Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorrijden en bril

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Motorrijden en bril

Een vraag voor de brildragende motorrijders onder ons:

Wie heeft een speciaal model voor het motorrijden?
    Ik heb een bril dus ook voor tijdens het motorrijden maar het model zit niet zo gemakkelijk onder mijn helm.

Wil dus een apart model aanschaffen voor het motorrijden. Tips anyone?

Zou ik een bril nemen die zich aanpast aan het (scherpe) (zon)licht?
    Ontspiegelde glazen?
    Titanium montuur?

Thx!
    Oooops ... I did it again :biggrin:
    Damn I'm good...

Ik draag ook een bril, voor op de moto gebruik ik mn reserve bril want t is blijkbaar onvermijdelijk dat je montuur wat plooit op termijn.

Maar t is altijd wel zo n gepruts met die bril, zal blij zijn dat ik van die bril vanaf ben binnekort.

Comment

mijne bril (vervelend montuur) schuift altijd omhoog als ik mijne helm opheb, nu is da nog nie erg omdat ik alleen nog maar duo ben maar moet daar op termijn ook iets aan doen. Ik denk dat het beste is een montuur te kopen da goed meebeweegt en nie te groot is en misschien helm meenemen naar de opticien als je een nieuwe bril gaat kopen :tongue:

Comment

Contactlenzen

Anders oogcorrectie met laser (2000 neuros).:biggrin:
        Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.

Comment

Meestal doe ik lenzen in... of volgende oplossing is mijn aangepaste Oakley... en als die twee nog ni volstaan doe ik men ontzettend licht titaniumbrilleken aan... maar verkies toch lenzen hoor... alhoewel... als je dan soms die trek op je ogen krijgt
          http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

Comment

Maar voelt titanium niet heel snel superkoud aan?
            En die oakley's, zijn die handig onder een helm?

Oorspronkelijk geplaatst door Fiber
            Meestal doe ik lenzen in... of volgende oplossing is mijn aangepaste Oakley... en als die twee nog ni volstaan doe ik men ontzettend licht titaniumbrilleken aan... maar verkies toch lenzen hoor... alhoewel... als je dan soms die trek op je ogen krijgt
            Damn I'm good...

Comment

Die titanium heb ik op deze moment ook aan... da is flinterdun... ge ziet amper aan iemand als die zo eentje aanheeft, die kunde bewegen in alle mogelijke hoeken, die zijn zo licht da ge ni eens voelt da ge ne bril aanhebt... en koud... nee nog niet gevoelt... mijne kop is ni zo dik dat mijn montuur ertegen komt zodus

Ben daar trouwens al ne keer gaan opzitten in een niet zo nuchtere bui... bril was ni eens iets aan... gewoon beetje terugplooien... maar ze zijn wel vrij kostelijk hé... 400€ heeft die van mij gekost.

En die Oakley is ook wel makkelijk aan te doen... voelt zeker niet slecht of knelt toch niet... alle toch niet bij mij
              http://www.2fast4u.be/forums/image.p...ine=1139009529

Comment

Ik draag wel een bril maar als duo doeik hem weinig op als ik meerijd.
                www.hayabusaclubbelgie.be

Comment

Als duo doe ik mijn bril ook nooit aan maar gezien ik vanaf volgende maand zelf ga rijden en ik last heb van afstand in te schatten zonder bril, vond ik het eigenlijk onverantwoord om zonder bril te rijden.
                  Het model dat ik nu heb is te breed (dus ongemakkelijk onder mijne helm) en ook te duur (kans op krassen is groot).
                  Vandaar dat ik een goed model wil hebben, enkel voor het motorrijden. Vandaar deze vraag naar tips om mijn keuze te helpen bepalen.

Oorspronkelijk geplaatst door summer
                  Ik draag wel een bril maar als duo doeik hem weinig op als ik meerijd.
                  Damn I'm good...

Comment

Ik draag ook een bril, en draag hem ook tijdens het rijden maar het is wreed ambetant als dat spelletje begint aan te slaan . Ik kan geen lenzen verdragen omdat mijn ogen niet vochtig genoeg zijn, maar nu zijn er nieuwe lenzen wat je 's nachts moet opzetten en overdag afnemen, deze zouden heel goed zijn... ( alleen nog wat prijzig) maar ik ga ze in ieder geval proberen...

Comment

ik draag lenzen maar da is ook ni altijd handig, de zondag had ik wa stof in mijn oog en ik was serieus aant het tranen , en das ook ni zo veilig natuurlijk....

greetz
                      kiki
                      R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                      maar hou het daar wel proper he mannen.
                      Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvester
                        nu zijn er nieuwe lenzen wat je 's nachts moet opzetten en overdag afnemen, deze zouden heel goed zijn... ( alleen nog wat prijzig) maar ik ga ze in ieder geval proberen...

hè????
                        Lenzen die ge 's nacht moet opzetten en overdag afnemen. Dan ziet ge overdag toch nog geen kneit. Of is da om 's nachts in uw dromen nergens op te knallen
                        Alleszins: ik heb ook lenzen (redelijk noodzakelijk met -8 aan beide ogen) en heb geen last van die dingen. Heel soms idd als ge te veel wind in uw ogen krijgt, maar het gebeurt zelden dat ze echt beginnen tegen te wringen. De mijne zet ik trouwens overdag op en ik neem ze 's nachts af :tongue:
                        Ride it like you stole it
                        The Devils on the V-TEC grunt like you have a pissed off dinosaur behind your bike!

Comment

wat sylvester zegt klopt zenne ,da zijn lenzen die 'snachts uw ogen corrigeren zodat ge dan kgeloof zo'n 20 uur terug scherp ziet. Mijne lenzenverkoper(of hoe noemt ge da ) heeft mij da ook voorgesteld maar ten eerste kost mij dat dan 600 euro en hij zei ook dat het kan gebeuren dat die snachts ni goe zitten en dan ziet ge een beetje wazig DUS blijf ik bij mijn goedkopere lenzen

greetz
                          kiki
                          R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                          maar hou het daar wel proper he mannen.
                          Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Ik heb net hetzelfde probleem. Kan ook geen lenzen verdragen. En tis altijd een gefoefel en vloeken om die bril op te zetten. Oplossing: Systeemhelm. Maar die vind ik nie zo schoon.

Lien

Comment

ge moet mij es met men bril zien foefelen, tegen dat da over men oren is ... pfff per sjans dak een soepel brilleke heb
                              great minds think alike!!

live drunk or die trying! zv.be

http://spaces.msn.com/members/vippie1979

http://www.hoteldefrance-sospel.com/

Comment

Working...
                              X