Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb jij als motorrijder een verzekering lichamelijke letsels ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Heb jij als motorrijder een verzekering lichamelijke letsels ?

DO 2011201208444
    Vraag nr. 154 van de heer volksvertegenwoordiger Eric Thiébaut van 24 april 2012 (Fr.) aan de
    staatssecretaris voor Leefmilieu, Energie en Mobiliteit, toegevoegd aan de minister van
    Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen, en staatssecretaris voor Staatshervorming, toegevoegd aan de eerste minister:

Ethias heeft onlangs gegevens over de veiligheid van motorrijders bekendgemaakt die op zijn minst verontrustend zijn. Volgens de verzekeraar zijn minder dan de helft van de Belgische motorrijders correct verzekerd tegen lichamelijke letsels in geval van een ongeval waarbij ze zelf in de fout gaan of een valpartij.
    Zo blijkt uit het onderzoek van Ethias met betrekking tot 38.000 motorverzekeringsovereenkomsten dat amper 47 procent van de verzekerden correct zijn gedekt tegen lichamelijke letsels die ze in de twee voornoemde gevallen kunnen oplopen.
    Indien die vaststelling klopt, is dat percentage op zijn minst alarmerend, temeer daar motorrijders uiterst kwetsbare weggebruikers zijn.

In dat verband zijn ook de recentste cijfers van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) veelzeggend. Zo gaat het aantal zware ongevallen waarbij minstens één motorrijder is betrokken in stijgende lijn.
    In 2011 vielen er bij ongevallen met motorrijders 114 doden te betreuren, tegenover 97 in 2010. Vorig jaar raakten bovendien 700 motorrijders zwaargewond.
    De meeste motorrijders beschikken over een verplichte BA-verzekering die echter geen lichamelijke letsels dekt in geval van een individuele valpartij of een ongeval waarbij de motorrijder zelf in de fout gaat.
    Het is derhalve aangewezen motorrijders beter bewust te maken van het belang van een uitgebreider verzekering.
    1. Hoe komt het dat er zo weinig motorrijders verzekerd zijn tegen lichamelijke letsels?
    2. a) Moet er, gelet op het aantal valpartijen, niet worden nagedacht over maatregelen om motorrijders ertoe aan te moedigen een allriskverzekering af te sluiten die ook lichamelijke letsels dekt?
    b) Wordt er daartoe eerstdaags om de tafel gezeten met de verzekeraars en de vertegenwoordigers van de motorrijders?
    3. Wordt er, nu de lente voor de deur staat, een campagne gepland om bestuurders tot voorzichtig rijgedrag aan te manen
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

ik heb een extra ongevallenverzekering afgesloten sinds ik met de moto rij
    Yamaha R6 '99
    Suzuki GSXR750 K9
    Suzuki GSXR1000 K10
    Honda CBR600RR 2004

Comment

Veel wordt al gedekt door de mutualiteit en veel motorrijders hebben een hospitalisatieverzekering. Als je hospitalisatieverzekering elders is dan de maatschappij die je BA beheert dan staat dat ook niet in hun statistieken. Is natuurlijk wel aan te raden om minstens een hospitalisatieverzekering te hebben als je niet kiest voor een extra clausule "lichamelijke letsels".
      Licensed to chill.
      Non Semper Arcum Tendit Apollo.
      2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

ik heb een aparte polis lichaamlijke letsels bestuurder, geldig voor al mijn voertuigen ongeacht of ik of mijn partner achter het stuur zit. In elke polis zijn de lichaamlijke letsels van de bestuurder default uitgesloten. Koekblik of moto maakt geen verschil. Voor een kleine extra premie per jaar is de bestuurder mee gedekt. De passagiers zijn zo goed als altijd gedekt door de meeste polissen

en zoals gezegd, er is nog de mutualiteit en de hospitalisatieverzekering. Die laatste komt wel pas tussen als ze je een nacht laten slapen op het "medisch hotel". Laatste crach was ik van 10u 's morgens tot 18u namiddag in 't ziekenhuis .. dus geen tussenkomst hospitalisatieverzekering. verzekering bestuurder heeft wel gedekt voor de onderzoekskosten die niet door de mutuel werden terugbetaald. (kwam overeen met 4 jaar premie betalen, wat ze me terugbetaald hadden)

in mijn geval had was mijn goede beschermkledij eigenlijk mijn beste verzekering. zonder die kledij had ik de hospitalisatie verzekering wel kunnen gebruiken, maar het had ook kunnen zijn dat ik dan eerder een uitvaartverzekering had nodig gehad

Comment

Heb een hospitalisatieverzekering die tegenwoordig wel iedereen heeft via het werk en al ongeveer 15j een ongevallenverzekering deze dekt niet enkel als ik met de moto rijd maar gewoon alle ongevallen alles wat niet door de mutualiteit of hospitalisatieverzekering gedekt wordt is gedekt door mijn ongevallenverzekering die in mijn geval al is dienst gedaan heeft na een zware highsider in zolder met als resultaat bekken voor gebroken en achter gebarsten, opname ziekenhuis zolder, repatriëring leuven, verblijf ziekenhuis, thuis speciaal ziekenhuisbed in mijne living en kine/revalidatie thuis en als ik terug mobiel was bij de kiné zelf

Een ongeluk zit in een klein hoekje !
          Never forget who helped you!
          Never forgive who fu*ked you.
          Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Ik heb al 20 jaar een "individuele ongevallen" bij AG Inssurance (166,00 euro per jaar)
            2006 Yamaha FJR 1300
            ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haga46 Bekijk Berichten
              Heb een hospitalisatieverzekering die tegenwoordig wel iedereen heeft via het werk en al ongeveer 15j een ongevallenverzekering deze dekt niet enkel als ik met de moto rijd maar gewoon alle ongevallen alles wat niet door de mutualiteit of hospitalisatieverzekering gedekt wordt is gedekt door mijn ongevallenverzekering die in mijn geval al is dienst gedaan heeft na een zware highsider in zolder met als resultaat bekken voor gebroken en achter gebarsten, opname ziekenhuis zolder, repatriëring leuven, verblijf ziekenhuis, thuis speciaal ziekenhuisbed in mijne living en kine/revalidatie thuis en als ik terug mobiel was bij de kiné zelf

Een ongeluk zit in een klein hoekje !
              Dat is interessant.
              Vooral het feit dat je gedekt bent na een ongeval op circuit,
              Over welke ongevallenverzekering gaat dat juist?
              Alvast bedankt!

Comment

Ik heb:
                - BA
                - Rechtsbijstand
                - Ethias Assistance
                - hospitalisatie bij DKV
                - hospitalisatie bij Dexia

Verzekerd genoeg zeker
                I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevaert Bekijk Berichten
                  Dat is interessant.
                  Vooral het feit dat je gedekt bent na een ongeval op circuit,
                  Over welke ongevallenverzekering gaat dat juist?
                  Alvast bedankt!
                  Bij hamburg mannheimer toen ik het contract afsloot nu noemt het ERGO
                  Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Bij hamburg mannheimer toen ik het contract afsloot nu noemt het ERGO
                    Bedankt

Comment

Ik ben dit ook van plan, maar is dit normaal dat uw uitkering met de helft gehalveerd wordt als je met de motor rijdt ??

Dit is het geval bij mijn "verkeerpolis" die blijkbaar ook zou gelden op circuit
                      Yamaha XSR900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevaert Bekijk Berichten
                        Bedankt
                        NP

Oorspronkelijk geplaatst door stijne Bekijk Berichten
                        Ik ben dit ook van plan, maar is dit normaal dat uw uitkering met de helft gehalveerd wordt als je met de motor rijdt ??

Dit is het geval bij mijn "verkeerpolis" die blijkbaar ook zou gelden op circuit
                        Met de helft gehalveerd ik zou ni weten waarom !

Comment

Ik heb ook een verzekering lichamelijke ongevallen, als motorrijder lag de premie wel hoger.
                          Wat deze verzekering naast uw hospitalisatieverzekering dekt is bijkomende vergoeding bij blijvende arbeidsongeschiktheid, eventueel medische kosten die buiten uw hospitalisatieverzekering vallen. En verder ook bij overlijden, de begrafeniskosten en een vergoeding voor uw nabestaanden.

Laat ons stellen een verzekering die we liever nooit willen aanspreken.
                          The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese!

Comment

wij hebben ook zo 'n verzekering thuis..

tot ik net de kleine lettertjes las:
                            Verkeerssituatie:
                            - iedere verplaatsing op terreinen die slechts toegankelijk zijn
                            voor een bepaald aantal personen die het recht hebben om
                            er te komen, indien de verkeersregels van de politie van het
                            wegverkeer erop toegepast worden;

'k denk da'k mij ff op straat laat legge als 'r iets gebeurt
                            Take care upstairs Joeri!!!!

Comment

Met de helft gehalveerd ik zou ni weten waarom !

Staat zo in de polis, onnozel hé
                              Yamaha XSR900

Comment

Working...
                              X