Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bochten techniek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bochten techniek

Hi,

Ik heb mij sinds kort terug een moto gekocht zx9r kawa, ervoor nog een paar jaar moto gereden maar ben er ondertussen 5 jaar uit geweest.

Nu wil ik deze bike zo snel mogelijk onder de knie hebben ( en niet door op mijn "bakkes te gaan )

Hoe begin ik hieraan? vooral op niveau van bochten techniek (tegensturen etc)

veel rijden ?
    theorie in boeken ?
    Bestaan er sites over ?
    Beginners lessen nemen op circuit ?

Wie helpt mij hier even verder

THx op voorhand

Simon Sez

Zoveel mogelijk rijden en liefst langs kleine baantjes en na een tijd het tempo telkens een beetje opdrijven

Comment

Mischien een voortgezette rijopleiding volgen of zo?

Kwestie van de technieken terug op te rakelen en terug in te oefenen.
      Luckily or sadly, depending on your callousness, stupidity is a self correcting condition...

Comment

koop u een deftig pak eerst en vooral...
        zoek u dan een rustige plaats..mooie bocht, weinig autos (industrie terein etc..)
        en dan maar oefenen, van buiten naar binnen, uitacceleren, u rijpositie zoeken, knie uitsteken, kont verzetten...
        stap per stap, over en over..

Comment

Vooraleer je de bocht pakt, eerst ff gaan zien of er geen stenen liggen.

Stenen in je gat zit niet zo goed...:biggrin:

Greetzzz

Sanka
          Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

Oke gasten bedankt voor de hulp

Probleem is dat ik mij nog onzeker voel in de bochten, maar ja............
            Zal nu wat gaan oefenen zeker , als ik met steentjes in mijn gat zit zal ik het laten weten :tongue:

See ya

Simon Sez

Comment

Die onzekerheid zak wel afnemen na verloop van tijd. Ik persoonlijk vindt het wel belangrijk dat je een bepaalde mate van onzekerheid behoud op supesnelle machienes. Als je ongeremd gaat rijden dan ben je een gevaarlijk bestuurder. (is maar mijn mening eh)

Comment

ik ben ook begonnen , met ne schone bocht uit te zoeken en dan diene telkens ma harder en harder proberen te pakken,vertrouwen wordt na nen tijd groter en ik merk t verschil met vorig jaar , dus zal t wel goe zijn zekers :-)

Comment

Vooral kijktechniek is héél belangrijk ! Ge rijdt waar ge naartoe kijkt ! Altijd voorbij de bocht kijken , eerst zien waar ge uit moet komen , nog voor ge 'm insteekt ! Lijkt logisch , maar is moelijker dan ge denkt , als ge 't op de juiste manier doet !
                  Bij nen blinde bocht moet ge kijken naar 't punt waar de linker en de rechter kant van de weg samenkomen !
                  En dan zal't bochtjes nemen al veel vloeiender gaan en komt 't vertrouwen vanzelf !!
                  You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

simpel voor u bochtjes te leren.
                    rijd achter iemand aan die ge vertrouwd en vooral goed kan rijden, veel ervaring heeft.
                    de voorrijder rijd dan een tempo dat je gemakkelijk aankan, de volgende dag ga je iets sneller en platter, de dag erop, weer iets meer...
                    je let daarmee heel goed op de lijnen van de voorrijder, en je zal zien hoe gemakkelijk de bochtjes gaan.

hier kruipt heel wat tijd en kilometers in, maar al doende leert men.

uiteraard kan je dit ook in je eentje doen,als je weet welke lijnen je best moet rijden. maar een voorrijder maakt het je alleen maar gemakkelijker en zal je sneller leren...

van waar ben je?
                    Oprichter 2fast4u 2004
                    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
                    hoe gekker hoe liever
                    -------------------------------------------

Comment

Heel eenvoudig. Volg een gratis screening in Brasschaat. Da's al 1. Da's zeker al goed als opfrissing en voor uw kijktechniek.

Volg nadien een RECE bij M&T, en dan ... rijden maar !

Comment

Niveau 1 of 1+ op Zolder is ook wel leerrijk , als 't enkel is om meer vertrouwen te krijgen in de moto , daar gaat 't plat en toch weet ge altijd zeker dat ge nog genoeg overschot hebt !

You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Oke ingeschreven voor de screening in brasschaat

Dat is al een begin

Comment

en de hoeveelste ga je naar braschaat
                            ik heb met een maat van me de 26ste genomen dus als er nog van jullie komen dan moeten we daar maar ergens afspreken ofzo
                            wij zullen op twee 250's zijn
                            rs 250 driver = The Antverpian Pirate

Comment

Screening? Da's prima! Je gaat bij RECE ook méér leren dan bij Niveau 1 of 1+, maar je mag wel geen TLTD-dag nemen. Neem een specifieke RECE dag, dan krijg je méér oefeningen en lestijd voor hetzelfde geld.

Comment

Working...
                              X