Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aanvraag gva en insch.bewijs mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• aanvraag gva en insch.bewijs mogelijk?

heb 2 papiertjes een groen dienstpostkaart waarop ministerie van verkeerswegen en van post,telegraaf en telefoon+ bestuur van het vervoer dienst wegverkeer cantersteen brussel met insch.nr en datum van bericht en dan nog een roos waarop staat verklaring te voegen bij aanvraag om inschrijving met signalement van motorfiets met merk,chassisnr ,aantal cc
    mijn vraag is kan ik hiermee alle papieren in orde krijgen en hoe verloopt dit en graag ook prijs van alles is van suzuki
    bedanky

Oorspronkelijk geplaatst door wdm Bekijk Berichten
    heb 2 papiertjes een groen dienstpostkaart waarop ministerie van verkeerswegen en van post,telegraaf en telefoon+ bestuur van het vervoer dienst wegverkeer cantersteen brussel met insch.nr en datum van bericht en dan nog een roos waarop staat verklaring te voegen bij aanvraag om inschrijving met signalement van motorfiets met merk,chassisnr ,aantal cc
    mijn vraag is kan ik hiermee alle papieren in orde krijgen en hoe verloopt dit en graag ook prijs van alles is van suzuki
    bedanky
    Ho ho ho. Wat jij me daar schrijft is Chinees. Kan je even verduidelijken waar je het nu eigenlijk over hebt ? Je hebt dus een een Suzuki gekocht en die zou je moeten inschrijven + verzekeren ? Je hebt dus een document van de dealer gekregen (roze document) waar je mee naar de verzekeringsmakelaar moet ? Gaat het om een nieuw voertuig of over een tweedehands ? Je hebt dus ook al het gelijkvormigheidsattest van het voertuig ?
    Wat bedoel je met de prijs van dit alles ?
    Voor de nummerplaat betaal je 20 euro aan de postbode of bij ophalen op het postkantoor van zodra je ingevulde roze document + kopij gelijkvormigheidsattest binnen is bij het DIV (Brussel of een plaatselijke DIV-antenne). Je plaat zal dan opgestuurd worden. (nummerplaten voor een nieuw voertuig kan door de makelaar online aangevraagd worden)

Verzekering voor je motor is te regelen met je makelaar. Die zal je de prijs geven.

De jaarlijkse verkeersbelasting is vastgesteld op 52.27 euro, maar zal verhogen op 1/7/2012 (jaarlijkse indexering).
    Wat het bedrag van de belasting op de in verkeersstelling betreft dat hangt af van het vermogen van de motor, uitgedrukt in fiscale paardenkracht (pk) of in kilowatt (kW).
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

aanvraag nodige motopapieren

met gva en insch.bewijs weet ik hoe het werkt, maar dit is een moto van 1977 van particulier gekocht met enkel de vermelde papieren (mogelijk nederlandse moto?)
      het groene kaartje is een dienstposkaart dat de geadresseerde niet meer ingeschreven is,hier staat naam+adres+inschrijvingsnr+datum van bericht waarbij boven links nog staat ministerie van verkeerswezen en van post,telegraaf en telefoon bestuur van het vervoer dienst van het wegverkeer cantersteen brussel
      het roze kaartje is een verklaring te voegen bij aanvraag om inschrijving met merk,chassisnr,bouwjaar,cil.inhoud, aantal cil. en radiotoestel + een vakje van douane
      zou dit lukken om met deze oude kaartjes de nodige aanvraag in orde te krijgen en hoe verloopt dit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdm Bekijk Berichten
        met gva en insch.bewijs weet ik hoe het werkt, maar dit is een moto van 1977 van particulier gekocht met enkel de vermelde papieren (mogelijk nederlandse moto?)
        het groene kaartje is een dienstposkaart dat de geadresseerde niet meer ingeschreven is,hier staat naam+adres+inschrijvingsnr+datum van bericht waarbij boven links nog staat ministerie van verkeerswezen en van post,telegraaf en telefoon bestuur van het vervoer dienst van het wegverkeer cantersteen brussel
        het roze kaartje is een verklaring te voegen bij aanvraag om inschrijving met merk,chassisnr,bouwjaar,cil.inhoud, aantal cil. en radiotoestel + een vakje van douane
        zou dit lukken om met deze oude kaartjes de nodige aanvraag in orde te krijgen en hoe verloopt dit?
        Heb ik het nu goed begrepen dat je dus niet beschikt over het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar en dat je ook geen GVA hebt ? Enkel die documenten die me idd nogal Nederlands in de oren klinken?
        Licensed to chill.

Comment

Om een moto te kunnen inschrijven moet hij in elk geval verzekerd zijn.
          Dus ga met alles eens langs je verzekeringsmakelaar,of beter nog naar een plaatselijk DIV kantoor,die gaan je kunnen zeggen wat ze juist nodig hebben.
          De DIV zat vroeger op Cantersteen,maar dat is al jaren geleden,dat zijn dus al oude papieren.
          BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
            Voor de nummerplaat betaal je 20 euro aan de postbode of bij ophalen op het postkantoor j
            Is helaas al een tijdje geleden, is ondertussen 30euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan-b Bekijk Berichten
              Is helaas al een tijdje geleden, is ondertussen 30euro.
              Getver de profiteurs. Dat stijgt hier zo rap dat het amper bij te houden is !
              Licensed to chill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
                Getver de profiteurs. Dat stijgt hier zo rap dat het amper bij te houden is !
                Je moet die plaat ook maar één keer betalen gelukkig .
                Binnenkort is het trouwens zo ver dat zij die de laatste paar jaar het toch hebben aangedurfd om nog geen andere motor te kopen een briefje in de bus zullen krijgen met het "vriendelijk verzoek" om hun nieuwe plaat dan zo maar aan te vragen.
                Binnenkort dus geen gele platen meer op de Belgische wegen (tenzij een Hollander of Brit hier komt rondrijden natuurlijk )
                In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
                  Binnenkort is het trouwens zo ver dat zij die de laatste paar jaar het toch hebben aangedurfd om nog geen andere motor te kopen een briefje in de bus zullen krijgen met het "vriendelijk verzoek" om hun nieuwe plaat dan zo maar aan te vragen.
                  Da gaat nog een probleem worden, die nief plaat kan niet tussen mijn pinkers :]
                  ZX6R 2011

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
                    Binnenkort dus geen gele platen meer op de Belgische wegen (tenzij een Hollander of Brit hier komt rondrijden natuurlijk )
                    Hoop dat ze daar nog efkes mee wachten. Ben nogal gehecht aan mijn geel plakske
                    Licensed to chill.

Comment

Zijn dat zo geen heel erg oude inschrijvingspapieren ?
                      Ongeveer een 20 op 15cm wit-groenig ?
                      Wanneer is die de laatste keer ingeschreven geweest (mocht dit er op staan ?)
                      Normaal moet je wel een gva hebben , is verplicht vanaf 1972

Comment

Working...
                      X