Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moto blijkt ingeschreven als geaccidenteerd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Moto blijkt ingeschreven als geaccidenteerd

Hey iedereen,

Ik had graag effe jullie raad en mening gekregen.
    Een maat van mij heeft zich begin deze week een R1 van 2003 gekocht.
    Ik ben met hem mee gaan kijken naar de moto omdat hij nog bezig is met zijn rijbewijs.
    Ik heb de moto bekeken en heb ermee gereden, en niks aan gemerkt.
    Tijdens het rijden zelf effe handen losgelaten en de moto bleef schoon rechtdoor gaan.
    Nu is hij vandaag bij de DIV langsgeweest om zijn nummerplaat aan te vragen en nu blijkt die moto ingeschreven als geaccidenteerd.
    Op zich voor de DIV geen probleem want ze hebben hem gewoon ingeschreven, maar mijne maat zit natuurlijk wel verveeld met heel de zaak.
    Ik heb de verkoper (leek mij wel een eerlijke kerel) vandaag gecontacteerd en hij beweerd bij hoog en laag dat hij er nooit een ongeval mee heeft gehad en dat hij de moto 3 jaar geleden gekocht heeft van iemand.
    Ik heb vandaag een deel van de kuip verwijderd om eens te kijken wat erachter te zien is, maar ook daar is niks abnormaal te zien.
    Toch niet voor zover ik er iets van ken natuurlijk.
    Heb mijn maat aangeraden om de moto toch in een garage binnen te brengen voor een nazicht.
    Maar wat zouden jullie eigenlijk verder nog aanraden en wat denken jullie hiervan?

Grtz,

Benny
    Yamaha R1 2004

De vraag is natuurlijk of het DIV zelf niet de mist in gegaan is. Je vriend is niet de eerste die dat verdict van het DIV kreeg. Hij heeft wel het geluk dat hij zijn plaat gekregen heeft. Een andere topicstarter hier kreeg gewoon geen plaat. Dat het DIV bericht krijgt dat een voertuig gestolen is daar kan ik in komen (ze hebben een samenwerking met de politiediensten), maar hoe weten zij of een moto geaccidenteerd is ? En wat is dan wel dat geaccidenteerd ? Totaal verlies ? Ik begin me daar nu toch wel ferm vragen over te stellen.
    Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik even langs gaan bij de dealer en de motor laten nakijken vóór je de verkoper direct gaat belagen. Met mogelijke mankementen op papier gezet heb je net iets meer verhaal.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

gewoon eens laten nakijken, maar als er niets op aan te merken is, dan maakt het toch niets uit of hij al dan niet geaccidenteerd is.
      Als alles goed hersteld is: no worries!

greets
      BMW R1100GS!
      RIP Hellraiser!
      ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

't Is niet omdat die ooit een accident heeft gehad,dat die niet goed meer is.
        En aangezien hij gewoon een plaat heeft gekregen,zal het geen pertotal geweest zijn zoals die andere,die geen plaat kreeg.
        Maar dat is precies wel iets nieuw.
        Ik heb nog nooit gehoord dat de DIV zoiets zei,en nu is dat hier al de 2e op korte tijd.
        BOCHTENPIKKER

Comment

Geaccidenteerd...
          Ne moto is rap "total loss" hoor, ookal is er aan het frame, wielen,... NIETS aan of te zien!
          Een maat van mij (zit ook opt forum hier) heeft onlangs nog een moto gaan ophalen voor een vriend bij F&J.
          Een Honda CBR600RR (bj: '08 dacht ik) met amper 12.000km (als ik het me goed herinner).
          Die vriend was tegen een bestelwagen gereden met de kopkuip: kopkuip, koplicht, kopsteun, rempomp, dashboard en radiator stuk -> bestek bij F&J: 11.000 EURO kosten!!! De voorvork, wielen, kroonplaten, frame,... was NX aan!
          Zo een cbr 600 kost nieuw amper 13.000 Euro! Maw: moto "per-total" zonder dat er iets echt belangrijk (wat het stuurgedrag kan beïnvloeden) krom of stuk is!
          Mijne maat is die moto nu zelf aant opknappen met 2de hands onderdelen en E-bay spullen. Wrs nog géén 2.000Euro kosten om alles weer in orde te maken.
          Geaccidenteerd of niet. Niet te snel zorgen maken Kuipschade is ook schade!
          Ride like a devil,... Feel like a God!
          Ride it like you stole it!
          http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Working...
          X