Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm. motor terug trekken van de belastingen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag ivm. motor terug trekken van de belastingen.

Ik heb dus gehoord dat je een motor gedeeltelijk kan terug trekken van de belastingen.
    Waar moet je dan aan voldoen???
    Moet deze een nieuwe zijn, of mag deze ook een jonge occasie zijn met factuur.
    Ik was aan het denken aan een CB1000 of iets in die trend.
    [FONT=Arial Black]SUZUKI[/FONT] GSX-[FONT=Arial Black][/FONT]R[FONT=Arial Black][/FONT] K7[FONT=Arial Black][/FONT]

WWW.INTER-TRACK.BE

Wa nen uitleg, heb het juist eens gelezen en word er niks wijzer uit.
    Waar kan ik dit laten berekenen of zelf berekenen???
    [FONT=Arial Black]SUZUKI[/FONT] GSX-[FONT=Arial Black][/FONT]R[FONT=Arial Black][/FONT] K7[FONT=Arial Black][/FONT]

WWW.INTER-TRACK.BE

Comment

hey je kan zowel nieuwe als tweedehands inbrengen. Alles hangt af van de totale km's die je per jaar met de moto rijdt, daar kan je dan uw verhouding woon-werk verkeer op berekenen en aan de hand daarvan kan je alles maar dan ook alles wat je voor die moto uitgeeft (benzine, verzekering, kledij, kuisproducten,....) voor die verhouding mee aftrekken. Als je te weinig km's doet kan je ook km's (forfaitair) voor je wagen inbrengen, bijvb ik doe 20.000km woon-werkverkeer waarvan 12.000-14.000km met de moto de overige 8000-6000km doe ik maal 0.15€/km als extra onkosten voor de auto. De moto en al zijn toebehoren schrijf ik dan af voor 93% ongeveer. Als je wil stuur ik je eens een voorbeeldje van mij berekening door
      Yamaha R6 '99
      Suzuki GSXR750 K9
      Suzuki GSXR1000 K10
      Honda CBR600RR 2004

Comment

Ik zou een 11000 km per jaar doen voor woon/werk.
        ( Je mag me altijd wel eens dat voorbeeld doorsturen )
        Bij mij gaat het er gewoon over uit om te zien of het mischien interessanter is om een nieuwe te kopen.
        Ik was eerst aant denken om de nieuwe MV Agusta te kopen, maar omdat het vrouwke ook regelmatig eens mee wil moet ik gaan kiezen voor iets met een rechtere zithouding.

WWW.INTER-TRACK.BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Road_devil Bekijk Berichten
          hey je kan zowel nieuwe als tweedehands inbrengen. Alles hangt af van de totale km's die je per jaar met de moto rijdt, daar kan je dan uw verhouding woon-werk verkeer op berekenen en aan de hand daarvan kan je alles maar dan ook alles wat je voor die moto uitgeeft (benzine, verzekering, kledij, kuisproducten,....) voor die verhouding mee aftrekken. Als je te weinig km's doet kan je ook km's (forfaitair) voor je wagen inbrengen, bijvb ik doe 20.000km woon-werkverkeer waarvan 12.000-14.000km met de moto de overige 8000-6000km doe ik maal 0.15€/km als extra onkosten voor de auto. De moto en al zijn toebehoren schrijf ik dan af voor 93% ongeveer. Als je wil stuur ik je eens een voorbeeldje van mij berekening door
          Als je al jou km's met de moto doet voor het werk en de overschot inbrengt voor de auto. Hoe kom je dan aan die 93%?
          Suzuki GS 450 '81 -> Suzuki Bandit 600 N '02 -> Kawasaki Z 750 '09

Zotste Motorforum ooit !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1ns3rt Us3rn4m3 Bekijk Berichten
            Als je al jou km's met de moto doet voor het werk en de overschot inbrengt voor de auto. Hoe kom je dan aan die 93%?
            ik bereken die 93% aan de hand van het totale motokm's te delen door de woon-werk km's. En omdat ik niet alle dagen rij met de moto doe ik ook forfaitair wagenaftrek. Ik doe maar iets van een 14.000km met de moto per jaar en ik doe meer dan 20.000km woon-werk

snap je
            Yamaha R6 '99
            Suzuki GSXR750 K9
            Suzuki GSXR1000 K10
            Honda CBR600RR 2004

Comment

Als ik het dan goed voor heb, bedoel je dat je 93% van de totale motokm's voor woon-werk hebt gedaan en die overige 7% voor je eigen plezier (treffen, etc...).

Fictief vb:
              Woon-werk km per jaar: ..... 13.000km
              Motokm per jaar: .............. 10.000km (9.300km woon-werk en 700km plezier)
              Forfait (0.15€/km) autokm: . 3.700km

Zit ik wa in de goei richting?

Comment

Ik heb die berekening tool ook even gebruikt (http://static.tijd.be/geld_beleggen/...2011/motor.htm)

Het bedrag dat bij 'TOTAAL AFTREKBAAR' Komt te staan is dat het bedrag dat je moet invullen op je belastingbrief?

En is dit het juiste vakje: 'terugbetaling woon werk verkeer' nummer 1254-07 ?

hulp gevraagd
                cbr 600 rr repsol
                cbr 600 rr eurobet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YannickCBR Bekijk Berichten
                  Ik heb die berekening tool ook even gebruikt (http://static.tijd.be/geld_beleggen/...2011/motor.htm)

Het bedrag dat bij 'TOTAAL AFTREKBAAR' Komt te staan is dat het bedrag dat je moet invullen op je belastingbrief?

En is dit het juiste vakje: 'terugbetaling woon werk verkeer' nummer 1254-07 ?

hulp gevraagd
                  staat er normaal goed bij zenne welk vakje: 1258-03 moet je invullen
                  Yamaha R6 '99
                  Suzuki GSXR750 K9
                  Suzuki GSXR1000 K10
                  Honda CBR600RR 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1ns3rt Us3rn4m3 Bekijk Berichten
                    Als ik het dan goed voor heb, bedoel je dat je 93% van de totale motokm's voor woon-werk hebt gedaan en die overige 7% voor je eigen plezier (treffen, etc...).

Fictief vb:
                    Woon-werk km per jaar: ..... 13.000km
                    Motokm per jaar: .............. 10.000km (9.300km woon-werk en 700km plezier)
                    Forfait (0.15€/km) autokm: . 3.700km

Zit ik wa in de goei richting?
                    ja ge snapt het volledig juist, zo doe ik het al 2 jaar en 2jaar alles mogen gaan uitleggen maar daar zeiden ze niets van
                    Yamaha R6 '99
                    Suzuki GSXR750 K9
                    Suzuki GSXR1000 K10
                    Honda CBR600RR 2004

Comment

Ok bedankt. Kzal er mijn werk eens van maken dan.

Ze kennen mij hier bij de belastingen ook al hoor. 2 jaar terug was mijn woon-werk traject Brugge-Brasschaat (140Km enkel).
                      Ik deed dat elke dag op-en-af en kwam zo aan 60.000km per jaar, autokm's dan wel nog. Ze vroegen zich af of ik niet aan carpooling deed maar adhv mijn keuringsbewijzen kon ik netjes voorleggen dat de km's er wel degelijk op stonden.
                      Nu werk ik intussen wel wat dichterbij, vandaar de woon-werk moto.

Comment

Working...
                      X