Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werken op Brusselse ring eisen dodelijk slachtoffer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Werken op Brusselse ring eisen dodelijk slachtoffer

BRUSSEL - De asfalteringswerken op de Brusselse buitenring hebben zondag een dodelijk slachtoffer geëist. Dat schrijft Het Laatste Nieuws maandag. Een dertigjarige motorrijdster uit Laakdal kwam ter hoogte van Zellik ten val toen haar motor bleef haperen op een bruuske overgang naar een stuk waar net nieuw asfalt was gelegd. Meerijdende motorrijders konden haar niet tijdig ontwijken.

De familie van het slachtoffer spreekt van gebrekkige signalisatie. 'Er staat nergens aangegeven dat er plots zo'n levensgevaarlijke drempel is. We zullen daarom wellicht een klacht indienen tegen de wegbeheerder', aldus Peter Willems, die ook meereed.

Het Agentschap Wegen en Verkeer onderzoekt de zaak intern. Volgens de gegevens van het AWV stond er in elk geval een waarschuwingsbord aan het niveauverschil, dat volgens Willems ruim 7 centimeter bedroeg.

De voorbije weken liepen er al heel wat klachten binnen over auto's die schade opliepen door de plotse niveauverschillen in het wegdek.

bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120514_002
    TL1000S kwijler, SV650s rijder
    "She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo

Re: Werken op Brusselse ring eisen dodelijk slachtoffer

ben er al gepasseerd met de auto en idd levensgevaarlijk... de vrachtwagens gaan de pechstrook op om die drempels te vermijden en gewoon al met de auto was het serieus verschieten...
    en een plakaat van 7cm verschil.... nergens gezien ze.....

Sterkte aan familie en vrienden!
    Pink is not just a color.... it's a lifestyle
    A racer NEVER looks back...
    R6 2004 it's Barbie bitch!

Comment

Paar jaar geleden was er ook zo'n gevaarlijke situatie in Antwerpen. Als je van de richting van de Waaslandtunnel kwam richting E-17 (Gent), was er als je op de E-17 kwam een stuk asfalt afgegraven op de eerste rijstrook (om er een nieuwe laag over te leggen). Denk dat de boord makkelijk 7cm hoog was. Hieruit moest je zien te geraken terwijl auto's daar volle gas langs zoeven.

De truk is dan het zo scherp mogelijk aan te snijden en niet zijdelings over te gaan (want je moet van rijstrook veranderen). Maar niet iedereen kan die correct inschatting maken zonder signalisatie (behalve "opgelet werken") en met druk verkeer.

Spijtig dat iemand hiervoor zo'n hoge tol moet betalen. Innige deelnemingen.
      Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

Ik rij elke dag op dat stuk en elke dag is de situatie anders naargelang de vorderingen die ze maken.
        Zolang je op je rijvak blijft is er zo geen groot probleem. Als ik mij niet vergis staat er een plakaat dat zelfs speciaal de motorijders waarschuwt voor de staat van het wegdek.
        Alleen moest ik een paar keer van vak veranderen omdat ik de afslag E40 moest hebben. Dan ga ik uiterst link rijden op mij vak, steek pinker naar rechts uit en probeer zo dwars mogelijk van vak te veranderen. Levensgevaarlijk als je daar een hoge rand tegenkomt en zachtjes van baanvak gaat veranderen.
        het is betreurenswaardig dat daar iemand zijn leven moet laten!
        Dec 2009 Yamaha XT660X.
        QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
        Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
        **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

Comment

Ik geloof dat het slachtoffer niet overleed aan de gevolgen van de val, maar dat ze aangereden is door iemand, enkele andere motards die haar niet meer konden ontwijken. Ik vind het verschrikkelijk nieuws natuurlijk
          Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door [email protected]
            Ik geloof dat het slachtoffer niet overleed aan de gevolgen van de val, maar dat ze aangereden is door iemand, enkele andere motards die haar niet meer konden ontwijken. Ik vind het verschrikkelijk nieuws natuurlijk
            Staat ook zo in het artikel toch?
            Slachtoffer komt ten val dankzij niveauverschil/bruuske overgang, andere motard('s?) zijn er op ingereden..
            Doet niets af aan het feit dat dit een ongeluk is die vermeden had kunnen worden natuurlijk..

(ik ken de situatie zelf daar niet, maar kan me er wel iets bij voorstellen, laatste tijd al paar keer de wenkbrauwen opgetrokken qua veiligheid voor voertuigen (moto's vooral) bij wegenwerken.. )
            TL1000S kwijler, SV650s rijder
            "She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LedZep
              Oorspronkelijk geplaatst door [email protected]
              Staat ook zo in het artikel toch?
              Slachtoffer komt ten val dankzij niveauverschil/bruuske overgang, andere motard('s?) zijn er op ingereden..
              Doet niets af aan het feit dat dit een ongeluk is die vermeden had kunnen worden natuurlijk..

(ik ken de situatie zelf daar niet, maar kan me er wel iets bij voorstellen, laatste tijd al paar keer de wenkbrauwen opgetrokken qua veiligheid voor voertuigen (moto's vooral) bij wegenwerken.. )

Idem in Wallonië, de baan van Namen naar Luxemburg (frituurbaan). Plots, rijd je op afgeschraapt beton dat oneven is en je voorwiel begint dan te zoeken. Neen dank u. Dat mogen ze beter aanpakken.
              Ze zouden beter nadenken hoe het voor IEDEREEN is om erover te rijden.
              Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

Comment

Vandaag daar ook gepasseerd, en dezelfde situatie die ik in 2010 al aankaartte bij AWV toen ze dezelfde stunt in Bertem deden: je wil de afrit nemen maar moet daarbij lateraal even een scherpe borduur van 5-7cm oprijden, aan liefst 70 per uur hoewel je dat nog niet eens veilig aan 30 kan zonder inderdaad zo scherp mogelijk in te sturen.

Niet voor niks dat je deze manier van werken nergens anders ziet gebeuren; het is levensgevaarlijk, naast het feit dat het afgeschraapte wegdek een invloed heeft op de banden van auto's en motoren waardoor deze onstabiel worden. Op niet-snelwegen zet men bij dergelijke afschraapwerken een snelheidslimiet van 30 km/u wegens mogelijke opvliegende steentjes en het gevaar, maar op de snelweg zou 70 per uur plots een veilige snelheid zijn?

Comment

In het buitenland kom je die rechte kanten niet tegen daar worden ze afgerond!!Maar hier krijgt men dat weeral eens niet klaar!
                  En dan spreekt men over een europa mn kl*te ja

Comment

vandaag over de brusselse ring gereden.
                    Serieus gevaarlijk daar. Afgeschraapte asfalt + regen + moto = geen goede combinatie.
                    En dan nog eens een hoop putten.
                    En op een gegeven stuk doorgeknipte vangrails die daar nog staan.
                    Als je daar op rijd met je moto word je in stukken gereten
                    als dat daar zo blijft zullen er nog volgen.

Comment

Heb zondag de rondrit van brandweer balen ook gedaan en idd ZEER gevaarlijk stuk.
                      Niet enkel de afgeschraapte stukken ook de "springstukken" +-6 cm zijn niet normaal.
                      Kan me inbeelden dat iemand er sterk gaat remmen dat dat gevaarlijke situaties met zich meebrengt.
                      Het mag dan wel in het groot aangegeven staan,dit is er eigenlijk over,hier zou beter staan,blijf hier weg aub.
                      Wie doet wat hij kan , is een hele man !

Xt660x-cb600f-Street Triple

Comment

veel sterkte in deze moeilijke periode aan familie en vrienden van het slachtoffer!

Comment

Working...
                        X