Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor en fiscaliteit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Motor en fiscaliteit

Hallo iedereen,

zit met een vraag.

Zoek als zelfstandige(8Okm/dag) wegens de werken in antwerpen regelmatig van en naar mijn zaak te rijden met een nieuwe moto.
    Kan ik de btw van een nieuwe moto volledig aftrekken als zelfstandge of hoe zit dat?
    Wat kan ik allemaal inbrengen als kost?

Eventele tips zijn altijd welkom .

Alvast heel vriendelijk bedankt voor uw reactie.

ik dacht dat de km'ers af te trekken zijn;
    maar ook de volledige moto(maar dan wel over verschillende jaren heen)
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

Comment

Moto is fiscaal zzer aantrekkelijk.
      Voor een auto mag je, als particulier werknemer, enkel een forfaitair bedrag per kilometer inbrengen.
      Voor een motorfiets mag je, nog steeds als particulier werknemer, ALLES inbrengen!
      Aankoop gespreid over 4 of 5 jaar (volledig bedrag) maar ook benzine, pak, helm, onderhoud, tanktas, kettingvet, werkelijk alles!
      Kan me niet voorstellen dat dat voor een zelfstandige niet zo zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StefanVR
        Hallo iedereen,

zit met een vraag.

Zoek als zelfstandige(8Okm/dag) wegens de werken in antwerpen regelmatig van en naar mijn zaak te rijden met een nieuwe moto.
        Kan ik de btw van een nieuwe moto volledig aftrekken als zelfstandge of hoe zit dat?
        Wat kan ik allemaal inbrengen als kost?

Eventele tips zijn altijd welkom .

Alvast heel vriendelijk bedankt voor uw reactie.
        Ikzelf heb mijn motor ook op de zaak staan, hij is op 4 jaar afgeschreven dan, dat ligt aan het aankoopbedrag. Tevens kan je alles inbrengen, je verzekering, tanken, kledij, onderdelen, accesoires. Je kan dit best met je boekhouder bespreken eigenlijk.
        ducatigreetz

duc4ever

Comment

idd,zéér voordelig,een motor en toebehoren,maar voor hoelang nog?dus,als de bliksem het nodige doen.

Comment

moto = beroepsgedeelte is 100% afschrijfbaar/aftrekbaar terwijl auto = 50% aftrekbaar. bij de motor kan je ook ALLE accessoires/kledij/noem maar op 100% aftrekken/inbrengen

let wel, deze 100% geldt dus voor het 'beroepsgedeelte' !!! (dus als ik 20.000 km op een jaar doe, waarvan ik 15.000 km kan 'bewijzen' als beroepskilometers, dan heb ik een moto en accessoires/... die effectief 75% aftrekbaar zijn. )
            http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Ok, effe terloops, moto kan je volledig afschrijven ALS je hem koopt nadat je zelfstandige bent geworden, ikzelf had m'n moto al... dus ik kan alle kosten inbrengen, maar het afschrijven zelf is niet meer van toepassing, oplossing; nieuwe of okkassie moto kopen en deze keer wél op de firma (best is een nieuwe vermits je daar fiscaal veel meer bij wint als bij een okkassie)
              Life your life and not someone else's

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎