Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersbelasting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verkeersbelasting

Hallo

Ik ben van plan mij een yamaha fz8 aan te schaffen, maar vraag mij af, hoeveel de jaarlijkse tax bedraagt (model 2011)

Kan je bij de garage een Z-plaat krijgen om de moto naar huis te rijden,(lammens in wetteren) of moet je wachten tot je nummerplaat in de bus zit om erom te gaan?

Alvast bedankt!

Groeten

Je mag niet met een z-plaat rijden, kan je een boete voor krijgen als ze je doen stoppen. Ik ben helaas ervaringsdeskundige, moest er zelfs voor de rechtbank voor verschijnen. Garage was ook zijn plaat kwijt en mocht ook een boete betalen.

Tax is afhankelijk van het vermogen, als het een 100pk is dan is dat niet zo veel.

Comment

Hallo,

zoals Jurgens schreef zal je niet zoveel belasting moeten betalen. Om je een idee te geven. Mijn Soes Gsx750F(92 pk's=> indertijd toch) kost 56 euro per jaar.
      08- GSX 750 F '00

Comment

als em ni meer dan 78kw op papier heeft is de jaarlijke belasting iets boven de 50€, ongeacht cilinderhoud en vermogen (125cc met max. 12kw is gratis)
        eerste inschrijving zal iets van een 150€ zijn denk ik
        Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Bedankt voor de snelle respons!

Comment

let me google that for you!

http://lmgtfy.com/?q=verkeersbelasting+moto
            http://www.bikeshop-online.be/
            www.trackdays.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Circuit Maniac Bekijk Berichten
              als em ni meer dan 78kw op papier heeft is de jaarlijke belasting iets boven de 50€, ongeacht cilinderhoud en vermogen (125cc met max. 12kw is gratis)
              eerste inschrijving zal iets van een 150€ zijn denk ik
              Aantal kw maakt niets uit voor de verkeersbelasting. Wel waar je woont (opdeciemen). Het bedrag zal zo rond de 52-56 euro liggen en wordt jaarlijks op de 1e juli geïndexeerd. Motorfietsen onder de 250cc betalen niets.

De vermogensgrens voor een hogere BIV ligt op 85kw en niet 78kw. Vergissinkje die de meesten maken omdat hoogvermogende motorfietsen hier veelal op 72 of 78kw worden ingevoerd om de hoge BIV te omzeilen.

Van 0 tot 70 kw betaal je 61.5 euro. Tussen 71 en 86kw betaal je 123 euro. Tussen 86 en 100kw 495 euro. Erboven wil je niet weten Dit zijn de bedragen voor nieuwe motorfietsen. Per jaar dat ie oud is gaat er een bedrag vanaf. BIV is éénmalig.
              Last edited by Dré Pistolet; vr. 31 aug. '12, 00:22.

Comment

Ik heb de mijne juist betaald. Voor een Suzuki GSX 1400 (106 pk, 78 kw) heb ik 53,72 euro betaald.
                2006 Yamaha FJR 1300
                ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wazaa Bekijk Berichten
                  Ik heb de mijne juist betaald. Voor een Suzuki GSX 1400 (106 pk, 78 kw) heb ik 53,72 euro betaald.
                  hah, ikke net 52,27
                  das een volledig drankske in 't wit huis minder
                  Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Circuit Maniac Bekijk Berichten
                    ongeacht cilinderhoud en vermogen (125cc met max. 12kw is gratis)
                    ik rijd al meer dan 15jaar met een 250 2-takt, en heb daar nog nooit verkeersbelasting voor betaald. Grens ligt op 250cc

Comment

same here voor mijn R1 2009 (78kw)
                      Is life real or just a dream?
                      Yamaha R1 '08
                      Zolder - Mettet - Franco - ...
                      A racer never looks back

Comment

Mijne heeft ook 106 pk, dus ik zou dan ook maar 53 euro moeten betalen..?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilles90 Bekijk Berichten
                          Mijne heeft ook 106 pk, dus ik zou dan ook maar 53 euro moeten betalen..?
                          Nogmaals, verkeersbelasting heeft niks te maken met je vermogen, wel alles met waar je woont...

Waar jij op zint is de BIV= Belasting In Verkeerstelling.

Comment

Working...
                          X