Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Start probleem? (meerdere antw. mogelijk)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Start probleem? (meerdere antw. mogelijk)

    mijn batterij laat het afweten bij een koude start

    is da nu door de kou of ben ik aan een nieuwe batterij toe,
    ik rij zon 10km per dag, en smorgens is het hopen om hem na 5stoten
    te starten anders is het platte kaas..

    mijn slaagkansen zijn nu zo'n kleine 40%
    moto staat buiten onder bash, en lichten schakel ik uit bij het starten..
    ben curieus ofda iemand anders hetzelfde voorheeft..
    mischien paar suggesties?
    50

  • #2
    Ligt aan je batterij en de kou .
    Wat ook het probleem is, is omwille van je korte afstandjes je batterij niet goed kan bijladen en dan met deze koude heb je dikke pech.
    Eerst kijken naar je platen van je batterij, je zuurniveau en dan eens opladen .
    Normaal moet je er dan toch een tijdje tegenkunnen.
    Btw je alternator nakijken kan ook gene kwaad,dit kun je met een simpele voltmeter, wel de batterij afkoppellen
    Succes
    The only thing that can beat you, is you're own fear

    Comment


    • #3
      Je kan ook de aanschaf van een druppellader overwegen,zeker met die korte afstanden die je doet.



      http://www.gsm.be/gsm/ProductInfo.aspx?ID=1321

      Comment


      • #4
        Start probleem? (meerdere antw. mogelijk)

        [font=Times New Roman]hebben jullie startproblemen bij helse wintertijden en wat is DE oplossing?[/font]
        [font=Times New Roman] [/font]

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
          mijn batterij laat het afweten bij een koude start

          mischien paar suggesties?
          Mijn masjien staat in de garage gestald, heeft een miniem verlies in het el. circuit.
          Als ik haar in de winter twee weken niet start, zelfde probleem, mede veroorzaakt door snel vervliegen van de benzine.
          MET EEN DRUPPELLADER aangesloten heb ik meestal geen problemen.
          Uit voorzorg rijd ik meestal wel de carburators leeg voor ik de machine stop.
          Waar ben je voor? --positive thinking--

          Comment


          • #6
            Euh de mijne stond bijna 2maand stil en starte zelfs zonder choke Suzuki hee manne Suzuki hee .Moet wel zeggen, ze staat wel in een verwarmde garage

            Grtz,
            Philip.
            Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaaassssss

            Comment


            • #7
              shit heb hier precies verschillende topix geplaatst.
              kan er een admin ze samenvoegen plz
              (laat de poll staan aub )

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kcyrt
                Uit voorzorg rijd ik meestal wel de carburators leeg voor ik de machine stop.
                oe doede da? (benzinekraantje dicht..?)

                maar is het eigenlijk normaal dat een batterij op 1nacht ontladen is..?
                of is de mijne gewoon versleten...

                Oorspronkelijk geplaatst door guido
                Je kan ook de aanschaf van een druppellader overwegen,zeker met die korte afstanden die je doet.
                http://www.gsm.be/gsm/ProductInfo.aspx?ID=1321
                kan deze genoeg stroom aan om te starten?

                Comment


                • #9
                  voor mijne cb is dit nu de 2de winter dat ie met mij doorbrengt, daarvoor is ie aleen heel af en toe de deur uit gemoeten denk ik.
                  ik heb ook totaal geen startproblemen, eventjes tikken en hij bolt(wel shoke openzetten natuurlijk)
                  ik vind het al raar dat je motor nog niet start na 5 keer ronddraaien, 2-3 keer is meer als genoeg (ook mijne staat dag en nacht buiten in de kou, soms zelfs zonder bash)
                  bewijsje hiervan(linksonder):
                  http://www.2fast4u.be/streetfighter/origineel.jpg

                  als ie gewoon al moeilijk start, zou het kunnen dat je motor last heeft van bevroren(koude) carburators, daar hebben meerdere motoren wel eens last van, of carbu's vuil, en zo van die dingen. voor bevroren carbu's bestaan verwarmingskitjes, hoe waar en wat juist weet ik niet, dat laat je best aan de dealer over.


                  ma enfin, 'k zou eerst je battery testen. 'k heb hier eens een simpel trukje voor gehoord.
                  je meet je de voltage van de battery (battery wel eventjes uit de motor halen=lees loskoppelen), en tegelijk neemt een 12V spotje, en hangt dit rechtstreeks op de battery. je zal nu de spanning, raar maar waar zien stijgen als de battery nog goed is, en dit blijft een tijdje stijgen,(tot 13-15V), en als je battery stuk is , zal de spanning dalen.
                  of je kan het ook doen door er een optimate(leder) op te hangen , deze geeft ook weer als de battery stuk is.

                  Is je battery nog goed, laad deze dan op en sluit ze terug aan op de motor.
                  probeer dan (liefst 's morgend, als de motor het goed koud heeft) de motor te starten, lukt het dan beter als anders, dan weet je dat er een battery probleem was, aangezien je battery goed was, zal het probleem liggen dat deze niet voldoende oplaad.
                  je alternator dus, en daar ken ikke niks van
                  je kan eventueel meten of deze genoeg spanning geeft, maar meer zou'k ook nie weten.
                  Oprichter 2fast4u 2004
                  #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                  -------------------------------------------
                  hoe gekker hoe liever
                  -------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    [quote="yvoshkiro"]shit heb hier precies verschillende topix geplaatst.
                    kan er een admin ze samenvoegen plz
                    (laat de poll staan aub ]
                    done
                    Oprichter 2fast4u 2004
                    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                    -------------------------------------------
                    hoe gekker hoe liever
                    -------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      [quote="yvoshkiro

                      kan deze genoeg stroom aan om te starten?[/QUOTE"]Nee da zal nie lukken,gewoon aansluiten en hij laad de batterij op,ook geeft hij aan of de batterij stuk is,dit type lader mag dagen aan een stuk gebruikt worden,hij houd de batterij in prima conditie en dient eigenlijk voor voertuigen die lang stilstaan.Als ge toch alle dagen rijd kunt ge ook een gewone lader gebruiken,mischien ergens gaan lenen om te proberen?10 km rijden is wel weinig om de batterij volledig op te laden.

                      Comment


                      • #12
                        @ yvoskhiro: Voor het leegmaken van je carbs zijn er 2 methodes: (bij beide methodes wel eerst de benzinekraan dicht draaien.)

                        - of je maakt de carbs leeg door een vijsje op je vlotterkamer los te maken, benzine loopt dan weg via overloop op de grond. Waar dat vijsje zit: zie werkplaatshandboek
                        - 2e methode is gewoon de motor te starten tot die stilval (of gewoon als je thuiskomt kraantje dicht en wachten tot je motor dan zo stilvalt.)

                        @ runner: carbs bevriezen niet bij stilstaan maar al rijdend. de bevriezing gebeurd doordat de rijwind (hogere chillfactor) en afkoeling door verdamping van de benzine (verdamping = afkoeling)de nog vloeibare benzine bevriesd
                        Stilstaand zal dat dus niet zo heel snel gebeuren (vroeger hadden dieselwagens hier wel last van, dan goot men een beetje benzine in de tank om dat op te lossen.

                        Als het je batterij zou zijn kan je evt opstarten met behulp van een auto en startkabels (kijk wel eens tegoei of je een 6V of een 12v batt hebt, vroeger werden er bij motoren dikwijls 6V batt gebruikt en dan mag je dat dus niet doen.)
                        Volgens mij zal de oorsprong echter niet liggen bij je batterij al zal ze ondertussen wel al goed kapot aan het gaan zijn.

                        Controleer eens je bougies, als deze vet/vochtig geslagen zijn kan ook hier de oorzaak liggen. (steek eens nieuwe bougies)
                        Als je batterij niet genoeg oplaad door kapote alternator zou je ook moeten merken dat je lichten vanzelf gaan dimmen (weegns te weinig stroom)
                        Wss zal echter de korte afstand de grootste boosdoener zijn van dit alles, doordat je tijdens die 10 Km wss de helft rijdt op choke slaan je bougies al sneller vet/nat, je batterij laadt niet genoeg op door de korte afstand,.....

                        Dus: steek eens nieuwe batterijen, laadt je batterij tegoed op (en ctl eens welke het is: onderhoudsvriendelijke of nog navulbaar ex, evt waterniveua ctl en bijvullen (met gedestileerd water, nooit zuur bijdoen!!!)
                        Als je dat allemaal gedaan hebt dan start je hem eens (zou vlot moeten gaan) en maak dan een grote toer (minstens 20-30 Km)
                        Daarbna zet je hem een paar ur weg (vb werkdag) en daarna weer opstarten, zou geen probleem meer mogen geven.
                        Als je dan nog startproblemen hebt moet je eens kijken naar de alternator en je batterij eens meenemen naar een garage om ze te laten testen (zei kunnen snel zien of er al da niet cellen kapot zijn)

                        s6
                        tis altijd ombouwtijd ....

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                          @


                          Dus: steek eens nieuwe batterijen, laadt je batterij tegoed op (en ctl eens welke het is: onderhoudsvriendelijke of nog navulbaar ex, evt waterniveua ctl en bijvullen (met gedestileerd water, nooit zuur bijdoen!!!)
                          Als je dat allemaal gedaan hebt dan start je hem eens (zou vlot moeten gaan) en maak dan een grote toer (minstens 20-30 Km)
                          Daarbna zet je hem een paar ur weg (vb werkdag) en daarna weer opstarten, zou geen probleem meer mogen geven.
                          Als je dan nog startproblemen hebt moet je eens kijken naar de alternator en je batterij eens meenemen naar een garage om ze te laten testen (zei kunnen snel zien of er al da niet cellen kapot zijn)

                          s6
                          Nieuwe bougies bedoel je zeker

                          Comment


                          • #14
                            alternator is het niet aangezien mijn lampen feller gaan branden met motor aan..
                            (deze houdt constante spanning aan...)

                            bevroren carburator heb ik wel eens last van ghad op een ochtend,
                            dof geluidje (waarschijnlijk 1van de 4cyl die geen ontsteking meer had..)
                            en weinig koppel, (uit zetten /5min wachten, en probleem was weg)

                            mijn batterij heeft gewoon zijn kuren als het vriest mij dunkt..
                            als ik vanop het werk start (dan staat hij in verwarmde ruimte) is die stroom
                            zoveel krachtiger...
                            bougies zijn tip top (gaan ondertussen al een jaartje mee)

                            choke staat altijd halfopen, gedurende 10sec dan vertrek ik... (beste manier had
                            ik in 'onderhoud' gelezen)

                            kdenk dat ik gewoon een sterke voeding (autocharger) ga kopen, om
                            ochtendpech te vermijden..

                            Comment


                            • #15
                              het is heel simpel

                              je rijd te korte afstand om je batterij optimaal geladen te houden
                              en dan nog het feit da hij buiten staat doet ook veel
                              je verliest bij zo'n koude temperaturen tot de helft van je startcapaciteit tegenover dat 20graden is
                              Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
                              alternator is het niet aangezien mijn lampen feller gaan branden met motor aan..
                              (deze houdt constante spanning aan...)

                              bevroren carburator heb ik wel eens last van ghad op een ochtend,
                              dof geluidje (waarschijnlijk 1van de 4cyl die geen ontsteking meer had..)
                              en weinig koppel, (uit zetten /5min wachten, en probleem was weg)

                              mijn batterij heeft gewoon zijn kuren als het vriest mij dunkt..
                              als ik vanop het werk start (dan staat hij in verwarmde ruimte) is die stroom
                              zoveel krachtiger...
                              bougies zijn tip top (gaan ondertussen al een jaartje mee)

                              choke staat altijd halfopen, gedurende 10sec dan vertrek ik... (beste manier had
                              ik in 'onderhoud' gelezen)

                              kdenk dat ik gewoon een sterke voeding (autocharger) ga kopen, om
                              ochtendpech te vermijden..
                              yzf 1000 RR 'red devil'

                              Comment

                              Working...
                              X