaal aan de schandpaal. hunne kop eraf!

ik wist zelfs niet eens dat die 'perte totale' seining bestond.
              http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Normaal gezien kun je een gerechtelijke klacht indienen tegen de verkoper omdat hij jou een moto verkocht heeft met onzichtbare gebreken waarvan hij op de hoogte was. Dit onderwerp is hier ooit al eens gepost geweest een hele tijd geleden maar hoe het juist in zijn werk gaat kan ik je niet vertellen .
                I feel the need 4 the speed
                speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
                streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
                MT09 SP 2018

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah Bekijk Berichten
                  ik zou dat ding ook DIRECT terugbrengen naar de verkoper, wat voor nen zever is me dat, ik zou er trouwens ook met een knokploeg naartoe gaan en hem eens flink zijn vet geven, allez zeg, dat is nu toch echt wel iets wat ge niet verzwijgt...misschien is uw frame gebarsten en kraakt dat in 2 aan 150 per uur...ik krijg daar het scheit van hee, zelfde voor die rukkers die andere tellers monteren met minder km. allemaal aan de schandpaal. hunne kop eraf!

ik wist zelfs niet eens dat die 'perte totale' seining bestond.
                  [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
                  [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

Inderdaad. Centen terug vragen. Dreigen met gerechtelijke stappen.
                    En het er anders ook niet bij laten... (vrij in te vullen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
                      brrrr € 10.000 voor een perte total geweest

ik deed de moeite niet van in te schrijven ( allez proberen in te schrijven ) die verkoper mocht mijn centjes teruggeven.
                      Idd dat denk ik er ook van, 10.000euro voor nen perto, goe gekloot noem ik zoiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan-b Bekijk Berichten
                        Idd dat denk ik er ook van, 10.000euro voor nen perto, goe gekloot noem ik zoiets
                        Als er allemaal originele stukken op staan, is de kans groot dat enkel de chassisnummer van ne perto komt en dat de rest allemaal omgekat is van ne gepikte moto.

Dit is een verborgen gebrek en in vele standaard verkoopcontracten staat er wel iets in dat de verkoper verklaart dat hij schadevrij is en zo. Dus met zo een contract staat ge juridisch zeer sterk.
                        I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Idd,heb alles geprobeerd maar zonder resultaat,heb contact opgenomen met de expert van het ongeval en het dossier is afgesloten 14/09/2011 en de motor is ingeschreven op 16/09/2011,dus wat is er gebeurd....waarschijnlijk is het wrak ingeschreven door de 2de eigenaar samen met de toenmalige dealer,het wrak is direct ingeschreven en dan zal het hersteld zijn want ze hadden tijd want de inschrijving is gelukt en dan paar maand later een zot dus ik gevonden die een zogezegd niks aan de hand motor gekocht heeft en ik vond geen wantrouwen want hij was 7maand eerder ingeschreven en staat erbij als nieuw,nu heb ik vandaag ook ontdekt dat er in het nieuwe chassis geen chassisnummer is ingeslagen dus nu doet het volledig de deur dicht en ga maandag het op de rol zetten bij de advocaat en procederen,hij die hem aan mij verkocht heeft moet er ook van geweten hebben,kan niet anders,groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy Bekijk Berichten
                            Als er allemaal originele stukken op staan, is de kans groot dat enkel de chassisnummer van ne perto komt en dat de rest allemaal omgekat is van ne gepikte moto.

Dit is een verborgen gebrek en in vele standaard verkoopcontracten staat er wel iets in dat de verkoper verklaart dat hij schadevrij is en zo. Dus met zo een contract staat ge juridisch zeer sterk.
                            Nee dat is het niet,zijn allemaal nieuwe stukken vandaar geen chassisnummer in het nieuwe chassis,dat moet je normaal laten inslaan door je oude en nieuwe stuk bij de douane te laten zien en die klopt het over in het nieuwe,het vinplaatje dat een klever op het chassis is dat komt wel overeen,het zal gebeurd zijn zoals ik als laatste gezegd heb...

Comment

Nu zou ik toch wel eens graag weten over welk model motor het gaat?

Comment

Working...
                              X