Mededeling

Collapse
No announcement yet.

techniek bij traag rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• techniek bij traag rijden

Motorvrienden,

Ik sukkel na 2 maanden nog steeds bij de proef met het traag rijden. Ik kom strand steeds om 10 seconden terwijl het eigenlijk 12 seconden moeten zijn...

Ik doe zoals mijn instructeur het aangeleerd heeft, koppeling iets verder dan aangrijpingspunt en gedoseerde achterrem + vast punt in de verte zoeken.

Bij mij ligt het aan de gedoseerde achterrem, als ik mij daarop focus ben ik mijn concentratie naar mijn vast punt kwijt, en komt de moto in onevenwichtig, als ik dan iets sneller rij om terug in evenwicht te komen dan geraak ik niet meer aan voldoende seconden om te slagen voor die proef.

hebben jullie soms tips, of hoe pakken jullie dit aan ?

greetz
    Firemedic

Re: techniek bij traag rijden

bij mij hebben ze niet echt iets verteld over de achterrem, wel de motor wat hoger in toeren houden (dan stationair) en met de koppeling spelen terwijl ge ver kijkt.

Het was bij mij ook het moeilijkste onderdeel om onder de knie te krijgen. Oefenen oefenen oefenen.

Comment

Een tip van mijn rijinstructeur was dat je best al de achterrem gebruikt vooraleer je de zone inrijd. Op die manier verlies je geen tijd/concentratie met het in balans brengen van de motor, en kan je je meer focussen op de koppeling en vooral op vast punt. Voor de rest veel veeeeellll oefenen! Succes!
      08- GSX 750 F '00

Comment

Die achterrem moet ge niet meer (zoveel) gebruiken eens je traag rijdt! Pas uw snelheid aan voor ge aan de oefening begint (vlak voor het punt waar de meting start) en laat uwe moto gewoon rollen. Als ge dreigt te traag te rijden, koppeling weer wat lossen zodat ge weer beetje snelheid bijmaakt. En blijven oefenen. Als rijden een automatisme wordt (door het véél te doen) denkt ge na een tijdje niet meer aan "koppeling" + "achter rem" + "vooruit kijken" +...
        Gewoon blijven oefenen en da komt wél goed!
        Ride like a devil,... Feel like a God!
        Ride it like you stole it!
        http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Achterrem niet meer gebruiken in die zone, zorgen dat ge aan lage snelheid erin gaat en dan heel stillekes laten bollen. Telkens wanneer ge voelt dat ge om gaat vallen (of het moeilijk krijgt) uw koppeling lichtjes laten pakken en veel gas geven. Laat die motor maar wat in toeren gaan, dan houden die toeren u vanzelf recht (weet niet hoe ik het anders moet uit leggen )Maar degene wat mij begrijpen, die weten wat ik bedoel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Wouter_
            Een tip van mijn rijinstructeur was dat je best al de achterrem gebruikt vooraleer je de zone inrijd.
            Een klein stukje voordien al beginnen is zeer zeker een handige tip
            Oorspronkelijk geplaatst door M@@rt3n
            Oefenen oefenen oefenen.

Slepende achterrem en voldoende tracktie houden terwijl je een vast punt ver voor je fixeert is de beste methode!
            Gisteren Cowgirl geklokt op 18,5 seconden
            Ze wilde bewijzen dat ze mij kon verslaan met mijn 16 seconden (ze heeft volgende week examen)
            Alle dagen even kort de tijd nemen om te oefenen en op enkele weken zie je de seconden er bij aangroeien .
            In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

klopt dat van opvoorhand beginnen!, de meeste vlammen ernaar toe omdan bij het raken van de eerste lijn met het voorwiel er eens goed voor te gaan zitten.
              Je voorwiel moet teregend traag naar die witte lijn toe kruipen, dan komt het vast goed!

Als je die achterrem + gaslaten doorslippen onder de knie hebt kan jij eigenlijk vertrekken door je achterem minder in te drukken.

Halverwege het de strook kan je dan nog 5 secondjes sur-placcen om te bijwijzen dat je het echt kan
              http://www.bikeshop-online.be/
              www.trackdays.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brino
                klopt dat van opvoorhand beginnen!, de meeste vlammen ernaar toe omdan bij het raken van de eerste lijn met het voorwiel er eens goed voor te gaan zitten.
                Je voorwiel moet teregend traag naar die witte lijn toe kruipen, dan komt het vast goed!

Als je die achterrem + gaslaten doorslippen onder de knie hebt kan jij eigenlijk vertrekken door je achterem minder in te drukken.

Halverwege het de strook kan je dan nog 5 secondjes sur-placcen om te bijwijzen dat je het echt kan

ook ni te ver ervoor begingen want dan kan je je concentratie te vlug verliezen
                oefenen oefenen en daarna nog wa oefenen

Comment

het traag rijden vond ik ook de moeilijkste oefening, soms lukte dat in 15 sec soms in 8 sec ... kheb gewoon chance gehad opt exaam

de tips die al vermeld zijn heb ik toen ook gehad

veel succes
                  ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo
                    Oorspronkelijk geplaatst door brino

ook ni te ver ervoor begingen want dan kan je je concentratie te vlug verliezen
                    oefenen oefenen en daarna nog wa oefenen
                    Zeg, als ge u geen 5 seconden langer dan nodig kunt focussen op een moto - koop dan maar een bmx of zo. Anders gaat ge er rap naast liggen op't straat.
                    www.trackdays.be

Comment

Is dat vereiste dat het met de achterrem is? Ik heb dat met de voorrem gedaan, dan zit het allemaal in je vingers en breng je jezelf niet uit balans door met je been te bewegen.

Zoals gezegd, veel oefenen. En vooral leren aanvoelen wanneer je motor grijpt en hoe je momentum opbouwt en afbouwt. Tis echt een spel tussen koppeling, gas en rem.

Ik heb dat in de tijd zo gedaan.
                      [align=left:143x9pn2][font=Century Gothic]\ With great speed comes great responsibility
                      \\ GSR 600 rider
                      [/font][/align:143x9pn2]

Comment

mij hebben ze aangeraden om zeker 5m voor aanvang van die proef al bijna stil te staan.
                        Maw aan komen rijden in 1ste en tot bijna stilstand komen met behulp van koppeling te doseren, kijken naar ver punt en met de achterrem te remmen.
                        Eens je dan de proef start ben je al enkele meters verder en kan je met gemak zelfs 13-14seconden over de proef doen. Wel doen zoals gezegd: veel oefenen;-)
                        DUCATI MONSTER 696 '14 & CBR 600RR '08
                        [FONT=Comic Sans MS]If your dream doesn't scare you, it's not big enough...[/FONT]

Comment

ik weet dat er velen niet akkoord gaan zijn maar probeert is vlak voor u voorwiel te kijken i.p.v. ver, ik deed tijdens het oefenen makkelijk 15 seconden en meer erover.

De instructeur zei me ook van naar een ver punt te kijken en toen lukte het me ook niet meer goed, dus ik mocht van hem terug naar de grond kijken.

Je kan het altijd is proberen, baat het niet dan schaadt het niet
                          Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Axe
                            Is dat vereiste dat het met de achterrem is? Ik heb dat met de voorrem gedaan, dan zit het allemaal in je vingers en breng je jezelf niet uit balans door met je been te bewegen.

Zoals gezegd, veel oefenen. En vooral leren aanvoelen wanneer je motor grijpt en hoe je momentum opbouwt en afbouwt. Tis echt een spel tussen koppeling, gas en rem.

Ik heb dat in de tijd zo gedaan.
                            Het feit dat ze de achterrem gebruiken om te vertragen kan je het best zo uitleggen:
                            Men nemen een fiets -> men staat op beide pedalen en oefenkracht uit
                            Nijp in de voorrem en probeer balans te vinden
                            Nijp in de achterrem en probeer hetzelfde, je zal zien dat je met de achterrem spontaan blijft staan.

Voorrem + moto + gas = burnout maar dat kan ook natuurlijk
                            www.trackdays.be

Comment

Koppeling, gas, achterrem. Veel hangt af van de motor die je onder je gat hebt zitten. Als de instructeur zegt dat je voor jouw specifieke motor best licht op constante gas gaat en je snelheid onder controle brengt met je achterrem dan zal hij wel weten waarover hij het heeft.
                              In de verte kijken en focussen op een punt is een automatisme dat je als toekomstig motorrijder echt onder de knie moet krijgen. Alles draait om kijktechniek en focus.
                              Zoals podo zegt. Oefenen, oefenen en nog is oefenen en je motor leren kennen.
                              Licensed to chill.
                              Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                              2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎